Een Sinterklaasgedicht met ChatGPT genereren? Misschien kunnen we dat maar beter afleren. Het energieverbruik door datacentra neemt toe, en het verschil in toename wordt significant: alleen al AI prompts gebruiken evenveel energie als een klein land.
Met de komst van AI wordt verwacht dat het aandeel energieverbruik van datacentra in 2026 zal stijgen naar 4%. We kunnen minder afhankelijk worden van de cloud, als je je bewust van alternatieven bent.
Lees meer: https://waag.org/nl/article/fix-your-phone-cloud/
=> More informations about this toot | More toots from waag@waag.social
@waag Tip: als je geen gedicht wilt schrijven, moet je dat gewoon niet doen.
Om Nancy Reagan te citeren: "just say no".
=> More informations about this toot | More toots from hans@procolix.social
@hans @waag ja eens met Hans. Ik snap en deel de zorgen over genAI en het gebruik van resources. Maar ik denk dat een effectievere campagne hier is om te focussen dat chatgpt voor een sinterklaasgedicht gewoon heel lame is. Maak ofwel iets zelf, of doe het gewoon niet
=> More informations about this toot | More toots from laurenshof@indieweb.social
@laurenshof @waag Of maak iets heel simpels, zoals mijn broer @prutser in een ver, grijs verleden deed:
"Wat zou het zijn, wat zou het zijn?
Maak het open en je zult er bij mee zijn."
=> More informations about this toot | More toots from hans@procolix.social
@waag het is niet alleen, zoals gezegd, een misbruik van energie
maar de luiheid getuigt ook van disrespect voor vrienden en familie
=> More informations about this toot | More toots from knuppelbeer@mastodon.social This content has been proxied by September (3851b).Proxy Information
text/gemini