Mijn column in het Nederlands Dagblad: 'De waarheid is me te dierbaar om afhankelijk te zijn van een paar rare miljardairs op sociale media' https://www.nd.nl/opinie/opinie/1254273/de-waarheid-is-me-te-dierbaar-om-afhankelijk-te-zijn-van-een-
Waarom feiten belangrijk zijn, waarom wij niet naΓ―ef moeten zijn en waarom ik stopte met X en overstapte naar Mastodon (en niet #Bluesky π). #column #nederlandsdagblad #fediverse #mastodon
=> View attached media | View attached media | View attached media
=> More informations about this toot | More toots from hfalcke@mastodon.social
@hfalcke Ja, zonder feiten geen recht, zonder recht geen vrijheid. En Timothy Snyder beschrijft in zijn laatste boek On Freedom hoe feitelijkheid een voorwaarde voor vrijheid is.
=> More informations about this toot | More toots from spdrnl@sigmoid.social
@hfalcke @roelgrif Heel fijn en niet om het in te willen wrijven, maar om het te proberen te begrijpen, waarom nu pas? De tekenen waren al zichtbaar toen Musk het platform overnam ruim twee jaar geleden.
=> More informations about this toot | More toots from Lemonandpeach@mstdn.social
@Lemonandpeach @hfalcke @roelgrif π―
=> More informations about this toot | More toots from Herman@mastodon.world
@Herman @Lemonandpeach @roelgrif Ik was toen al overgestapt β¦ (maar de column pas nu geschreven) π€·πΌββοΈ
=> More informations about this toot | More toots from hfalcke@mastodon.social
@hfalcke @Herman @Lemonandpeach @roelgrif Mijn Twitter account lag al meer dan een jaar in de mottenballen, nu toch maar gewoon volledig opgeruimd i.p.v. het tussen de mottenballen te laten liggen.
=> More informations about this toot | More toots from AngelaScholder@mastodon.energy
@Lemonandpeach @hfalcke @roelgrif
Er werd (en wordt) nog veel Covid informatie gedeeld op Twitter. Maar er zaten ook heel veel wappen op.
=> More informations about this toot | More toots from ABScientist@forall.social
@Lemonandpeach
Zie bio van Heno: geregistreerd oktober 2022.
=> More informations about this toot | More toots from keesjanb@mastodon.vlaanderen
@hfalcke Tja, verschillende uitnodigingen voor BlueSky gekregen, zou daar veilig zijn, etc.
Tot nog toe maar geveaagd waarom ik het platform van een op wereld dominantie beluste narcist zou willen inruilen voor het platform van een investeringsfonds. Vast heel mooie woorden nu, maar uiteindelijk zijn het vergelijkbare algoritmes die gericht zijn op het behalen van winst.
=> More informations about this toot | More toots from AngelaScholder@mastodon.energy This content has been proxied by September (ba2dc).Proxy Information
text/gemini