Ancestors

Toot

Written by Maarten on 2025-01-08 at 09:34

Oh ja, neem een abonnement op een krant en steun sites als Wikipedia en archive.org

=> More informations about this toot | More toots from maarteuh@mastodon.workingweb.nl

Descendants

Written by GJ Groothedde đŸ‡ĒđŸ‡ē on 2025-01-08 at 12:00

@maarteuh Nu nog een lijst van kranten die (nog) niet zijn overgenomen door techmiljardairs en durfkapitalisten.

=> More informations about this toot | More toots from Eetschrijver@mastodon.social

Written by hugovangalen 🤖 🕹ī¸ đŸ˜ŧ on 2025-01-08 at 12:19

@Eetschrijver đŸŽ¯ đŸŽ¯ đŸŽ¯

Ik ben ook veel te kritisch om een abo op een krant te nemen: elke is bevlekt door incompetente redacteuren, columnisten en journalisten.

Wikipedia steun ik (archive.org zou ik ook doen als ze wat meer betalingsmethoden ondersteuen), maar geen enkele Nederlandse krant zal mijn geld krijgen, dat hebben ze stuk voor stuk redelijk voor zichzelf verpest de laatste jaren.

=> More informations about this toot | More toots from hvangalen@mastodon.nl

Written by Maarten on 2025-01-08 at 13:18

@Eetschrijver er zijn wat reacties met goede suggesties voor alternatieven geloof ik

=> More informations about this toot | More toots from maarteuh@mastodon.workingweb.nl

Written by Regendans on 2025-01-08 at 12:10

@maarteuh Half eens. Vervang kranten (vooral DPG) door bijvoorbeeld Investico, De Groene, FollowTheMoney. https://www.groene.nl https://www.platform-investico.nl https://www.ftm.nl En wordt lid van je lokale bieb, en wordt daarnaast ook actief met de minibiebjes in de straat.

=> More informations about this toot | More toots from regendans@toot.community

Written by Maarten on 2025-01-08 at 13:17

@regendans Ik vind kranten ook nog prima maar had misschien beter journalistiek steunen kunnen zeggen

Written by Regendans on 2025-01-08 at 13:52

Ik vind dat kranten als Volkskrant en NRC enzovoort allemaal gefaald hebben bij het opkomende fascisme. Op de voorpagina's veel snelle lezers en muisklikken willen verdienen en kost wat kost "neutraal" en "netjes" willen blijven weegt qua maatschappelijke verantwoording niet op tegen een minderheid van kritische columns en goede achtergrondartikelen.

Ik denk ook aan het ontslag van cartoonist Jos Collignon. Dat was geen toeval. De ruk naar rechts is in volle gang.

[#]volkskrant #nrc

=> More informations about this toot | More toots from regendans@toot.community

Written by Nienkez on 2025-01-08 at 12:14

@maarteuh @gevoel Ik moet zeggen dat ik de kranten in NL inmiddels ook van een bedenkelijk niveau vindt, een enkele goede columnist daargelaten. Bijna allemaal

wordt er kritiekloos van X dingen overgetypt en ook kranten als NRC en Volkskrant grijpen te vaak naar het Vox Popje als een gemakzuchtige vorm van journalistiek. Ik ben wel lid van de Correspondent

edit: o ja, en eindeloos achter de opheftrein aanlopen.

=> More informations about this toot | More toots from Nienkez@mastodon.nl

Written by Maarten on 2025-01-08 at 13:17

@Nienkez @gevoel alle beetjes helpen denk ik

Written by Gerard van Oel 🍋 on 2025-01-08 at 13:34

@Nienkez @maarteuh Je kunt kranten niet meer klakkeloos volgen. Dat kon vroeger ook al niet, maar tegenwoordig valt dat meer op. Toch ben ik het helemaal eens met de aanbeveling om minstens ÊÊn van de betere kranten dagelijks te lezen. Dagelijks helpt ook bij het zien van de missers.

=> More informations about this toot | More toots from gevoel@mastodon.green

Written by ReneDamkot on 2025-01-08 at 13:38

@Nienkez er is geen enkele krant die ik een abo waard vind (ook al omdat ik niet dagelijks een hele krant lees)

Daarom heb ik abo op Groene, VN, OneWorld en FtM

Ter compensatie. @maarteuh @gevoel

=> More informations about this toot | More toots from ReneDamkot@mastodon.social

Written by Nienkez on 2025-01-08 at 13:46

@ReneDamkot @maarteuh @gevoel De groene ben ik ooknop geabboneerd en kranten volg ik via mastodon, waarbij me vooral opvalt hoe slecht en eenzijdig ze zijn, waar ik de desbtreffende krant en journo ook aan aanspreek. Tom-Jan Meeus wil niet meer met me praten nadat ik wees op de

rol van de media bij het populariseren van allerlei extreem-rechtse types. Lekker makkelijk.

=> More informations about this toot | More toots from Nienkez@mastodon.nl

Written by Gerard van Oel 🍋 on 2025-01-08 at 13:56

@ReneDamkot @Nienkez @maarteuh Hier Volkskrant, NRC, Guardian, Groene, Correspondent, FTM, OneWorld en Jacobin en een onleesbaar grote berg nieuwsbrieven. Ik ben een beetje een hoarder. Alleen de Groene is op papier, gelukkig.

=> More informations about this toot | More toots from gevoel@mastodon.green

Proxy Information
Original URL
gemini://mastogem.picasoft.net/thread/113792047709218182
Status Code
Success (20)
Meta
text/gemini
Capsule Response Time
305.306981 milliseconds
Gemini-to-HTML Time
3.919294 milliseconds

This content has been proxied by September (3851b).