Vraag: er zijn hier geen algoritmes die er voor zorgen dat ik alleen te zien krijg wat ik zou willen zien.
Maar ik wil wel een leuke tijdlijn en ik kan eigenlijk geen logica vinden in de tijdlijn die ik nu krijg.
De vraag is, hoe zorg ik voor een tijdlijn die ik fijn vind? Heb ik daar eigenlijk zelf invloed op?
=> More informations about this toot | More toots from ejetske@todon.nl
@ejetske Goede vraag. Ik heb het antwoord niet. Ik kom nu heel veel berichten uit heel de wereld tegen waar ik niks mee kan. En de berichten die ik wel interessant vind moet ik echt zoeken. Maar ik ben dan ook niet zo handig in deze dingen
=> More informations about this toot | More toots from Pepjotr@todon.nl
@Pepjotr @ejetske
Jullie gebruiken Mastodon in browser? Dan βadvanced web interfaceβ kiezen. Krijg je drie kolommen:
Following, notificaties en een derde. Daar kun je local timeline (todon.nl voor jullie) federated timeline (niet bij te houden) of andere opties.
Ik zal zo effe screenshot doen.
=> More informations about this toot | More toots from ReneDamkot@mastodon.social
@Pepjotr @ejetske
screenshots. Omschrijving in de alt-txt.
=> View attached media | View attached media | View attached media
=> More informations about this toot | More toots from ReneDamkot@mastodon.social
@ReneDamkot @Pepjotr
Grappig, nu ziet het er heel anders uit. Dank voor de tip.
@ejetske
=> More informations about this toot | More toots from joenepraat@todon.nl
@joenepraat dankjewel!
Ik kom al verder dan de vorige keer. Lijsten, daar zal ik me eens in verdiepen.
@ejetske Ik begrijp nog niet helemaal wat er dan mis gaat. Als je op start klikt of je home feed, hoe het ook wordt genoemd. Dan zie je toch gewoon berichten van mensen die je volgt?
@ejetske Want ik zie dat je maar 78 mensen volgt. Dan dan zie je toch niet super veel berichten. Ja misschien boosts (retweets), maar als dat te veel is kun je die er uitfilteren. Dat kan in je webbrowser, maar ik weet niet of de Android-app zit. In ieder geval in je webbrowser klik je op Start (of Home) en dan op het tandwielletje (see screenshot).
@joenepraat @ejetske Ja, van alle interessante berichten in je timeline van mensen die je niet volgt (maar die wel geboost worden door mensen die je wel volgt) consequent de auteurs volgen totdat je vindt dat je een overvolle timeline aan het krijgen bent.
=> More informations about this toot | More toots from Blogfeedser@mastodon.nl
@joenepraat Hoi, er gaat niet zoveel mis. Ik zie vooral heel veel van dezelfde mensen voorbij komen. Lekker overzichtelijk. En leuk jou en blogfeedser weer eens te spreken. Maar ik denk wel dat ik er nog niet uit haal wat erin zit...
Wacht dit is een bericht van 2 dagen oud. Niet dat ik nu veel meer mensen volg, maar toch. Ik moet soms wel even zoeken naar de antwoorden die ik krijg.
Ik kom er wel, ik zit gewoon in het 'weer' groepje dat iets langzamer gaat. Jullie zaten vast in het plus groepje.
@ejetske OK. Je ziet dus te weinig. Ja, dan geldt toch echt dat je meer mensen moet gaan volgen. Zie https://wiki.todon.eu/todon/101.
Ook kun je op andere tijdlijnen kijken. Zoals onder 'Verkennen' (daar zie je trending berichten, veel gedeelde nieuwsartikelen en een lijst van voorgestelde accounts die je kunt volgen) > in de app aan de onderkant . Ook heb je de 'Lokale tijdlijn'. In je app kun je die vinden wanneer je (op de Start-tab) linksboven op Start klikt en op 'Lokale tijdlijn'. Daar vind je ook de optie voor lijsten.
@joenepraat Ik ga morgen eens verder puzzelen. Ziek, dus alle tijd! Dank voor je geduldige reacties :blobcatlaugh:
Die blobcats zijn geweldig!
@ejetske Oh die heb je gevonden! Dat is al een stap vooruit.
Beterschap! :bij1_heart:
@ejetske je kunt ook #HashTags volgen en gebruiken
=> More informations about this toot | More toots from bassjobsen@mastodon.nl This content has been proxied by September (3851b).Proxy Information
text/gemini