Ancestors

Toot

Written by Cecilia | MeraOrd 🏕 on 2025-01-24 at 08:26

Idag vill jag lÀsa glada nyheter om smÄ företeelser och hÀndelser. Jag vill lÀsa om nÄgons favoritfÀrg, musik, film eller intresse. Kanske en betraktelse över hur coola kottar Àr, eller varför harar Àr sÄ söta nÀr de skuttar.

Jag orkar inte mer vÀrldspolitik och katastrof: Jag vill veta mer om hur vÀrlden har det i det lilla, i vardagen, i de enskilda mÀnniskorna, djurens och naturomrÄdenas hÀr och nu.

=> More informations about this toot | More toots from meraord@mastodonsweden.se

Descendants

Written by MATE X on 2025-01-24 at 09:36

@meraord

Som VANLIGT....har de flesta det och Ă€ven om det lĂ„ter/kan kĂ€nnas trĂ„kigt sĂ„ Ă€r det UNDERBART...🙏🧡

=> More informations about this toot | More toots from 540@social.spejset.org

Written by Marie 🇾đŸ‡Ș on 2025-01-24 at 09:44

@meraord Idag lÀrde jag mig att genom att införliva drakar i dekorationer & festligheter, omfamnar mÀnniskor denna gynnsamma symbol, vilket förstÀrker hoppet om ett Är av lycka, framgÄng & skydd mot skada.

Drakar Àr en djupt betydelsefull symbol i kinesisk kultur, och deras anvÀndning under kinesiska nyÄret hÀrrör frÄn Ärhundraden av tradition & mytologi.

=> View attached media

=> More informations about this toot | More toots from smlx4@mastodon.nu

Written by Annica 🇾đŸ‡Ș on 2025-01-24 at 09:49

@meraord Jag Ă€r nĂ€stan klar med mitt science fiction-manus, det gör Ă„tminstone mig glad 🙂

=> More informations about this toot | More toots from nemorosa@mastodon.nu

Written by nikolar 🏕 on 2025-01-24 at 09:52

@meraord Ärets första vandring imorgon. Min nya coach skriver att min böj Àr spicy Ä tjejen kommer över nu pÄ onsdag.

=> More informations about this toot | More toots from nikolar@mastodonsweden.se

Written by Cecilia | MeraOrd 🏕 on 2025-01-24 at 09:52

@nikolar hÀrligt! HÀr Àr det snööö...

=> More informations about this toot | More toots from meraord@mastodonsweden.se

Written by nikolar 🏕 on 2025-01-24 at 09:53

@meraord hell yeah, vill jag ha. Packar tom med mina lÄngfÀrdsskridskor.

=> More informations about this toot | More toots from nikolar@mastodonsweden.se

Proxy Information
Original URL
gemini://mastogem.picasoft.net/thread/113882376904315573
Status Code
Success (20)
Meta
text/gemini
Capsule Response Time
316.608391 milliseconds
Gemini-to-HTML Time
1.407689 milliseconds

This content has been proxied by September (ba2dc).