Ancestors

Written by msaari on 2025-01-24 at 05:56

Ensifiilis Bookwyrmistä (Kirja.casa-instanssilla): ei jatkoon.

Toin Goodreadsista kirjat, mutta satoja kirjoja jäi löytymättä, joten listan saattaminen täydelliseksi (tai edes riittäväksi) vaatisi tuntikaupalla työtä. Käyttöliittymää tovin ihmeteltyäni en oikein tiedä miksi sen työn tekisin, Bookwyrm ei näytä tarjoavan hirveästi lisäarvoa.

Goodreadsissa olen yhä, koska siellä on ihmisiä; StoryGraphissa pidän sen paremmista tilastointiominaisuuksista.

Bookwyrm-käyttäjät, teillä on nyt tilaisuus myydä tämä palvelu minulle. Miksi tähän kannattaisi panostaa? Ihan pelkkä avoimen lähdekoodin ideologia ei nyt tässä kohtaa riitä minulle. #KirjaMastodon

=> More informations about this toot | More toots from msaari@mementomori.social

Written by Anne 🏳️‍🌈🇪🇺 on 2025-01-24 at 06:02

@msaari samasta syystä miekin luovutin tuolla kun heti siirron yhteydessä puuttui niin paljon kirjoja ja lähestulkoon mitään tbr-listaltakaan ei löytynyt eli en vaan jaksanut alkaa manuaalisesti yksi kerrallaan lisäilemään, jos edes olisin osannut.

Tästä on jo varmaan pari vuotta eli harmi että tilanne on edelleen sama.

=> More informations about this toot | More toots from anneleminen@mementomori.social

Written by msaari on 2025-01-24 at 06:06

@anneleminen Tässä varmaan vähän kärsitään pienestä kielialueesta; jos on englanninkielinen ja lukee suosittua kirjallisuutta, niin varmaan löytyy kaikki ja lisäileminenkin on varmaan aika automaattista. Mä olen tehnyt kovasti kirjastonhoitotyötä sekä Goodreadsissa että StoryGraphissa, enkä ota kyllä enempää osakseni.

=> More informations about this toot | More toots from msaari@mementomori.social

Written by Ilona on 2025-01-24 at 06:27

@msaari @anneleminen Tässä auttais varmaan paljon, jos Bookwyrm osaisi hakea Finnasta kirjojen tietoja. API siihen on olemassa Finnan puolella.

=> More informations about this toot | More toots from anotherdream@mementomori.social

Written by Ilkka on 2025-01-24 at 06:54

@anotherdream @msaari @anneleminen näköjään tuolla on jo yhteys openlibraryyn ja inventaireen, nopeasti katsoen ei olisi hirveä työ protoilla connectori noiden avulla finnaan myös.

Linkit itselle muistiin jos sattuu olemaan jossain vaiheessa sopivasti aikaa ja inspiraatiota yhtäaikaa kokeilla.

https://github.com/bookwyrm-social/bookwyrm/blob/main/bookwyrm/connectors/inventaire.py

https://api.finna.fi/swagger-ui/?url=%2Fapi%2Fv1%3Fswagger#/

[#]python #Bookwyrm #finna

=> More informations about this toot | More toots from ileoo@mastodontti.fi

Toot

Written by Kalle Kniivilä on 2025-01-24 at 07:02

@ileoo @anotherdream @msaari @anneleminen Olisi kyllä hieno juttu! Sitä kautta varmaan sitten ruotsinkielisetkin kirjat löytyisivät helpoimmin!

🙄

=> More informations about this toot | More toots from kallekn@mastodonsweden.se

Descendants

Proxy Information
Original URL
gemini://mastogem.picasoft.net/thread/113882047247971809
Status Code
Success (20)
Meta
text/gemini
Capsule Response Time
393.84061 milliseconds
Gemini-to-HTML Time
1.603131 milliseconds

This content has been proxied by September (3851b).