Ik vind het onprettig dat #Twitter-berichten worden overgenomen op Mastodon. Zo importeer je de ophef. Kunnen we, als het dan toch moet, geen hashtag afspreken, zoals #fromTwitter of #fromX, zodat mensen die geen trek hebben in die ellende, deze makkelijk uit hun tijdlijn kunnen filteren? #X
=> More informations about this toot | More toots from MennoOng@waag.social
Bon, het was een fijne discussie. Zo’n hashtag lijkt toch wat weinig weerklank te vinden, dus dan moet ik maar zelf mensen ontvolgen en eventueel muten die het nodig vinden om narigheid uit de #X-beerput hierheen te brengen. Dat is uiteraard iets anders dan ‘gewoon’ discussiëren over belangwekkende onderwerpen die elders (in de krant maar eventueel ook op Twitter) worden besproken.
@MennoOng je kan ze ook achter een content warning zetten...
=> More informations about this toot | More toots from MxAlba@todon.nl
@MennoOng ja dat zou fijn zijn!
=> More informations about this toot | More toots from venite@mastodon.nl
@MennoOng 👍
=> More informations about this toot | More toots from dbazuin@mastodon.social
@MennoOng niet alles van X is ophef, of we het nu leuk vinden of niet , serieuze personen en instanties gebruiken X nog steeds. Hetzelfde geldt voor truth.social, verschrikkelijk platform maar berichten van Trump daarop kunnen relevant zijn om te delen.
=> More informations about this toot | More toots from ErikJonker@mastodon.social
@ErikJonker @MennoOng Nou kun je de hashtag natuurlijk ook gewoon níet blokkeren, dus hij zit niemand in de weg.
=> More informations about this toot | More toots from jantheowassink@chaos.social
@ErikJonker Wie er behoefte aan heeft, kan gewoon fijn een Twitter-account nemen en aanhouden, of zelfs dat andere ding waarvan ik van de dokter de naam niet mag uitspreken. Er is geen enkele reden om die ellende hier te importeren.
@MennoOng @ErikJonker protesteren tegen posts van X lijkt me niet in de geest van dit vrije platform waar alles kan worden gedeeld zolang je je maar gedraagt en je geen desinformatie verspreidt
=> More informations about this toot | More toots from EricChrSmit@ftm.nl
@EricChrSmit Is het wel in de geest van dit vrije platform om iemand te vermanen die ergens tegen protesteert? De vrijheid van dit platform is gelukkig relatief. We zorgen er met z’n allen voor dat Mastodon vrij blijft van beledigingen, bedreigingen en ander onverkwikkelijk gedrag. Het toelaten van Twitterberichten ondergraaft dat streven en is onnodig om de vrijheid van uiting te borgen: wie ze wil lezen, kan gewoon naar Twitter zelf. @ErikJonker
@MennoOng @EricChrSmit protesteren of discussiëren mag altijd wat mij betreft 🙂
=> More informations about this toot | More toots from ErikJonker@mastodon.social
@EricChrSmit @MennoOng @ErikJonker Ik snap niet goed dat je van X vertrekt maar nog wel over de schutting kijkt en dan hier de ophef deelt. Als je bent verhuisd omdat je ruzie had met je buren, ga je toch ook niet wekelijks terug om te kijken of ze nu ruzie maken met de nieuwe buren en daar thuis verslag van doen? Idealiter zou ik graag zien dat X zijn relevantie verliest. Er geen aandacht aan besteden is een manier.
=> More informations about this toot | More toots from bernavv@mastodon.social
@bernavv @MennoOng @ErikJonker de reden voor mijn verhuizing is dat je hier van mening kunt verschillen neiging zonder dat je van alles naar je hoofd krijgt geslingerd, er geen gestoorde eigenaar is etc. De neiging van enkelen om alles dat van X afkomstig is te veroordelen - terwijl discussie over uitingen op dat platform of de gedragingen van de eigenaar meer dan ooit nodig is - wijs ik categorisch af.
@EricChrSmit Jouw reden om te verhuizen is de mijne. Ik vrees alleen dat we dat ene pluspunt (geen gescheld) weer verliezen als we de ergste uitwassen van Twitter hierheen importeren. Maar ik snap ook je punt. Die discussie, waaraan ik trouwens vaak deelneem, is belangrijk. Dus blijft de vraag: hoe houden we die gaande zonder te riskeren dat het hier net zo’n bende wordt als daar? Is zo’n hashtag of content warning voor jou een probleem? @bernavv @ErikJonker
@MennoOng @EricChrSmit @ErikJonker Voorlopig zie ik nog weinig voortekenen dat Mastodon in hetzelfde ophefcircus ontaardt als X.
Een hashtag of waarschuwing hoeft voor mij nu ook weer niet. Ik zie vrij weinig X-berichten voorbij komen in mijn tijdlijn. Ik veroordeel het niet hoor, maar ik voel zelf geen enkele neiging om iets te delen van het Muskspeeltje. Als crossposten tussen platforms mogelijk zou zijn, zou ik delen wel wat logischer vinden.
=> More informations about this toot | More toots from bernavv@mastodon.social
@MennoOng @bernavv @ErikJonker je kunt hier vrij goed modereren
@EricChrSmit @MennoOng @bernavv @ErikJonker
Interessant. Ik zie niet graag retweets, maar "ga zelf maar op X" lijkt me niet opgaan. The Guardian heeft ook een eigen site, toch ben ik blij als iemand attendeert op een analyse daar. Die kans is bij X verdwijnend (klein), maar niet nul.
Zoals een favoriete krant kies ik ook te volgen mastodonners. Ik leer ze vertrouwen of ontvolg ze.
Voor mij
=> More informations about this toot | More toots from taaldader@waag.social
@taaldader @MennoOng @bernavv @ErikJonker het was geen RT maar een screenshot van iets wat ter discussie werd gesteld… hoezo hebben we het hierover?
@EricChrSmit @MennoOng @bernavv @ErikJonker
Nou, niks aan de hand dus. Maar het draadje ging de algemene kant op, daar heb ik ook nog 2 cent bij gedaan. Mijn 2 cent
=> More informations about this toot | More toots from taaldader@waag.social
@ErikJonker @MennoOng als ik dat wil lezen, dan doe ik dat daar wel. Houd die haat en shit aub daar en niet hier. Het is niet voor niks dat ik daar weg ben. En gebruik dan een hashtag, zoals Menno voorstelt. Dan kunnen wij die ongevraagde troep iig filteren.
=> More informations about this toot | More toots from Esssie31@mastodon.online
@MennoOng Zelf blokkeer ik accounts die dat (te vaak) doen
=> More informations about this toot | More toots from jantheowassink@chaos.social
@MennoOng ik ben het met je eens!
=> More informations about this toot | More toots from deedo@mastodon.social
@MennoOng
Palestijnen en Oekraïners (bijvoorbeeld) schrijven hun berichten op X omdat Mastodon en Bluesky in hun landen nog door weinig mensen gebruikt worden. Als je die wil delen met gebruikers hier is doorplaatsen de enige mogelijkheid, voor zover ik weet.
Hun stemmen moeten gehoord worden!
=> More informations about this toot | More toots from JoostThissen@mastodon.social
@JoostThissen Hun berichten zijn hier uiteraard van harte welkom en vormen niet het probleem dat ik hier aankaart. Als het de bedoeling is dat ze ook op Bluesky en/of Mastodon worden gelezen, dan hebben ze trouwens, net als ieder de mogelijkheid van crossposten. Of die platforms “in hun landen nog door weinig mensen gebruikt worden” is irrelevant.
@MennoOng er zit natuurlijk een verschil tussen échte informatie en puur ophef "moet je kijken wie Trien op X nu dood wenst!!!11".
=> More informations about this toot | More toots from deedo@mastodon.social
@deedo Ik denk dat veruit de meeste gebruikers van Mastodon er niet op zitten te wachten dat een Twitterselectie hier ook nog eens verschijnt. Wie de schaarse nog niet bevuilde berichten op Twitter wel wil lezen, kan daar nog steeds gewoon een account aanmaken. Lekker doen, zou ik zeggen.
@MennoOng Ik filter al heel lang op: RT @
Geen idee welke cross post tool dat produceert maar het haalt het nodige eruit, op mijn timeline. 👮🏻♂️
=> More informations about this toot | More toots from fubaroque@mastodon.social
@MennoOng als ik iets related aan Twitter deel is dat met #Twitter. Daarmee heeft iemand de mogelijkheid zowel om re volgen als te filteren.
(Net veel berichten die ik om dezelfde redenen van 3 hashtags voorzie.)
=> More informations about this toot | More toots from vosje62@mastodon.nl
@vosje62 Ik denk dat het het beste is om de content van Twitter op Twitter te laten, maar goed, zo’n hashtag is al een verbetering.
@MennoOng Een grappige meme blijft een grappige meme hoor. Ben meer hier de laatste tijd maar dat deugen-per-platform dig ik niet zo, hier voor de mensen, niet voor politieke dwingelandij.
Als ik iets niet_Links vind is het wel je trouw moeten bewijzen door de platformen waar je op vertoeft, dat gaat in no time lek.
Heb sowieso geen clou, vandaar de website, WordPress zodat ik ook daar niet meer aan politieke onzin kan ontsnappen.
=> More informations about this toot | More toots from verymetalsite@mastodon.social
@verymetalsite Als je geen moeite hebt met wat er op Twitter gebeurt, dan wens ik je er veel plezier mee. Ik hoop dat je, zo geen begrip, dan toch mededogen kunt opbrengen voor wie er geen zin (meer) in hebben. ‘Politieke dwingelandij’ vind ik daarvoor een wonderlijk label. Niet aardig.
@MennoOng Oh je hebt mijn 'mededogen' (yuck wat een ggrristelijk begrip) helemaal niet nodig.
Nou ja niet aardig, ik probeerde een punt te maken wat duidelijk niet gelukt is. Toch wonderlijk hoe ik ondanks toch wel enige belezenheid en welbespraaktheid voortaan nergens, op geen enkel platform nog begrepen lijk te worden.
Okay, fine with me.
Bye.
=> More informations about this toot | More toots from verymetalsite@mastodon.social
@verymetalsite Als niemand je begrijpt, zou je kunnen nadenken over de vorm waarin je je boodschap verpakt. Beter dan mokken en weglopen. Als mededogen je te christelijk is (wat ik onzin vind, en wat ik nodig heb maak ik zelf wel uit), laten we het dan over begrip hebben. Ik begrijp wel degelijk wat jij bedoelt, hoe zit dat andersom?
@MennoOng
"Ik probeerde een punt te maken" = "als niemand je begrijpt" 🤦♂️
Ben 56 en wil helemaal niet begrepen worden, liever niet eigenlijk. Ik mok ook niet, ik pas er voor de laatste jaren van m'n leven met dit soort standaard discuzeuren te vullen.
Ik wil dat je mij begrijpt: jij zat ook ooit op Twitter en daar zitten nog steeds mensen waar ik om geef.
Wie kaatst moet de bal verwachten en dat standaard omdraaien graaf ik niet.
Sealioning.
@verymetalsite Je schreef: “Toch wonderlijk hoe ik (…) op geen enkel platform nog begrepen lijk te worden.” Daar refereerde ik aan. Prima als je dat prima vindt, dan doe ik verder geen moeite.
@MennoOng Ben het wel eens met je oorspronkelijke stelling dat Mastodon niet door "X" enshittificated moet worden, hoop dat de gemiddelde kwaliteit van m'n toots dan ook naar tevredenheid is.
Zal proberen in het vervolg de oorspronkelijke draad eerst helemaal te lezen voor ik reageer.
Ik sluit niet uit in de toekomst Kunst en goede memes van zowel "X" als Bluesky te delen, helaas zie ik dat verschil niet altijd.
@MennoOng Eens! Ben niet zomaar daar vertrokken.
=> More informations about this toot | More toots from siavogel@mastodon.nl
@MennoOng
Onderstaand vind je dus ongewenst? Vinden meer mensen dat? #dtv #FromX
https://mastodon.nl/@bassjobsen/113936781181209350
=> More informations about this toot | More toots from bassjobsen@mastodon.nl
@bassjobsen Als @Med58ll wil dat dit op Mastodon komt, kan die dat hier toch zelf plaatsen? Doorplaatsen is dus nutteloos (en misschien wil de auteur het zelf ook niet, om welke reden dan ook). Natúúrlijk heb ik inhoudelijk tegen dit bericht geen bezwaar maar veel doorplaatsingen zijn van een heel andere aard en brengen het vuilnis van de belt terug naar onze huiskamers en dat is niet fijn.
@MennoOng
Ja, je hebt zeker gelijk. Het zou de beste oplossing als die berichten direct op #Mastodon gezet werden. Helaas doet nog niet iedereen dat, om verschillende redenen. Sommigen hebben geen energie voor iets nieuws en anderen willen niet opgeven of een tegengeluid laten horen.
Consequentie is wel dat sommige informatie nu wel op X staat en niet hier. Ik deel dat nu met "... op X schreef....". Niet de beste of meest ideale oplossing.
@Med58ll
@bassjobsen @MennoOng @Med58ll
Je zou er ook vanuit kunnen gaan dat als ik en andere willen weten wat er op X gebeurd we daar zelf wel gebleven zouden zijn.
@dbazuin
M.i. is er toch wel een verschil tussen wat op X gebeurd en serieuze informatie die op X gedeeld wordt, maar nog niet hier op #Mastodon.
Neem helaas bijvoorbeeld politici en politieke partijen die hier nog niet zijn. Je mag dat verkeerd vinden, maar dat zegt niet perse dat de informatie niet zinnig is.
@MennoOng @Med58ll
@dbazuin
Anderzijds pleit ik niet voor niets dat overheden en overheidsheidsinstanties hun informatie via https://social.overheid.nl/about zouden moeten delen.
Waar zijn al die gemeenten en provincies? Idem bijvoorbeeld politie of het OM.
@MennoOng @Med58ll
Door de info die zei verspreiden hier te plaatsen help je ze niet met het verlaten van X.
@dbazuin
Dat weet ik niet. Ik plaats de bericht die ik hier plaats ook weer terug onder het oorspronkelijke bericht met het verzoek om (ook) naar #Mastodon te komen.
Ik kom veel mensen tegen die wel een #Mastodon account hebben maar het nog niet of niet meer gebruiken. Misschien motiveer het een paar mensen.
@MennoOng @Med58ll
Als iemand vind dat hij serieuze info heeft moet hij dat niet alleen op X plaatsen.
@dbazuin
Ja, dat snap ik, dat snap jij.
Helaas moeten we naar de realiteit kijken en dan zijn we met #Mastodon / #Fediverse gewoon nog niet zover dat het lukt mij volledig te informeren over wat ik belangrijk vind.
@MennoOng @Med58ll
Nogmaals als jij je via X op de hoogte wil houden is dat jouw goed recht. Maar dan hoef je het nog niet hier te delen toch?
@dbazuin
Ik wil kunnen delen wat ik relevant vind, dat ik voor mij de reden om überhaupt van sociale media gebruik te maken. Sommige informatie die ik deel komt van nieuwssites en andere van X, waarbij X overigens het medium is en niet de bron.
De manier waarop X werkt vind ik onjuist, daarom zit ik ook hier. In de stellingname dat alles wat op X staat irrelevant is kan ik mij niet in vinden.
@MennoOng @Med58ll
@dbazuin
En zoals ik al aangaf overheden en overheidsinstanties hebben zelfs de plicht ons onafhankelijk en betrouwbaar te informeren. Misschien is dat juist waar we ons zorgen over moeten maken.
@MennoOng @Med58ll
Ze gaan alleen van X af als daar geen publiek meer is.
Maar goed meer wil ik er niet over zeggen.
@MennoOng
Is het niet waarschijnlijk dat mensen die shitposts importeren van twitter de hashtags toch niet zullen gebruiken, terwijl de anderen alleen informatieve of zinnige posts overzetten?
=> More informations about this toot | More toots from pst@tldr.nettime.org
@pst Daar zeg je wat.
=> More informations about this toot | More toots from MennoOng@waag.social This content has been proxied by September (3851b).Proxy Information
text/gemini