No sé quina utilitat real té la IA per a particulars, llevat de les xuminades.
I encara menys quines eines útils poden sorgir ara que n'hi ha una opensource.
=> More informations about this toot | More toots from socjo@mastodont.cat
@socjo
Et copie dues llistes. La primera, la vaig fer fa més d'un any (en una altra instància), només amb els usos professionals (usos que vaig anar investigant, descobrint, inventant, perquè tot açò acaba d'eixir de l'ou i no hi havia ningú que t'ensenyés a fer-les). La segona, personal, l'he centrada en l'estudi d'idiomes, que és una de les meues aficions preferides.
COSAS QUE HAGO CON LAS IA EN EL TRABAJO
ESTUDI DE LLENGÜES
1.1. Resums de teoria
1.2. Creació d'exemples
1.3. Consulta de dubtes d'ús
1.4. Interpretació de dites, frases fetes, refranys
2.1. Consulta de mots que no apareixen als diccionaris (paraules compostes, de nova creació, modismes...)
2.2. Generació de famílies de paraules (d'un camp semàntic determinat)
2.3. Consulta del significat d'un mot en un context concret
[Com l'apartat anterior]
[Com l'apartat anterior]
A més, per als quatre primers punts, pots afegir:
0.1 Creació d'exercicis per a practicar l'aspecte estudiat
0.2. Correcció dels exercicis (les IE ja corregeixen redaccions i tot)
I això és només el que se m'acut, pensant en coses que he fet aquesta mateixa setmana (bé, això de les activitats orals, fa temps que no ho practique).
Més encara: ma mare, que, quan li posen una redacció en classe d'italià, no se li acut res per a escriure, li diu quin és el tema i li fa fer una pluja d'idees; a partir d'aquestes, ella ja tria i va redactant.
Utilitat? Depén només de la imaginació de l'usuari.
=> More informations about this toot | More toots from giorgiograppa@mastodon.la
@giorgiograppa Veig que tot plegat està molt orientat al tema que t'interessa, incloses algunes funcions sobre les quals crec que es podria debatre si és o no és bo delegar-les en una IA.
Personalment, de les que apuntes, només la idea de demanar suport per a les fórmules de full de càlcul em seria útil.
Però segur, segur que és el que tu dius: em falta mooolta imaginació.
Gràcies!
=> More informations about this toot | More toots from socjo@mastodont.cat
@socjo
És que no són IA, no són intel·ligents: son LLM, models extensos de llenguatge. Dir-ne IA ha estat una maniobra de màrqueting, i la gent se l'ha creguda.
Això de les fórmules en els fulls de càlcul (i val també per als llenguatges de programació), és lògic que ho faça bé, perquè les expressions matemàtiques són expressions (és a dir, manifestacions d'un llenguatge) algebraiques, amb semàntica i amb regles sintàctiques.
=> More informations about this toot | More toots from giorgiograppa@mastodon.la This content has been proxied by September (3851b).Proxy Information
text/gemini