Ancestors

Toot

Written by Michel van Baal on 2025-01-25 at 09:24

Einde zaterdagochtendverzuchting. /end

=> More informations about this toot | More toots from MichelvanBaal@mastodon.social

Descendants

Written by Martijn Geerdes on 2025-01-25 at 09:53

@MichelvanBaal sprak ooit op het schoolplein een lobbyist in de 'metaalsector (? vergeten)' die werk maakte van APK keuringen. Niet alleen voor autos ook landbouwvoertuigen ed. En in een soort van vertrouwelijkheid of bravoure vertelde dat het onderliggende doel was om zoveel mogelijk garagebezoek en zo vervolgwerk te genereren. Wellicht is hier ook wat lobbywerk aan voorafgegaan? En kudos voor de zestienjarige.

=> More informations about this toot | More toots from martijn_geerdes@mastodon.social

Written by Michel van Baal on 2025-01-25 at 10:13

@martijn_geerdes @MichelvanBaal Ja klopt, die vergelijking zag ik ook, en inderdaad hinte hij daar in een tussenzin op (lobby). Vaak helaas de uitkomst: probleem erger, grote bedrijven meer winst. Al heeft APK bij personenwagens ook wel echt de veiligheid verbeterd. Hier vraag ik me dat sterk af. Ik ben (dacht ik?) niet verplicht mijn ketel te laten onderhouden, en dat is itt met auto’s ook niet makkelijk te controleren. Dus dikke kans dat het onder de streep de situatie erger maakt

=> More informations about this toot | More toots from MichelvanBaal@mastodon.social

Written by Martijn Geerdes on 2025-01-25 at 12:01

@MichelvanBaal dat veiligheid is verbeterd met apk voor personenwagens geloof ik wel, met de apk frequentie is nog wel eens gespeeld volgens mij. Bij het ketelverhaal, waar ik nix van weet, vraag ik me af: was er een probleem, hoe groot en is dit de oplossing?

=> More informations about this toot | More toots from martijn_geerdes@mastodon.social

Written by Michel van Baal on 2025-01-25 at 12:15

@martijn_geerdes @MichelvanBaal Precies die vragen ja. Die veel te weinig gesteld worden. Itt tot de vraag: ‘drie doden door CO, wat gaat u doen politiek?? (NU!!!).’ Het antwoord ‘niks’ is best vaak het goede, maar dat durft niemand. Ik meen ook het onderwerp van de column van @kustawbessems vanochtend…

Written by Martijn Geerdes on 2025-01-25 at 13:05

@MichelvanBaal @kustawbessems ga m lezen. En is de gang van zaken misschien wel anders gelopen? Hoe krijgen we (de branche/belangenvereniging) grip en omzetverhoging op de ketelmarkt. Anders gezegd hoe maken we van een vrije markt er een die we kunnen controleren: we zoeken een aanleiding, vergroten m uit. En lobbyen om de oplossing die ons doel dient. Ik weet het, slechte gedachten. Maar zie teveel onvrije of gemanipuleerde markten terwijl men de lof op de vrije markt blijft zingen.

Written by Leon Overweel on 2025-01-25 at 14:35

@MichelvanBaal vraagje, gebruik je expres geen draadjes? Als er nu één toot geboost of gedeeld wordt, is het vrij moeilijk om de rest van het verhaal er bij te vinden.

=> More informations about this toot | More toots from leonoverweel@mastodon.social

Written by Michel van Baal on 2025-01-25 at 14:40

@leonoverweel @MichelvanBaal Nee, niet express. Komt door crossposting mastodon/bluesky, ik heb nog niet ontdekt hoe het moet met Openvibe. Zelf ook al aangestipt vanochtend, het is onhandig

Proxy Information
Original URL
gemini://mastogem.picasoft.net/thread/113888269898062657
Status Code
Success (20)
Meta
text/gemini
Capsule Response Time
317.205419 milliseconds
Gemini-to-HTML Time
3.924727 milliseconds

This content has been proxied by September (3851b).