Fordi nogen skrev om #åbensovs #opensource og @fritjof kommenterede på det, faldt jeg over et opslag med en bog fra https://thomasknappe.dk/ som ser ud lige præcis som sådan en jeg godt kunne have tænkt mig som barn (tror jeg).
Og ja, jeg var inde på den lokale tidslinje på http://social.riversoldiers.dk for at se hvor mange der mon er på den server, men jeg tror @fritjof er alene på den 😅
=> More informations about this toot | More toots from folfdk@helvede.net
@folfdk sjovt - jeg sludrede længe med Thomas til en fest i efteråret - om hans projekter etc. og en pæn portion succes med hans seneste børnebøger :)
=> More informations about this toot | More toots from anport@mastodon.social
@anport
Cool!
@folfdk manden var jo gået totalt død i tanken om at lave flere tegneserier og illustrationer. Rykkede teltpælene op fra Kbh. og flyttede til Silkeborg med kone og barn. Pludselig en dag præsenterede han sin rollespils-idé til et lille dansk forlag og … the rest is history, som man siger :)
@anport @folfdk jamen han bor lige lige rundt om hjørnet for mig. De bøger skal jeg totalt tjekke ud!
=> More informations about this toot | More toots from mosgaard@uddannelse.social
@mosgaard @folfdk what!!! 😀 lille verden (igen igen) ❤️
@anport @folfdk altså “lige rundt om hjørnet” i jysk forstand, hvilket er en lille køretur 😂
=> More informations about this toot | More toots from mosgaard@uddannelse.social
@mosgaard jo jo, men alligeveller :)
@folfdk hahaa, ja. Der er bare mig her. I hvert fald indtil videre. Det er et lille hjemmehostet system jeg kører Yunohost på, for at kunne vise venner og familie hvordan det virker.
Fedt, du fandt Knappe. Vi er ret tosset med hans bøger herhjemme. Min datter på 6 er ellevild med dem især. (Men far er nu også ret tilbøjelig )
=> More informations about this toot | More toots from fritjof@social.riversouldiers.dk
@fritjof
Fedt at du kører YUnoHost, jeg havde et indlæg omkring nytår hvor jeg spurgte hvad man skal gøre for at have et system derhjemme.
Altså, delte filer, kalender osv.
Der blev YUnoHost nævnt.
Sammen med andet som f.eks Hetzner
Det var her https://helvede.net/@folfdk/113754042795585091
@folfdk jeg havde det på en vps hos hetzner før, men flyttede det hjem på en gl laptop for at kunne gøre demonstration endnu mere tydelig. Det med "there is no cloud" og at servere bare er computere et andet sted, er noget af det der er sværest at forklare vennerne og familien.
Så virker det ret effektivt, at kunne gå ud og trække stikket på den, og vise dem at chatten og Mastodon ikke virker mere.
=> More informations about this toot | More toots from fritjof@social.riversouldiers.dk
@folfdk er meget glad for Yunohost i øvrigt. Venligt community og meget bruger-let for en litterat som mig selv, der først faldt i gryden med linux etc som voksen.
@fritjof @folfdk det ser ud som et skønt projekt at sætte det op. Jeg bliver nok nødt til at finde min Pi inde bagerst i skabet of få den støvet af.
@fritjof
Ej for helvede altså. Det var jo dig der kommenterede på det indlæg jeg har linket til!?!
Jeg tror min hjerne har brug for støtteben i dag 😂
=> More informations about this toot | More toots from folfdk@helvede.net This content has been proxied by September (3851b).Proxy Information
text/gemini