Ancestors

Written by Vehka Kurjenmiekka on 2025-01-24 at 06:40

Ilmoitan muuten nyt virallisesti, että oon aina ja kaikkialla valmis olemaan päivystävä teologi, pappi ja rituaalitutkimuksen sekä kirkkohistorian asiantuntija, jos tulee jotain kysyttävää näistä aiheista! Kaikkea en tiedä, mutta mulla on aika hyvät verkostot ottaa selvää.

(Ja ketään en pyri käännyttämään täällä, vaan nimenomaan nyt tarjoan tällaista "kysy, jos jokin mietityttää" -palvelua. Lempiharrastukseni on myös arvioida fantasia- ja scifikirjojen uskontoja kriittisesti. (Ja toki omaani aina silloin kun siihen on syytä.))

=> More informations about this toot | More toots from vehka@mementomori.social

Toot

Written by Mikko Karvonen on 2025-01-24 at 07:04

@vehka Oletko muuten lukenut Brandon Sandersonia? Hänhän on taustaltaan mormoni ja ilmeisesti aktiivisesti mukana yhteisössään. Se ei näy hänen kirjojensa uskonnoissa siinä mielessä, että ne eivät todellakaan ole verhottua kristillistä monoteismiä, mutta olen kokenut, että hänellä on hyvin kiinnostavia näkökulmia nimenomaan uskontojen ja uskonnollisuuden merkitykseen ihmisten elämässä. Tuntuu, että hänellä on aiheesta paljon enemmän sanottavaa kuin maallisemmilla kirjoittajilla.

=> More informations about this toot | More toots from hiljaisuus@piipitin.fi

Descendants

Written by Vehka Kurjenmiekka on 2025-01-24 at 07:08

@hiljaisuus musta Sandersonin uskonto on todella kiinnostavasti ja toimivasti rakennettu! Silleen monisyinen ja rikas. En ole muuten ihan kauheasti päässyt hänen kirjoihinsa sisään, kun en onnistu kiintymään Sandersonin hahmoihin, mutta maailmanrakennusta ihailen valtavasti.

Written by Mikko Karvonen on 2025-01-24 at 07:25

@vehka Itsekin koukutuin nimenomaan maailmanrakennukseen (se on minulle ylipäätään yksi hyvin kiinnostava kulma spefissä), mutta ajan myötä olen tykästynyt muutenkin. Lienen se Suomi-Mastodonin virallinen Sanderson-fani 😄

Ymmärrän kulman hahmoista. Mielestäni Sanderson on kehittynyt sillä puolella valtavasti sitten Mistbornin aikojen. Rohkaisen kokeilemaan esim. Tress of the Emerald Sea’ta tai Yumi and the Nightmare Painteria, jos osuvat kohdalle. Itsenäisiä teoksia ja nopealukuisiakin.

Written by Vehka Kurjenmiekka on 2025-01-24 at 07:28

@hiljaisuus Yumi onkin mua pitkään kutkutellut! Jos siinä on vahvemmat hahmot, pitää ehdottomasti lukea se. En oon Mistbornin ja parin SA:n lisäksi hetkeen mitään häneltä lukenutkaan.

Written by Mikko Karvonen on 2025-01-24 at 07:30

@vehka Tress saattaisi olla hahmokulmasta vieläkin kutkuttavampi. Mutta molemmat kuuluvat mielestäni Sandersonin parhaimmistoon.

Written by Vehka Kurjenmiekka on 2025-01-24 at 07:33

@hiljaisuus laitan senkin varaukseen. :penguIn_dance:

Written by Unetar on 2025-01-24 at 10:13

@vehka @hiljaisuus Haluan kovasti kuulla, mitä pidät Tressistä ja Yumista. Itse rakastan niitä koko sydämestäni, mutta muuten olen jumittunut ensimmäiseen SA-kirjaan juuri hahmojen vuoksi. En vain ole onnistunut kiintymään kahteen ensimmäiseen näkökulmahahmoon lainkaan. Yritän kyllä taas jossain vaiheessa jatkaa, mutta kommenttisi avasi minulle vähän lisää sitä, miksei kirja ole onnistunut imaisemaan minua mukaansa. Taidan olla aika hahmovetoinen lukija.

=> More informations about this toot | More toots from Unetar@piipitin.fi

Written by Sami Määttä on 2025-01-24 at 07:29

@hiljaisuus @vehka Toinen Sanderson-fani täällä! Suositus näille mainituille uudemmille kirjoille.

=> More informations about this toot | More toots from SamiMaatta@mementomori.social

Proxy Information
Original URL
gemini://mastogem.picasoft.net/thread/113882056678758221
Status Code
Success (20)
Meta
text/gemini
Capsule Response Time
271.613234 milliseconds
Gemini-to-HTML Time
3.897457 milliseconds

This content has been proxied by September (3851b).