Ancestors

Written by Menno 王 Ong on 2025-02-02 at 09:45

Ik vind het onprettig dat #Twitter-berichten worden overgenomen op Mastodon. Zo importeer je de ophef. Kunnen we, als het dan toch moet, geen hashtag afspreken, zoals #fromTwitter of #fromX, zodat mensen die geen trek hebben in die ellende, deze makkelijk uit hun tijdlijn kunnen filteren? #X

=> More informations about this toot | More toots from MennoOng@waag.social

Written by Erik Jonker on 2025-02-02 at 10:13

@MennoOng niet alles van X is ophef, of we het nu leuk vinden of niet , serieuze personen en instanties gebruiken X nog steeds. Hetzelfde geldt voor truth.social, verschrikkelijk platform maar berichten van Trump daarop kunnen relevant zijn om te delen.

=> More informations about this toot | More toots from ErikJonker@mastodon.social

Written by Menno 王 Ong on 2025-02-02 at 19:56

@ErikJonker Wie er behoefte aan heeft, kan gewoon fijn een Twitter-account nemen en aanhouden, of zelfs dat andere ding waarvan ik van de dokter de naam niet mag uitspreken. Er is geen enkele reden om die ellende hier te importeren.

Written by Eric Smit on 2025-02-02 at 20:23

@MennoOng @ErikJonker protesteren tegen posts van X lijkt me niet in de geest van dit vrije platform waar alles kan worden gedeeld zolang je je maar gedraagt en je geen desinformatie verspreidt

=> More informations about this toot | More toots from EricChrSmit@ftm.nl

Written by Berna van Vilsteren on 2025-02-02 at 20:50

@EricChrSmit @MennoOng @ErikJonker Ik snap niet goed dat je van X vertrekt maar nog wel over de schutting kijkt en dan hier de ophef deelt. Als je bent verhuisd omdat je ruzie had met je buren, ga je toch ook niet wekelijks terug om te kijken of ze nu ruzie maken met de nieuwe buren en daar thuis verslag van doen? Idealiter zou ik graag zien dat X zijn relevantie verliest. Er geen aandacht aan besteden is een manier.

=> More informations about this toot | More toots from bernavv@mastodon.social

Toot

Written by Eric Smit on 2025-02-02 at 23:06

@bernavv @MennoOng @ErikJonker de reden voor mijn verhuizing is dat je hier van mening kunt verschillen neiging zonder dat je van alles naar je hoofd krijgt geslingerd, er geen gestoorde eigenaar is etc. De neiging van enkelen om alles dat van X afkomstig is te veroordelen - terwijl discussie over uitingen op dat platform of de gedragingen van de eigenaar meer dan ooit nodig is - wijs ik categorisch af.

Descendants

Written by Menno 王 Ong on 2025-02-03 at 05:54

@EricChrSmit Jouw reden om te verhuizen is de mijne. Ik vrees alleen dat we dat ene pluspunt (geen gescheld) weer verliezen als we de ergste uitwassen van Twitter hierheen importeren. Maar ik snap ook je punt. Die discussie, waaraan ik trouwens vaak deelneem, is belangrijk. Dus blijft de vraag: hoe houden we die gaande zonder te riskeren dat het hier net zo’n bende wordt als daar? Is zo’n hashtag of content warning voor jou een probleem? @bernavv @ErikJonker

Written by Berna van Vilsteren on 2025-02-03 at 14:37

@MennoOng @EricChrSmit @ErikJonker Voorlopig zie ik nog weinig voortekenen dat Mastodon in hetzelfde ophefcircus ontaardt als X.

Een hashtag of waarschuwing hoeft voor mij nu ook weer niet. Ik zie vrij weinig X-berichten voorbij komen in mijn tijdlijn. Ik veroordeel het niet hoor, maar ik voel zelf geen enkele neiging om iets te delen van het Muskspeeltje. Als crossposten tussen platforms mogelijk zou zijn, zou ik delen wel wat logischer vinden.

=> More informations about this toot | More toots from bernavv@mastodon.social

Written by Eric Smit on 2025-02-03 at 14:50

@MennoOng @bernavv @ErikJonker je kunt hier vrij goed modereren

Written by Guusabc on 2025-02-03 at 16:01

@EricChrSmit @MennoOng @bernavv @ErikJonker

Interessant. Ik zie niet graag retweets, maar "ga zelf maar op X" lijkt me niet opgaan. The Guardian heeft ook een eigen site, toch ben ik blij als iemand attendeert op een analyse daar. Die kans is bij X verdwijnend (klein), maar niet nul.

Zoals een favoriete krant kies ik ook te volgen mastodonners. Ik leer ze vertrouwen of ontvolg ze.

Voor mij

=> More informations about this toot | More toots from taaldader@waag.social

Written by Eric Smit on 2025-02-03 at 16:24

@taaldader @MennoOng @bernavv @ErikJonker het was geen RT maar een screenshot van iets wat ter discussie werd gesteld… hoezo hebben we het hierover?

Written by Guusabc on 2025-02-03 at 16:28

@EricChrSmit @MennoOng @bernavv @ErikJonker

Nou, niks aan de hand dus. Maar het draadje ging de algemene kant op, daar heb ik ook nog 2 cent bij gedaan. Mijn 2 cent

=> More informations about this toot | More toots from taaldader@waag.social

Proxy Information
Original URL
gemini://mastogem.picasoft.net/thread/113936799082144457
Status Code
Success (20)
Meta
text/gemini
Capsule Response Time
304.892793 milliseconds
Gemini-to-HTML Time
2.391838 milliseconds

This content has been proxied by September (3851b).