Ancestors

Toot

Written by Albert Cardona on 2025-01-26 at 19:03

Aquest matí començàrem amb bon peu: pa, calent, amb una flaire que embalida. Una trià mantega i mermelada de gerds; l'altre mantega de cacauet amb mel per sobre; la petita i jo, pa amb tomàquet, oli i sal i formatge. Dues barres que ens polírem, aquesta quedà per berenars. D'espelta integral, que finalment em surt com jo volia: m'hi calia més aigua de l'esperada.

[#]paparres #FemPa

=> View attached media

=> More informations about this toot | More toots from Rierol@mastodont.cat

Descendants

Written by selmins on 2025-01-26 at 19:48

@Rierol t'ha quedat molt maca!

=> More informations about this toot | More toots from selmins@mastodon.social

Written by Albert Cardona on 2025-01-26 at 20:01

@selmins Gràcies. La recepta surt bé: amb mides americanes, 4 tasses de farina (3 d'espelta i una de blanca), una culleradeta de llevat sec, una de sal, un rajolí d'oli d'oliva, i 2 tasses i un quart d'aigua. Remenat amb una forquilla, i reposat tota la nit. De bon matí (bé, a les 8 tocades!) L'he bolcat sobre el taulet de la cuina enfarinat, n'he tallat i format 3 barres i apa, al motlle, talladetes per sobre per a que creixi sense rebentar, i cuit 29 minuts a 230C.

Written by Àngela Lluna on 2025-01-26 at 20:10

@Rierol

Ostres, no he sopat encara i quan arribi a casa no sé si canviar el sopar per un esmorzar. Se'm fa la boca aigua!

=> More informations about this toot | More toots from angelalluna@mastodont.cat

Written by Albert Cardona on 2025-01-26 at 20:22

@angelalluna El pa triga una mica. Per fer-ne hom necessita o bé paciència o bé planejar-ho ben per avançat, d'un dia per l'altre. Ara, quan arribo amb els nens a les 5 faig la massa i a les 10 o les 11 de la nit fornejo les barres, que els matins d'escola sovint em llevo massa tard per a coure-les a temps.

Written by Àngela Lluna on 2025-01-26 at 23:59

@Rierol

Ganes llegint-te de tornar a fer pa!!

Coses del Mastodont aquest q m'està fent retornar a moltes coses i a tu per tornar-me el pa ,🙂

=> More informations about this toot | More toots from angelalluna@mastodont.cat

Proxy Information
Original URL
gemini://mastogem.picasoft.net/thread/113896206360754710
Status Code
Success (20)
Meta
text/gemini
Capsule Response Time
325.357146 milliseconds
Gemini-to-HTML Time
0.800119 milliseconds

This content has been proxied by September (3851b).