Ancestors

Toot

Written by BudgetDuurzaam 🚲 πŸš‹ πŸ€ on 2025-01-24 at 13:44

β€žDe EU is heel slecht voor ons. Ze behandelen ons heel slecht. Ze nemen onze auto’s niet. Ze nemen onze landbouwproducten niet.”

Pfft #OomDonald, zeur niet zo. ik heb al 30 jaar het huis vol staan met Apple, luister Amerikaanse muziek op Amerkaans audio systeem en heb zelfs een Amerikaanse fiets gehad. Maar door jouw freespeach geouwehoer ga ik nu al mijn Apple apparaatjes vervangen…

Misschien dat jullie gewoon eens wat meer voor de EU markt moeten gaan produceren?!

https://www.nrc.nl/nieuws/2025/01/23/oud-topman-van-fastfoodketen-wordt-trumps-liaison-in-brussel-als-de-senaat-hem-nu-wel-goedkeurt-a4880690

=> More informations about this toot | More toots from budgetduurzaam@mastodon.social

Descendants

Written by 🦊 Paul Schoonhoven πŸ‰ πŸ‹ on 2025-01-24 at 13:49

@budgetduurzaam inderdaad ... Het gezeur maakt inderdaad dat ik heel strikt voor een andere richting kies. Zelfs als het even extra gels kost om van dat hele 'gezeur' (en datagraaien) af te zijn.

=> More informations about this toot | More toots from vosje62@mastodon.nl

Written by BudgetDuurzaam 🚲 πŸš‹ πŸ€ on 2025-01-24 at 13:58

@vosje62 Precies. Sinds die Musk uit zijn fascistische hoofd begint te gaan wil er ook niemand meer in een Tesla of op X gezien worden. De Europese consument is een van de meest loyale klanten van Amerikaanse producten. Alles wat uit Silicon Valley komt (incl MS, Meta en Google) wordt hier als zoete koek gegeten, om over Beverly Hills nog maar te zwijgen. Het is extreem dom om de handelsrelatie met EU op deze manier op het spel te zetten.

=> More informations about this toot | More toots from budgetduurzaam@mastodon.social

Written by 🦊 Paul Schoonhoven πŸ‰ πŸ‹ on 2025-01-24 at 14:15

@budgetduurzaam voor de Amerikanen is de EU een relatief kleine markt. En ze zullen ons best 'lastig' vinden. Dat laatste 'kost geld'...

=> More informations about this toot | More toots from vosje62@mastodon.nl

Written by BudgetDuurzaam 🚲 πŸš‹ πŸ€ on 2025-01-24 at 18:44

@vosje62 Nou de EU markt zou best groot kunnen zijn als er producten uit Amerika kwamen die we ook echt kunnen gebruiken. Tesla mod 3 had een redelijk formaat en werd best goed verkocht in EU. Maar gemiddeld genomen zijn al die Amerikaanse auto's veel te groot voor onze historische straten. En ook die voedselkwaliteit laat enorm te wensen over. Dus ja, dan verkoop je niets. Omgekeerd heeft EU naar Amerika een handelsoverschot, ondanks dat USA vooruit loopt in ontwikkeling…

Proxy Information
Original URL
gemini://mastogem.picasoft.net/thread/113883628600473920
Status Code
Success (20)
Meta
text/gemini
Capsule Response Time
321.424026 milliseconds
Gemini-to-HTML Time
0.859343 milliseconds

This content has been proxied by September (3851b).