Ilmoitan muuten nyt virallisesti, että oon aina ja kaikkialla valmis olemaan päivystävä teologi, pappi ja rituaalitutkimuksen sekä kirkkohistorian asiantuntija, jos tulee jotain kysyttävää näistä aiheista! Kaikkea en tiedä, mutta mulla on aika hyvät verkostot ottaa selvää.
(Ja ketään en pyri käännyttämään täällä, vaan nimenomaan nyt tarjoan tällaista "kysy, jos jokin mietityttää" -palvelua. Lempiharrastukseni on myös arvioida fantasia- ja scifikirjojen uskontoja kriittisesti. (Ja toki omaani aina silloin kun siihen on syytä.))
=> More informations about this toot | More toots from vehka@mementomori.social
@vehka Uskonnot ovat iso osa kulttuureita, joten olisi tärkeää tietää muistakin kuin omasta tai vaikka ei tunnustaisi mitään.
Uskonnoista voisi opettaa enemmänkin, mutta nimenomaan kulttuurillisesta ja historiallisesta näkökulmasta eikä tunnustuksellisesti.
Youtubesta ja Nebulasta löytyy ReligionForBreakfast, joka käsittelee uskontoja juuri neutraalimmasta näkökulmasta.
=> More informations about this toot | More toots from Walop@sauna.social
@Walop jep! Sitähän meillä tuolla yliopistolla tehtiin, että kristinuskoon (ja muihin uskontoihin) perehdyttiin tunnustuksettomasti. Se sitten osaa papiksi opiskelevista konservatiivisemmista tyypeistä tuskastutti paljon. Ite oon aina ollut todella kiinnostunut eri uskonnoista, aatteista ja kulttuureista, ja etenkin rituaalit ja niiden merkitys ihmisille jaksaa kiehtoa.
=> More informations about this toot | More toots from vehka@mementomori.social This content has been proxied by September (3851b).Proxy Information
text/gemini