This is… I can’t… Just…
From: @BBC
https://c.im/@BBC/113893009177758268
=> More informations about this toot | More toots from ibenb@zirk.us
@ibenb i går i Svingdøren på P1 talte de naturligvis også om det. Pia Xmas Møller sagde fx at den største diplomatiske udfordring nok er, at hverken Trump eller folk omkring ham forstår, at DK ikke bare kan give GL væk, selv hvis DK ville. Værd at høre, det var vist lidt over 10 (jeg hørte det live).
=> More informations about this toot | More toots from Koefoed@helvede.net
@Koefoed Tja. Jeg tror egentlig han er ligeglad hvordan det foregår juridisk. Han siger jo det samme om Canada og Panamakanalen som ikke er koloniserede.
@ibenb derfor er det IMO stadig interessant at de ikke engang forstår situationen. Det er gak alt sammen.
@Koefoed Jeg tror ikke det er et spørgsmål om at de ikke forstår det. Jeg tror vitterligt bare de er ligeglade.
Man kan iofs. også argumentere for at de har ret. Grønland ER ikke selvstændigt. Det er meget sympatisk at regeringen holder fast på at spørgsmålet afgøres i Nuuk men det er også en nem måde at undgå et rigtigt ubehageligt spørgsmål på.
@ibenb jeg ved ikke om de ved det eller ej. Men diskussionen i Svingdøren var spændende.
@Koefoed Det er spændende (på den værst tænkelige måde) fordi vi er inde på noget der vitterligt er juridisk uprøvet og som vi aldrig havde forestillet os at vi skulle tage stilling til. Men jeg er faktisk ikke sikker på at det er så enkelt som at Grønland ikke er Danmarks til at give væk/sælge. Det BURDE det være, for sure. Men om det reelt er det…
@Koefoed @ibenb det er lidt absurd at det er kbh og ikke Nuuk der lægges pres på. Lidt som at ringe til London og kræve at købe NZ. Når det er sagt udemærker en bullshiter som Trump sig ved at være fuldstændigt ligeglad med sandheden. Kobler man det med rå magt er sandhed og regler ikke så vigtige. Men mindre vi er ude i naturlove.
=> More informations about this toot | More toots from pms@cupoftea.social This content has been proxied by September (3851b).Proxy Information
text/gemini