Ik vind het onprettig dat #Twitter-berichten worden overgenomen op Mastodon. Zo importeer je de ophef. Kunnen we, als het dan toch moet, geen hashtag afspreken, zoals #fromTwitter of #fromX, zodat mensen die geen trek hebben in die ellende, deze makkelijk uit hun tijdlijn kunnen filteren? #X
=> More informations about this toot | More toots from MennoOng@waag.social
@MennoOng
Onderstaand vind je dus ongewenst? Vinden meer mensen dat? #dtv #FromX
https://mastodon.nl/@bassjobsen/113936781181209350
=> More informations about this toot | More toots from bassjobsen@mastodon.nl
@bassjobsen Als @Med58ll wil dat dit op Mastodon komt, kan die dat hier toch zelf plaatsen? Doorplaatsen is dus nutteloos (en misschien wil de auteur het zelf ook niet, om welke reden dan ook). Natúúrlijk heb ik inhoudelijk tegen dit bericht geen bezwaar maar veel doorplaatsingen zijn van een heel andere aard en brengen het vuilnis van de belt terug naar onze huiskamers en dat is niet fijn.
=> More informations about this toot | More toots from MennoOng@waag.social
@MennoOng
Ja, je hebt zeker gelijk. Het zou de beste oplossing als die berichten direct op #Mastodon gezet werden. Helaas doet nog niet iedereen dat, om verschillende redenen. Sommigen hebben geen energie voor iets nieuws en anderen willen niet opgeven of een tegengeluid laten horen.
Consequentie is wel dat sommige informatie nu wel op X staat en niet hier. Ik deel dat nu met "... op X schreef....". Niet de beste of meest ideale oplossing.
@Med58ll
@bassjobsen @MennoOng @Med58ll
Je zou er ook vanuit kunnen gaan dat als ik en andere willen weten wat er op X gebeurd we daar zelf wel gebleven zouden zijn.
=> More informations about this toot | More toots from dbazuin@mastodon.social
@dbazuin
M.i. is er toch wel een verschil tussen wat op X gebeurd en serieuze informatie die op X gedeeld wordt, maar nog niet hier op #Mastodon.
Neem helaas bijvoorbeeld politici en politieke partijen die hier nog niet zijn. Je mag dat verkeerd vinden, maar dat zegt niet perse dat de informatie niet zinnig is.
@MennoOng @Med58ll
@dbazuin
Anderzijds pleit ik niet voor niets dat overheden en overheidsheidsinstanties hun informatie via https://social.overheid.nl/about zouden moeten delen.
Waar zijn al die gemeenten en provincies? Idem bijvoorbeeld politie of het OM.
@MennoOng @Med58ll
@bassjobsen @MennoOng @Med58ll
Door de info die zei verspreiden hier te plaatsen help je ze niet met het verlaten van X.
=> More informations about this toot | More toots from dbazuin@mastodon.social
@dbazuin
Dat weet ik niet. Ik plaats de bericht die ik hier plaats ook weer terug onder het oorspronkelijke bericht met het verzoek om (ook) naar #Mastodon te komen.
Ik kom veel mensen tegen die wel een #Mastodon account hebben maar het nog niet of niet meer gebruiken. Misschien motiveer het een paar mensen.
@MennoOng @Med58ll
=> More informations about this toot | More toots from bassjobsen@mastodon.nl This content has been proxied by September (3851b).Proxy Information
text/gemini