Ensifiilis Bookwyrmistä (Kirja.casa-instanssilla): ei jatkoon.
Toin Goodreadsista kirjat, mutta satoja kirjoja jäi löytymättä, joten listan saattaminen täydelliseksi (tai edes riittäväksi) vaatisi tuntikaupalla työtä. Käyttöliittymää tovin ihmeteltyäni en oikein tiedä miksi sen työn tekisin, Bookwyrm ei näytä tarjoavan hirveästi lisäarvoa.
Goodreadsissa olen yhä, koska siellä on ihmisiä; StoryGraphissa pidän sen paremmista tilastointiominaisuuksista.
Bookwyrm-käyttäjät, teillä on nyt tilaisuus myydä tämä palvelu minulle. Miksi tähän kannattaisi panostaa? Ihan pelkkä avoimen lähdekoodin ideologia ei nyt tässä kohtaa riitä minulle. #KirjaMastodon
=> More informations about this toot | More toots from msaari@mementomori.social
@msaari samasta syystä miekin luovutin tuolla kun heti siirron yhteydessä puuttui niin paljon kirjoja ja lähestulkoon mitään tbr-listaltakaan ei löytynyt eli en vaan jaksanut alkaa manuaalisesti yksi kerrallaan lisäilemään, jos edes olisin osannut.
Tästä on jo varmaan pari vuotta eli harmi että tilanne on edelleen sama.
=> More informations about this toot | More toots from anneleminen@mementomori.social
@anneleminen Tässä varmaan vähän kärsitään pienestä kielialueesta; jos on englanninkielinen ja lukee suosittua kirjallisuutta, niin varmaan löytyy kaikki ja lisäileminenkin on varmaan aika automaattista. Mä olen tehnyt kovasti kirjastonhoitotyötä sekä Goodreadsissa että StoryGraphissa, enkä ota kyllä enempää osakseni.
=> More informations about this toot | More toots from msaari@mementomori.social
@msaari @anneleminen Tässä auttais varmaan paljon, jos Bookwyrm osaisi hakea Finnasta kirjojen tietoja. API siihen on olemassa Finnan puolella.
=> More informations about this toot | More toots from anotherdream@mementomori.social
@anotherdream @msaari @anneleminen Tuo olisi kyllä iso parannus, mutta Bookwyrmiä ei taideta kovin ahkerasti kehittää, eikä ainakaan Suomessa. Se hakee kyllä kirjoja esimerkiksi OpenLibrarysta. Yksittäisten kirjojen lisääminen käsin ei myöskään ole kovin työlästä. Siirsin suurimman osan kirjoistani kun lähdin Goodreadsista, eikä siihen monta tuntia mennyt.
@kallekn@kirja.casa
[#]bookwyrm
=> More informations about this toot | More toots from kallekn@mastodonsweden.se
text/gemini
This content has been proxied by September (3851b).