Ik schrok van de beschrijving van de staat het Nederlandse onderwijs. Vooral de tendens om kinderen met bepaalde moeilijkheden in een speciale school te zetten. Uitsluiten in plaats van insluiten, zodat mijn "normale" kinderen niet "gehinderd worden in hun ontwikkeling. Bijzonder schadelijk voor alle kinderen. 3-daagse schoolweek vanwege gebrek aan onderwijzers, obsessie met training voor testen. Nu kan ik de commercials plaatsen die ik wel eens op Radio1/2/5 hoor over, bijvoorbeeld, hulp bij het leren van wiskunde.
De tendens, de afgelopen 10 jaar, in Chili is juist het tegenovergestelde, meer insluiting, "inclusión", met speciaal getrainde docenten om in dezelfde klas leerlingen met moeilijkheden bij te staan, afbouwen van het trainen van kinderen om testen te halen, enz. Een lange weg om de negatieve invloeden van een hyper neoliberale economie om te buigen. Ook hier worstelen we met een lerarentekort, een hardnekkig probleem.
[#]onderwijs #uitsluiting #nederland #chili
British children the least happy in Europe – and Dutch kids the happiest? Don’t believe the hype
https://www.theguardian.com/commentisfree/2024/sep/17/british-children-europe-dutch-childhood-netherlands?CMP=Share_AndroidApp_Other
=> More informations about this toot | More toots from SebastiaanHekman@c.im
text/gemini
This content has been proxied by September (3851b).