Zo, mijn laatste google account is nu ook weg en foetsie. Dat land heeft voor mij ook afgedaan.
Ik denk nu aan een alternatief voor Adobe, zoals Affinity (Brits). Helaas moet ik nog zeker tien maanden wachten voordat mijn CC-jaarabonnement met Adobe afloopt. #boycot
=> More informations about this toot | More toots from candela@mastodon.nl
@candela Top. En wat Adobe betreft: het is niet anders. Dat is al betaald. Je kunt natuurlijk wel stoppen met het gebruik ervan.
Maar ik vind het een hele stap voor een fotograaf. Ik vond het best moeilijk om afscheid te nemen van Lightroom. Naar mijn idee is dat het allerbeste foto-organisatie-programma dat er is.
=> More informations about this toot | More toots from ronald48@mastodon.world
@ronald48 ik gebruik Lightroom nooit. Het zit wel in mijn pakket, maar daarvan gebruik ik Bridge, en daarvan de RAW converter, en Photoshop. Lightroom is wel handig voor bulkbewerkingen, maar Bridge kan dat ook al. Ik voel nooit de behoefte om Lightroom te openen.
Ik heb Adobe al betaald ja. Ik wil wel ruim te tijd nemen om niks overhaast te doen. Bovendien he ik een weerzin tegen VS sociale media, niet per se VS producten, tenzij de maker aantoonbaar fout is.
=> More informations about this toot | More toots from candela@mastodon.nl
@candela Ah, bijzonder. Veel fotografen die ik ken zweren bij Lightroom om snel foto's te groeperen, schiften en corrigeren. Ik heb zelf altijd alleen met LR Classic gewerkt in het verleden, dus ik ken de andere producten eigenlijk niet.
=> More informations about this toot | More toots from ronald48@mastodon.world
@ronald48 ja, ik snap die voorliefde ook niet meteen. LR heeft zijn voordelen en dat geef ik toe. Maar ik voel de noodzaak tot gebruik niet. In Bridge kan ik de normale bewerkingen van LR ook doen, ook in bulk, en exporteren naar wat ik wil.
=> More informations about this toot | More toots from candela@mastodon.nl This content has been proxied by September (3851b).Proxy Information
text/gemini