Ancestors

Toot

Written by Maria Carole on 2025-02-03 at 21:19

Toisaalla puhutaan työnhausta.

Mikä on ollut omituisin työhaastattelukokemuksesi?

Mulla kärkeen taitaa päästä nykyisen työpaikan ensimmäinen haastattelu: Mukavien ja vähemmän mukavien juttelun jälkeen tuleva pomo näytti toimiston paikkoja ja vei sitten leikkaussaliin katsomaan... irtopäitä.

Olen IT-tukihenkilö.

En ole vieläkään varma, oliko se todella harkitsematon rekrytointistrategia, pistotesti vai ainoastaan arkista ajattelemattomuutta. Haastateltavana olisi saattanut olla joku paljon minua vähemmällä morbidilla uteliaisuudella varustettu.

Onneksi osuin minä.

[#]työhaastattelut #omituistenotustenkerho

=> More informations about this toot | More toots from MariaCalendula@mementomori.social

Descendants

Written by Sami Köykkä on 2025-02-03 at 21:32

@MariaCalendula nyt herää kysymys, miksi he pitävät leikkaussalissa irtopäitä?

=> More informations about this toot | More toots from samikki@mastodontti.fi

Written by Maria Carole on 2025-02-03 at 21:35

@samikki Koska niitä leikattiin. Tai siinä vaiheessa taidettiin vasta valmistella.

Neurokirurgien koulutusta kannattaa tehdä myös ihan oikeilla aivoilla.

Irtopäitä on kahdesti vuodessa. Muuten pääosin muita ruumiinosia tai ihan vain possuja.

=> More informations about this toot | More toots from MariaCalendula@mementomori.social

Written by Maria Carole on 2025-02-03 at 21:42

Sivumennen sanoen oli taas tänään sitä eksoottisempaa osaa IT-tuen (lue: IT-jokapaikanhöylä) arjesta, kun koettaa saada tietokonetta toimimaan halutusti, ja kirjaimellisesti puolen metrin päässä kirurgiduo on syvällä sian sisälmyksissä.

@samikki

Written by Tor Lillqvist on 2025-02-03 at 21:56

@MariaCalendula @samikki Minä jo hetken ajattelin Futurama-tyylisiä eläviä irtopäitä purkeissa.

=> More informations about this toot | More toots from tml@urbanists.social

Written by Maria Carole on 2025-02-04 at 06:04

@tml @samikki Tämä on seuraava askel.

Written by bestest on 2025-02-04 at 14:19

@MariaCalendula Kerran hain johonkin harjoittelupaikkaan ja sieltä sit joku pomo soitti vaan hakkuakseen, että mikä mä luulen olevani kun laittelen tällaisia hakemuksia ilman työkokemusta, kun eivät kuulemma ota harjoitteluun, jos ei ole työkokemusta.

Tämä oli juuri ennen 2008 lamaa ja ei muuten selvinnyt tuo firma siitä.

Yhdessä haastattelussa koko tunti pengottiin työhakemuksia ja koulutodistukasia, että mikä päivä mikäkin oli aloitettu ja lopetettu. Lukion aloituspäiväkin piti selvittää.

=> More informations about this toot | More toots from bestest@mstdn.social

Written by Maria Carole on 2025-02-04 at 15:01

@bestest Nämä päivämäärien syynäämiset haiskahtavat pahasti mikromanageroinnilta. Minä hyvä jos muistan vuoden eri koulutuksista tai töistä. Toki niistä on paperit, mutta merkitys...

Written by Tor Lillqvist on 2025-02-04 at 15:05

@MariaCalendula @bestest Pikkupomot nauttii kun voi valtaansa demonstroida. (Onneksi itse en koskaan ole ollut esimiestehtävissä, mikä sinänsä ehkä on yllättävää. Enkä olisi halunnutkaan. Kai pomoni ovat aina tajunneet ettei tuosta ole esimeheksi kenellekään, eivätkä ehdottaneetkaan. Hyvä niin.)

=> More informations about this toot | More toots from tml@urbanists.social

Written by bestest on 2025-02-04 at 15:21

@tml @MariaCalendula Siinäpä se haastattelu meni. Kaiveltiin jotain lukion aloituspäivää, kun sitä ei tainnut papereissa olla. Ei kelvannut, että elokuussa tai joku elokuun maanantai vaan piti olla tarkka päivä ja sen piti olla oikein. Siinäpä se sit googletteli jotain yli kymmenen vuoden takaisia koulujen alkamispäiviä.

Konepajamaailma tuntui aika ahdistavalta ja toksiselta paikalta silloin. Yksi uraohje silloin oli, että muistakaa laittaa sotilasarvo cv:hen. Muuten lentää suoraan roskiin

=> More informations about this toot | More toots from bestest@mstdn.social

Proxy Information
Original URL
gemini://mastogem.picasoft.net/thread/113942042763961268
Status Code
Success (20)
Meta
text/gemini
Capsule Response Time
283.282458 milliseconds
Gemini-to-HTML Time
3.371988 milliseconds

This content has been proxied by September (3851b).