[#]esittely
Moikka! Ehkä mäkin uskallan vihdoin hieman esittäytyä, vaikka oonkin melko ujosteleva ja hitaasti lämpiävä tyyppi enkä vielä oikein hallitse tätä uutta alustaa tai tiedä mitä mieltä siitä olen.
Olen ollut kirjagramissa viimeiset kolme vuotta ja profiloitunut siellä erityisesti klassikkokirjallisuuden lukijaksi (mitä toki olenkin). Erityinen fanaattisuuteni kohde on Virginia Woolf ja kaikki mitä hän on kirjoittanut. Kirjahyllystäni löytyy noin 50 teosta käsittävä Woolf-kokoelma ja "muutama" muukin kirja. Fiilailen erityisesti antikvariaattien kiertelyä ja vanhoja, kauniita painoksia. Teen löytöjä usein myös muille ihmisille ja siksi olenkin saanut kirjagramissa liikanimen divarikuningatar 🤭
Rakastan kulttuuria kaikissa muodoissaan. Taiteen merkitystä ihmiskunnalle ei voi mielestäni liikaa korostaa.
Olen kauniita esineitä ja vintagemekkoja rakastava parantumaton esteetikko, mutta myös selvästi vasemmalle nojaileva antikapitalisti, ituhippi ja feministi. Vapaaehtoisesti lapseton. Luonteeltani olen tosi analyyttinen JA tosi tunteellinen sosiaalinen introvertti. Ota siitä nyt sitten selvää.
Lempisanani on melankolia ja inhokkisanani tekotaide. Rakastan kissoja ehkä vieläkin enemmän kuin kirjoja ja taidetta. Jos näen missä tahansa kissan, sanon ääneen "kissa" tyhmällä ja ihastuneella äänellä.
Mukava tavata! 👋
[#]KirjaMastodon #KirjaDon
=> More informations about this toot | More toots from shakespearen_sisar@mementomori.social
@shakespearen_sisar
Tervetuloa mukaan! Oma huone on ikiklassikko, historioitsija arvostaa!
=> More informations about this toot | More toots from anulahtinen@h-net.social
@anulahtinen Kiitos! Oma huone on kyllä yksi elämäni tärkeimpiä kirjoja ❤️ Ja hyvä että historioitsija arvostaa, sillä itse arvostan historioitsijoita 👏
=> More informations about this toot | More toots from shakespearen_sisar@mementomori.social
@shakespearen_sisar Moikka 👋
=> More informations about this toot | More toots from milesizdead@mementomori.social
@shakespearen_sisar Keskeistä, että tulit kurkistamaan myös tänne! ❤️ Kirjayhteisö tarvitsee klassikkoasiantuntijoita ja divarikuningattaria. (Ja kissojen puolestapuhujia.)
=> More informations about this toot | More toots from vehka@mementomori.social
@vehka Kiitos Vehka ❤️ Nyt on kyllä sellainen kuvailu, josta voi olla ylpeä!
=> More informations about this toot | More toots from shakespearen_sisar@mementomori.social This content has been proxied by September (3851b).Proxy Information
text/gemini