Ancestors

Toot

Written by ejetske on 2025-02-02 at 20:23

Moet je iets speciaals doen om mensen te vinden die op een andere server zitten? En zo ja wat?

Ik weet van mensen dat ze een mastodon account hebben, maar zie ze niet.

Tips zijn welkom!

=> More informations about this toot | More toots from ejetske@todon.nl

Descendants

Written by Harld on 2025-02-02 at 20:31

@ejetske Mensen vinden is nog best lastig.

Tips

-Zoek bij vrienden in hun contacten naar mensen die je kent

=> More informations about this toot | More toots from harld@masto.ai

Written by Anna on 2025-02-02 at 20:39

@ejetske als je hun hele handle (incl server) in het zoekveld invult zou je ze moeten kunnen zien. Tenzij jouw server hun server blokkeert. Lukt dat? (Laat maar weten als ik kan helpen)

=> More informations about this toot | More toots from venite@mastodon.nl

Written by Blogfeedser on 2025-02-02 at 20:43

@ejetske Zelf zit ik primair op mastodon.nl, maar ik heb in het begin wel accounts aangemaakt op todon.nl en nog eentje op een derde server. Dit deed ik om daar in de lokale tijdlijn te kunnen kijken om daar (bekende) mensen tegen te komen.

Maar dat is niet echt wat je vroeg.

Je kunt via het zoekveld zoeken op accounts en dan een naam intikken, mits die persoon hun eigen naam gebruikt. Of je favoriete politieke partij intikken, mits die persoon die in hun bio heeft staan.

=> More informations about this toot | More toots from Blogfeedser@mastodon.nl

Written by Monsieur Delafin on 2025-02-02 at 20:55

@ejetske je kan rechtstreeks naar profielen zoeken ook al zijn die nog niet gekend op jouw instance. Hetzelfde geldt voor individuele posts. Gewoon de link die je elders vindt plakken in het zoekveld op je eigen instance.

=> More informations about this toot | More toots from mysteriarch@climatejustice.social

Written by joene 🏴🍉 on 2025-02-02 at 21:28

@ejetske Wat al deze mensen zeggen. Wanneer je een e-mail stuurt, dan vul je ook niet alleen iemands naam in, maar altijd bv. gmail.com of outlook.com erachter. Alleen als het account bekend is op deze server, dan kun je op de naam voor de @ zoeken.

Zie ook https://wiki.todon.eu/todon/101#find_and_follow_users

=> More informations about this toot | More toots from joenepraat@todon.nl

Proxy Information
Original URL
gemini://mastogem.picasoft.net/thread/113936158075824675
Status Code
Success (20)
Meta
text/gemini
Capsule Response Time
274.874188 milliseconds
Gemini-to-HTML Time
1.347839 milliseconds

This content has been proxied by September (3851b).