Ancestors

Toot

Written by Prof Heino Falcke on 2025-01-20 at 08:33

Mijn column in het Nederlands Dagblad: 'De waarheid is me te dierbaar om afhankelijk te zijn van een paar rare miljardairs op sociale media' https://www.nd.nl/opinie/opinie/1254273/de-waarheid-is-me-te-dierbaar-om-afhankelijk-te-zijn-van-een-

Waarom feiten belangrijk zijn, waarom wij niet naΓ―ef moeten zijn en waarom ik stopte met X en overstapte naar Mastodon (en niet #Bluesky πŸ˜‰). #column #nederlandsdagblad #fediverse #mastodon

=> View attached media | View attached media | View attached media

=> More informations about this toot | More toots from hfalcke@mastodon.social

Descendants

Written by spdrnl on 2025-01-20 at 08:46

@hfalcke Ja, zonder feiten geen recht, zonder recht geen vrijheid. En Timothy Snyder beschrijft in zijn laatste boek On Freedom hoe feitelijkheid een voorwaarde voor vrijheid is.

=> More informations about this toot | More toots from spdrnl@sigmoid.social

Written by LemonAndPeach on 2025-01-20 at 14:27

@hfalcke @roelgrif Heel fijn en niet om het in te willen wrijven, maar om het te proberen te begrijpen, waarom nu pas? De tekenen waren al zichtbaar toen Musk het platform overnam ruim twee jaar geleden.

=> More informations about this toot | More toots from Lemonandpeach@mstdn.social

Written by Herman πŸ‡ͺπŸ‡ΊπŸ‡ΊπŸ‡¦πŸ‡ΎπŸ‡ͺπŸ‹ on 2025-01-20 at 14:28

@Lemonandpeach @hfalcke @roelgrif 🎯

=> More informations about this toot | More toots from Herman@mastodon.world

Written by Prof Heino Falcke on 2025-01-20 at 14:43

@Herman @Lemonandpeach @roelgrif Ik was toen al overgestapt … (maar de column pas nu geschreven) πŸ€·πŸΌβ€β™‚οΈ

=> More informations about this toot | More toots from hfalcke@mastodon.social

Written by Angela Scholder on 2025-01-20 at 15:02

@hfalcke @Herman @Lemonandpeach @roelgrif Mijn Twitter account lag al meer dan een jaar in de mottenballen, nu toch maar gewoon volledig opgeruimd i.p.v. het tussen de mottenballen te laten liggen.

=> More informations about this toot | More toots from AngelaScholder@mastodon.energy

Written by Another concerned scientist on 2025-01-20 at 14:46

@Lemonandpeach @hfalcke @roelgrif

Er werd (en wordt) nog veel Covid informatie gedeeld op Twitter. Maar er zaten ook heel veel wappen op.

=> More informations about this toot | More toots from ABScientist@forall.social

Written by Keesjan on 2025-01-20 at 20:31

@Lemonandpeach

Zie bio van Heno: geregistreerd oktober 2022.

=> More informations about this toot | More toots from keesjanb@mastodon.vlaanderen

Written by Angela Scholder on 2025-01-20 at 15:00

@hfalcke Tja, verschillende uitnodigingen voor BlueSky gekregen, zou daar veilig zijn, etc.

Tot nog toe maar geveaagd waarom ik het platform van een op wereld dominantie beluste narcist zou willen inruilen voor het platform van een investeringsfonds. Vast heel mooie woorden nu, maar uiteindelijk zijn het vergelijkbare algoritmes die gericht zijn op het behalen van winst.

=> More informations about this toot | More toots from AngelaScholder@mastodon.energy

Proxy Information
Original URL
gemini://mastogem.picasoft.net/thread/113859758395511114
Status Code
Success (20)
Meta
text/gemini
Capsule Response Time
357.451608 milliseconds
Gemini-to-HTML Time
1.978131 milliseconds

This content has been proxied by September (ba2dc).