Ancestors

Written by Cobra Mk III on 2024-09-17 at 05:17

Tänään harmittaa työväenopisto ja kielikurssit, ja tietty "säästöt".

Viime viikolla siis alkoi japanin kurssi, mulle nyt viides vuosi. Ryhmä on pitkälti ollut sama, ja syksyä 2020 lukuunottamatta hybridiopetuksena. Noin puolet ryhmästä on ollut luokassa, puolet etänä.

Nyt sitten "säästösyistä" kurssi on vain etänä. Ekalla tunnilla olin, mutta en varmaan enempää jaksa. Aihe on kiva, mutta tajusin juuri, että se on ollut mulle enemmän kuin vain se opetus.

[#]kielet #työväenopisto #säästöt

1/2

=> More informations about this toot | More toots from pare@kamu.social

Written by Cobra Mk III on 2024-09-17 at 05:21

Se on ollut mulle harrastus, se on antanut aiheen lähteä kotoa ja nähdä muita ihmisiä muualtakin kuin tietokoneen ruuduilta. On voinut myös jutella muustakin ennen ja jälkeen tunnin.

Töissä jo istun koneella etäkokouksissa ihan liikaa, miksi vielä vapaa-ajalla?

Sen lisäksi mulle kielten oppiminen on paljon helpompaa luokassa. Näen muutakin kuin opettajan kalvot, on helpompi kysyä, ja keskustelut ovat kivampia.

En tätä nyt kyllä jaksa. Ehkä pitää käydä vaikka lenkillä sen sijaan.

2/2

Written by magdalenahai🦈🏳️‍🌈 on 2024-09-17 at 05:24

@pare noinhan se useimmille on. Kirjoituskurssien tyypillinen osallistuja on joko vauvan/pienten lasten vanhempi tai eläkeläinen. Ihmiset tulee toki kursseille oppimaan ja tekemään kiinnostavia asioita, mutta myös ihan vaan olemaan toisten aikuisten seurassa, jotka nauttiin niistä samoista asioista.

=> More informations about this toot | More toots from magdalenahai@mstdn.social

Written by Cobra Mk III on 2024-09-17 at 05:26

@magdalenahai Jep. Tommonen pelkistäminen pelkäksi teamssessioksi (tai zoom siellä oli) osoittaa, ettei ollenkaan ymmärretä harrastusten luonnetta.

Written by magdalenahai🦈🏳️‍🌈 on 2024-09-17 at 05:28

@pare joo. Ennemmin pitäisi karsia se etäpuoli ja pitää lähipuoli. Mutta toisaalta, kun kurssiopettajille pystytään maksamaan vain murusia, ehkä se opekin katsoo, että parempi minimoida vaiva, jonka kurssin eteen näkee.

=> More informations about this toot | More toots from magdalenahai@mstdn.social

Toot

Written by Cobra Mk III on 2024-09-17 at 06:09

@magdalenahai Tämä oli kai työväenopiston puolelta, olen kuullut vain osan. Ymmärtääkseni luokkatilakustannus oli liian iso.

Joten nyt ne luokat on siellä tyhjinä. Ehkä se on halvempaa.

Descendants

Written by stop genocide punch nazis on 2024-09-17 at 07:42

@pare @magdalenahai Ei kai niillä ole enää omia tiloja, vuokraavat Saatana-, anteeksi Senaatti-kiinteistöiltä.

=> More informations about this toot | More toots from nikodemus@kamu.social

Written by Cobra Mk III on 2024-09-17 at 07:49

@nikodemus @magdalenahai En mä siitä tiedä. Tossa meidän lähellä on iso talo, jossa lukee Omnia edelleen.

Proxy Information
Original URL
gemini://mastogem.picasoft.net/thread/113151403176893399
Status Code
Success (20)
Meta
text/gemini
Capsule Response Time
281.44699 milliseconds
Gemini-to-HTML Time
1.457557 milliseconds

This content has been proxied by September (3851b).