Minusta ei kyllä olisi kirjoittamaan novelleja. Tykkään vissiinkin uppoutua vuosiksi nyhräämään jonkin aiheen parissa ja elän ja hengitän vaan sitä yhtä juttua. Luen kyllä, vaikkakin on ihanaa uppoutua pitkään tarinaan ja sen kerroksiin. Menee varmaan vuosi että pääsen kunnolla sisään tähän uuteen tarinaan, jos se nyt suostuu siihen. #kirjoittaminen
=> More informations about this toot | More toots from immersfer@mementomori.social
@immersfer Jos se yhtään lohduttaa, osa arvostetuimmista kirjailijoista käytti vuosikymmenten ajan yksittäisen kirjan kirjoittamiseen. Toiset taas tekivät samassa ajassa kymmeniä kirjoja, mutta eivät välttämättä jääneet kovinkaan monen mieleen.
=> More informations about this toot | More toots from autiomaa@mementomori.social
@autiomaa tyylejä on monia! tulee vaan välillä ahistus, kun elämä on niin lyhyt...
=> More informations about this toot | More toots from immersfer@mementomori.social
@immersfer Kaikki nämä hukkaan heitetyt vuodet olisi voinut käyttää paremmin. 😅🫠
=> More informations about this toot | More toots from autiomaa@mementomori.social
@autiomaa en halua edes ajatella
@immersfer Samaa vikaa. Minun novelleistani tulee pienoisromaaneja, pienoisromaaneistani romaaneja ja romaaneistani vissiin ajanpyöriä. Ei voi mittään.
(Kattoo nyt silti, keksisikö tuohon Novaan häthätää jotain…)
=> More informations about this toot | More toots from saruwine@mastodon.social
@saruwine
Jos aloitat lauseesta, niin siitä ehkä voi tulla novelli...?
@immersfer Pitää vain siis löytää aivan hemmein hyvä lause!
=> More informations about this toot | More toots from saruwine@mastodon.social
@immersfer Minulle taas novelli on varsin luonteva tapa tehdä. Voi pyöräyttää pienen tarina-aihion, joka ei (välttämättä) veny romaaniksi asti. Saa tarkastella pientä välähdystä ajasta, joskin kai niitä on sellasia romaaneitakin, joissa loppujen lopuksi tarkastellaan vain pientä väläystä ajasta.
=> More informations about this toot | More toots from niksii@mementomori.social
@immersfer mulle novellit on ihania pieniä välipaloja pitkien romaaniproggisten ohella. On hirveän vapauttavaa saada jotain nopeasti valmiiksi ja yleensä ilman suurempia paineita, kun samaan aikaan tekee romaanin kanssa työtä vuosia ja vuosia (ja tuntuu siltä, että se ei ikinä valmistu). Olen joskus pitänyt taukoa novelleista, mutta aina jossain vaiheessa tulee sellainen olo, että ehkä nyt jonkun pienen ja nopean voisi vetäistä. 😁
=> More informations about this toot | More toots from magdalenahai@mstdn.social This content has been proxied by September (3851b).Proxy Information
text/gemini