Ancestors

Toot

Written by Helena S. on 2025-01-31 at 09:14

Kokemukseni on, että julkisessa terveydenhuollossa syrjitään mielenterveyspotilaita. Aina kun itse olen ei-kiireelliseksi merkitsemässäni asiassa ollut yhteydessä, minulle on soitettu takaisin samana tai seuraavana päivänä. Kun mielenterveysongelmainen lähipiirin ihminen yrittää uusia reseptiä tai varata aikaa, mitään ei tapahdu.

[#]mielenterveys #terveydenhuolto #sote

=> More informations about this toot | More toots from helna@mastodontti.fi

Descendants

8 päivän jälkeen reseptiin tulee hylätty-vastaus eli hakemus on joko oikeasti hylätty tai sitä ei ole ehditty käsitellä. Soitto omatiimin hoitajalle tuottaa epämääräisen lupauksen siirtää asia hoidettavaksi, ja taas mitään ei tapahdu päiviin. Usein on lopulta pakko käyttää yksityistä lääkäriä, koska ilman lääkettä ei pysty menemään töihin.

Reseptien uusiminen on kummallista touhua. Mielialalääkeresepti annetaan vain kolmeksi kuukaudeksi kerrallaan. Se uusitaan julkisella puolella yleensä myöhästyneenä (=työkyvyn alentumista vähintään kuukaudeksi) tai jos mitään reaktiota ei tule, on lopulta pakko mennä yksityislääkärille. Miksi ei suoraan anneta reseptiä puoleksi vuodeksi tai vuodeksi ja sen jälkeen sovitusti uusiminen lääkärin vastaanotolla?

Written by Helena S. on 2025-01-31 at 09:15

Reseptin uusimisen hylkäämisen syytä ei kerrota potilaalle eikä anneta lääkäriaikaa uusimista varten eikä muutenkaan neuvota. Jos ihmisellä on jo ennestään vaikeuksia selvitä elämästään, täytyykö terveydenhuollon vielä oikein vääntää puukkoa haavassa?

Proxy Information
Original URL
gemini://mastogem.picasoft.net/thread/113922202873367028
Status Code
Success (20)
Meta
text/gemini
Capsule Response Time
265.707058 milliseconds
Gemini-to-HTML Time
1.804861 milliseconds

This content has been proxied by September (3851b).