Alkaa kohta hävettää olla mastodonissa enkä oo kirjoittanut yhtään kirjaa.
Lukenut oon kyllä.
=> More informations about this toot | More toots from VPSuuronen@eliitin-some.fi
@VPSuuronen
Yläasteella sai hävetä ja vajota maan sisään, kun äikänopen mielestä mun kauhunovelli oli muka hyvä ja koko luokalle ääneen luettava.
Siinä ehkä kirjallinen huippuhetkeni
=> More informations about this toot | More toots from matt_jarvin@eliitin-some.fi
@matt_jarvin @VPSuuronen
Oma huippuhetkeni oli ala-asteella, kun kirjoitimme runoja ja opettaja luki tuotokseni ääneen. Aiheena taisi olla syksy. Ainakin omassa runossani. Se oli lyhyt ja kertoi vanhasta variksesta ja omenastaan.
Valitettavasti en saa palautettua koko runoa mieleen, joten en voi tarjoilla teille mahtavaa kulttuurielämystä.
Vähäisiä saavutuksiani en osaa hävetä, mutta monessa asiassa tunnen olevani täällä alempaa luokka.
=> More informations about this toot | More toots from otustin@mastodontti.fi
@otustin @matt_jarvin @VPSuuronen tästä muistui mieleen, kuinka joskus vuosia sitten puolisoni kertoi samankaltaisesta tapauksesta ja lohkaisihe siihen päälle
”suurin kirjallinen saavutukseni
kadonnut iäksi — onneksi”
ja se oli niin runollisesti lohkaistu, että kirjoitin sen muistiin tietokoneen muistilappusovellukseen, jossa se näkyi pitkään aina kun käytin muistilappua.
kunnes sekin joskus katosi jonkun päivityksen yhteydessä ja unohdin asian. puolisoni myöhemmin palautti asian mieleeni.
=> More informations about this toot | More toots from Stoori@polyglot.city
@Stoori @otustin @matt_jarvin
Mä kirjoitin joskus yläasteella 21 sivua pitkän hemmetin hyvän (omasta mielestä) skifinovellin, jonka opettaja sitten lyttäsi totaalisesti. Voin myöhempien aikojen lehtiartikkeleissa syyttää tätä tilannetta siitä, että nyt välillä harkitsen (tieto)kirjan kirjoittamista, mutta sit oon että kukas v..u semmosta sitten haluaisi lukea tai julkaista.
=> More informations about this toot | More toots from VPSuuronen@eliitin-some.fi
@VPSuuronen @Stoori @otustin @matt_jarvin
Minun kirjalliset tuotokset eivät onneksi päätyneet koskaan yleisesti riepoteltavaksi mutta lähtemättömästi on jäänyt 8. luokalta mieleen kun piti ilmoittaa mistä kirjasta ja kirjailijasta pitää esitelmän.
Poikkeuksellisesti viittasin innokkaasti ja kerroin valintani olevan Päätalo, johon opettaja hyvin kuivakkaasti totesi "niin, Päätaloahan lukevat yleensä ne jotka ei muuta lue"
Väittäisin kuitenkin, että olin luokan eniten lukeva, 1/2
=> More informations about this toot | More toots from terppa@mastodontti.fi
@VPSuuronen @Stoori @otustin @matt_jarvin
2/2 ainakin sivumäärässä mitaten, oli ne paksuja mölläreitä ja luin paljon muutakin.
Nojapyöräfoorumilla oli joskus pieni mutta uskollinen lukijajoukko kun vielä kirjoitin matkakertomuksia.
=> More informations about this toot | More toots from terppa@mastodontti.fi
@terppa @VPSuuronen @Stoori @otustin @matt_jarvin Voin tähän varmaan ketjun jatkoksi tunnustaa (koska rikos on jo vanhentunut), että ala-asteella kirjoitin sellaisen lyhyen sadun, jota opettajani kehui maasta taivaaseen.
Olin nyysinyt juonen siskoni satukirjasta 🙏
=> More informations about this toot | More toots from Twinkledp@masto.ai
@Twinkledp @terppa @VPSuuronen @Stoori @otustin @matt_jarvin olin ala- ja yläasteella väärinymmärretty taiteilija, koska sain jokaisesta kirjoitelmasta aina max. 6 tai 7 jos se oli vähän ees parempi, mut joka kerta kun luin niitä ääneen luokan edessä, koko luokka ulvoi naurusta (saattaa olla hieman liioiteltua, mut ei välttämättä). Yhden kerran sain jopa opettajan hymähtämään. Ekan kerran jälkeen tosta tuli mun tavoite aina kun sai kirjoittaa jotain muuta kuin vakavan esseen.
Näissä oli juonet usein kyl tosiaan lainattu melko selkeästi leffoista mitä milloinkin telkkarista tuli siihen aikaan, erityisesti ”Hei, me lennetään!”, Leslie Nielsenin muu tuotanto, Mel Brooksin leffat ja Poliisiopisto -elokuvat. Muistaakseni kuitenkaan suoraa plagiointia ei ollu, mut jos opettaja ois tienny mun inspiraation lähteen, se ois saattanut asiasta mainita.
=> More informations about this toot | More toots from taxet@mementomori.social
@taxet @terppa @VPSuuronen @Stoori @otustin @matt_jarvin Ennen oli kaikki paremmin! Ei pystynyt kaikenmaailman opettajat netistä tsekkaamaan, että mistä on kukakin inspiroitunut 😄
=> More informations about this toot | More toots from Twinkledp@masto.ai
@Twinkledp @terppa @VPSuuronen @Stoori @otustin @matt_jarvin oikea taide on aina inspiroitunut jostain muusta, ainaki joidenki mukaan. Kaikki on kopioitua ainaki vähän ni imo omat tuotokset oli ihan hyväksyttäviä. 😂
=> More informations about this toot | More toots from taxet@mementomori.social
@taxet @Twinkledp @terppa @VPSuuronen @otustin @matt_jarvin joo, ja varmaan vähintään puolessa kouluaineista on kopioitu jotain leffajuonta :P
=> More informations about this toot | More toots from Stoori@polyglot.city This content has been proxied by September (ba2dc).Proxy Information
text/gemini