Vurderer sterkt en ny privat mailadresse. Den gamle bærer preg av tiden, og er fullstendig overlasset med daglig søppel.
Hvilken epostleverandør vil du anbefale?
=> More informations about this toot | More toots from kristian@falk.cafe
@kristian
Jeg har brukt fastmail i mange år. Veldig fornøyd. Det lages av et australsk firma og hostes i amerikansk sky, så det er jo noe å ta med i vurderingen, men ellers kjapt og no nonsense. Man kan ha mange domener på en konto, men flere kontoer koster mer.
=> More informations about this toot | More toots from eivindmork@snabelen.no
@eivindmork
Har hørt noen nevne dem, ja. Jeg må kanskje sjekke dem ut, kan jo være et alternativ.
@kristian @eivindmork Det som er kjipt med Australia er at lovverket der ble endret for noen år siden som gjør at myndighetene kan pålegge selskaper å gi dem tilgang til kundedata - inkludert å ha bakdører tilgjengelige til å dekryptere krypterte data.
Personvernet virker til å være ganske svakt i Australia nå for tiden.
=> More informations about this toot | More toots from dazo@infosec.exchange
@dazo
Ja, det var poenget mitt med å nevne det. Selskapet virker veldig bra, men de har jo de premissene de har.
@kristian
=> More informations about this toot | More toots from eivindmork@snabelen.no
@eivindmork @dazo @kristian
Kan jo skyte inn at runbox.no er norsk 🤗
=> More informations about this toot | More toots from baardhaveland@snabelen.no
@kristian Kommer an på hva du trenger. Jeg byttet nylig til norsk-eide Runbox (www.runbox.com) og er meget fornøyd.
=> More informations about this toot | More toots from fgraver@hcommons.social
@fgraver
Enda en jeg ikke har hørt om! Interessant, og veldig kult med et norsk alternativ.
@kristian
Proton. Har brukt eposten i mange år, bruker også VPN og skylagring fra dem. Og sporadisk kalenderen.
=> More informations about this toot | More toots from arnfinnp@oslo.town
@kristian @andersgo Fastmail, mye på grunn av dette
https://www.fastmail.help/hc/en-us/articles/4406536368911-Masked-Email
Har du Apple-dingser har disse også den samme funksjonaliteten for iCloud mail
=> More informations about this toot | More toots from Izng@mastodon.social
@Izng @kristian Jeg har en bok på kontoret som heter «Ruin your email by running it yourself» E-post er en grunnleggende tjeneste på internett, men kanskje den mest kompliserte
=> More informations about this toot | More toots from andersgo@oslo.town
@andersgo @kristian Jeg ga opp det prosjektet for nærmere tjue år siden. Jeg bruker nå Fastmail, iCloud og Gmail i prioritert rekkefølge.
Kunne nok greid meg med Apples tjenester, men alle eggene i samme kurv etc…
Bitwarden genererer maskerte adresser for en konto, og Apple gjør det for en annen. Sjøl om det jo ikke er smart,som sagt, å slenge alle eggene i samme kurv, håper jeg at fastmail får samme tilgang til Apple’s API med tida. Og at Bitwarden får likedan.
=> More informations about this toot | More toots from Izng@mastodon.social This content has been proxied by September (ba2dc).Proxy Information
text/gemini