Ancestors

Toot

Written by Eskalaattori Suuronen on 2025-01-22 at 19:36

Alkaa kohta hävettää olla mastodonissa enkä oo kirjoittanut yhtään kirjaa.

Lukenut oon kyllä.

=> More informations about this toot | More toots from VPSuuronen@eliitin-some.fi

Descendants

Written by Matinoitunut Rutkustaja on 2025-01-22 at 19:39

@VPSuuronen

Yläasteella sai hävetä ja vajota maan sisään, kun äikänopen mielestä mun kauhunovelli oli muka hyvä ja koko luokalle ääneen luettava.

Siinä ehkä kirjallinen huippuhetkeni

=> More informations about this toot | More toots from matt_jarvin@eliitin-some.fi

Written by ihminen – valitettavasti on 2025-01-22 at 21:34

@matt_jarvin @VPSuuronen

Oma huippuhetkeni oli ala-asteella, kun kirjoitimme runoja ja opettaja luki tuotokseni ääneen. Aiheena taisi olla syksy. Ainakin omassa runossani. Se oli lyhyt ja kertoi vanhasta variksesta ja omenastaan.

Valitettavasti en saa palautettua koko runoa mieleen, joten en voi tarjoilla teille mahtavaa kulttuurielämystä.

Vähäisiä saavutuksiani en osaa hävetä, mutta monessa asiassa tunnen olevani täällä alempaa luokka.

=> More informations about this toot | More toots from otustin@mastodontti.fi

Written by 🎶 Kielimuurista valo välähtää on 2025-01-22 at 22:15

@otustin @matt_jarvin @VPSuuronen tästä muistui mieleen, kuinka joskus vuosia sitten puolisoni kertoi samankaltaisesta tapauksesta ja lohkaisihe siihen päälle

”suurin kirjallinen saavutukseni

kadonnut iäksi — onneksi”

ja se oli niin runollisesti lohkaistu, että kirjoitin sen muistiin tietokoneen muistilappusovellukseen, jossa se näkyi pitkään aina kun käytin muistilappua.

kunnes sekin joskus katosi jonkun päivityksen yhteydessä ja unohdin asian. puolisoni myöhemmin palautti asian mieleeni.

=> More informations about this toot | More toots from Stoori@polyglot.city

Written by Eskalaattori Suuronen on 2025-01-23 at 07:32

@Stoori @otustin @matt_jarvin

Mä kirjoitin joskus yläasteella 21 sivua pitkän hemmetin hyvän (omasta mielestä) skifinovellin, jonka opettaja sitten lyttäsi totaalisesti. Voin myöhempien aikojen lehtiartikkeleissa syyttää tätä tilannetta siitä, että nyt välillä harkitsen (tieto)kirjan kirjoittamista, mutta sit oon että kukas v..u semmosta sitten haluaisi lukea tai julkaista.

=> More informations about this toot | More toots from VPSuuronen@eliitin-some.fi

Written by Tero Lehtosaari🐘🌻🌍☮️ 💉💉💉 on 2025-01-23 at 08:59

@VPSuuronen @Stoori @otustin @matt_jarvin

Minun kirjalliset tuotokset eivät onneksi päätyneet koskaan yleisesti riepoteltavaksi mutta lähtemättömästi on jäänyt 8. luokalta mieleen kun piti ilmoittaa mistä kirjasta ja kirjailijasta pitää esitelmän.

Poikkeuksellisesti viittasin innokkaasti ja kerroin valintani olevan Päätalo, johon opettaja hyvin kuivakkaasti totesi "niin, Päätaloahan lukevat yleensä ne jotka ei muuta lue"

Väittäisin kuitenkin, että olin luokan eniten lukeva, 1/2

=> More informations about this toot | More toots from terppa@mastodontti.fi

Written by Tero Lehtosaari🐘🌻🌍☮️ 💉💉💉 on 2025-01-23 at 09:00

@VPSuuronen @Stoori @otustin @matt_jarvin

2/2 ainakin sivumäärässä mitaten, oli ne paksuja mölläreitä ja luin paljon muutakin.

Nojapyöräfoorumilla oli joskus pieni mutta uskollinen lukijajoukko kun vielä kirjoitin matkakertomuksia.

Written by Riikka on 2025-01-23 at 09:08

@terppa @VPSuuronen @Stoori @otustin @matt_jarvin Voin tähän varmaan ketjun jatkoksi tunnustaa (koska rikos on jo vanhentunut), että ala-asteella kirjoitin sellaisen lyhyen sadun, jota opettajani kehui maasta taivaaseen.

Olin nyysinyt juonen siskoni satukirjasta 🙏

=> More informations about this toot | More toots from Twinkledp@masto.ai

Written by taxet on 2025-01-23 at 09:17

@Twinkledp @terppa @VPSuuronen @Stoori @otustin @matt_jarvin olin ala- ja yläasteella väärinymmärretty taiteilija, koska sain jokaisesta kirjoitelmasta aina max. 6 tai 7 jos se oli vähän ees parempi, mut joka kerta kun luin niitä ääneen luokan edessä, koko luokka ulvoi naurusta (saattaa olla hieman liioiteltua, mut ei välttämättä). Yhden kerran sain jopa opettajan hymähtämään. Ekan kerran jälkeen tosta tuli mun tavoite aina kun sai kirjoittaa jotain muuta kuin vakavan esseen.

Näissä oli juonet usein kyl tosiaan lainattu melko selkeästi leffoista mitä milloinkin telkkarista tuli siihen aikaan, erityisesti ”Hei, me lennetään!”, Leslie Nielsenin muu tuotanto, Mel Brooksin leffat ja Poliisiopisto -elokuvat. Muistaakseni kuitenkaan suoraa plagiointia ei ollu, mut jos opettaja ois tienny mun inspiraation lähteen, se ois saattanut asiasta mainita.

=> More informations about this toot | More toots from taxet@mementomori.social

Written by Riikka on 2025-01-23 at 09:19

@taxet @terppa @VPSuuronen @Stoori @otustin @matt_jarvin Ennen oli kaikki paremmin! Ei pystynyt kaikenmaailman opettajat netistä tsekkaamaan, että mistä on kukakin inspiroitunut 😄

=> More informations about this toot | More toots from Twinkledp@masto.ai

Written by taxet on 2025-01-23 at 09:23

@Twinkledp @terppa @VPSuuronen @Stoori @otustin @matt_jarvin oikea taide on aina inspiroitunut jostain muusta, ainaki joidenki mukaan. Kaikki on kopioitua ainaki vähän ni imo omat tuotokset oli ihan hyväksyttäviä. 😂

=> More informations about this toot | More toots from taxet@mementomori.social

Written by 🎶 Kielimuurista valo välähtää on 2025-01-23 at 12:52

@taxet @Twinkledp @terppa @VPSuuronen @otustin @matt_jarvin joo, ja varmaan vähintään puolessa kouluaineista on kopioitu jotain leffajuonta :P

Written by 🎶 Kielimuurista valo välähtää on 2025-01-23 at 12:51

@terppa @VPSuuronen @otustin @matt_jarvin miten opettajat aina osaakin valita just väärät sanat :chick_trash:

Written by Tero Lehtosaari🐘🌻🌍☮️ 💉💉💉 on 2025-01-23 at 13:05

@Stoori @VPSuuronen @otustin @matt_jarvin

"Oppivathan olemaan eivätkä toiste näytä innokkaalta" 🤔

Written by Jope on 2025-01-22 at 19:48

@VPSuuronen no voi hemmetti, näitä uusia fediverse-sääntöjä tulee kokoajan. Kirjakin pitäisi kirjoittaa! Pääseekö sillä edes alkuun, että on saanut juttujaan lehtipisteessä myytävään lehteen?

=> More informations about this toot | More toots from jope@mastodon.social

Written by Hanna on 2025-01-22 at 20:09

@jope @VPSuuronen Toivottavasti, kert niitä mulla kyllä piisaa, vaikkei ole kirjan kirjaa kirjoitettu. Ja piisaa jälkipolvillekin - Finna on digitoinut isot määrät mun lehtijuttuja!

=> More informations about this toot | More toots from HannaEsmeralda_@masto.ai

Written by Justiina Jumpsunen on 2025-01-22 at 20:23

@HannaEsmeralda_ @jope @VPSuuronen

Olen ehkä saanut kerran yhden kommenttini julkaistuksi City-lehdessä.

Se taisi käsitellä tissejä.

=> More informations about this toot | More toots from biohumanisti@eliitin-some.fi

Written by Paskajärven kaunis Charlotta on 2025-01-22 at 20:27

@biohumanisti @HannaEsmeralda_ @jope @VPSuuronen mä oon kerran ollut lehden kannessa. Mieluummin olisin kyllä tissiasiantuntija, jolta median edustajat tiedustelisivat kommentteja tissiasioihin. Ps. Takakansikin on kansi.

=> More informations about this toot | More toots from menneisyytesi@eliitin-some.fi

Written by Justiina Jumpsunen on 2025-01-22 at 20:32

@menneisyytesi @HannaEsmeralda_ @jope @VPSuuronen

Lasketaanko lukijakommentissa omiin tisseihin viittaaminen asiantuntijuudeksi?

=> More informations about this toot | More toots from biohumanisti@eliitin-some.fi

Written by Paskajärven kaunis Charlotta on 2025-01-22 at 20:35

@biohumanisti @HannaEsmeralda_ @jope @VPSuuronen kokemusasiantuntijuuttahan se :awesome:

=> More informations about this toot | More toots from menneisyytesi@eliitin-some.fi

Written by Eskalaattori Suuronen on 2025-01-22 at 20:55

@menneisyytesi @biohumanisti @HannaEsmeralda_ @jope kuka on omien tissien paras asiantuntija?

Written by Paskajärven kaunis Charlotta on 2025-01-22 at 20:56

@VPSuuronen @biohumanisti @HannaEsmeralda_ @jope sehän se ois se ikiaikainen unelma löytää se ihminen joka on niin innostunut mun tisseistä että tuntee ne paremmin kuin minä itse

Written by Hanna on 2025-01-22 at 20:57

@menneisyytesi @VPSuuronen @biohumanisti @jope Elä huoli - jossain vaiheessa elämää alkaa ne säännölliset mammografia-kutsunnat meillä naisilla - sitten sellainen viimeistään löytyy!

Written by Hanna on 2025-01-22 at 20:58

@menneisyytesi @VPSuuronen @biohumanisti @jope Koska ne #muuten alkaa? Siis minkä ikäisenä? En tiijä.

EDIT: Nyt tiijän:

"Kaikki suomalaiset 50–69-vuotiaat naiset saavat kutsun rintasyövän seulontaan noin kahden vuoden välein."

Written by Paskajärven kaunis Charlotta on 2025-01-22 at 21:00

@HannaEsmeralda_ @VPSuuronen @biohumanisti @jope muistaakseni jossain 40-45 paikkeilla?

Written by Hanna on 2025-01-22 at 21:00

@menneisyytesi @VPSuuronen @biohumanisti @jope Eikö viiskybäsenä, vasta, just kävin tsekkaan.

Written by Quiri Cangrejo on 2025-01-22 at 21:01

@HannaEsmeralda_ @menneisyytesi @VPSuuronen @biohumanisti @jope

Noni. Enää reilu vuos ni joku roplaa mun tissejä :blobcatcheer:

=> More informations about this toot | More toots from quiri@eliitin-some.fi

Written by Hanna on 2025-01-22 at 21:02

@quiri @menneisyytesi @VPSuuronen @biohumanisti @jope Kahden vuoden välein taattua tissien roplausta!

Written by Quiri Cangrejo on 2025-01-22 at 21:03

Ne taidetaan kyllä aktuaalisesti lytistää, mutta menkööt

Written by Hanna on 2025-01-22 at 21:04

@quiri @menneisyytesi @VPSuuronen @biohumanisti @jope Joo, ne tosiaan lytistetään, eikä se tunnu kivalta, mut kerran joskus nuorna sellaiseen määrättiin. Että oon jo koeajanut tän tissienroplausmuodon valmiiksi.

Written by Quiri Cangrejo on 2025-01-22 at 21:04

Ooh! Early adopter

Written by Paskajärven kaunis Charlotta on 2025-01-22 at 21:07

Mäkin olin jo siinä tissimankeloinnissa ja sain vielä kaupan päälle tissiultrauksen. Ei ollu ihan semmosta kosketusta mitä tissit kaipaa mut sain sentään kaupan päälle opiskelijan pällistelemään! @quiri @HannaEsmeralda_ @VPSuuronen @biohumanisti @jope

Written by Quiri Cangrejo on 2025-01-22 at 21:08

@menneisyytesi @HannaEsmeralda_ @VPSuuronen @biohumanisti @jope

Ou jeah! Mun bestest gynis kokemus oli 6 opiskelijaa istumassa tuoleilla naamat mun vaginaan päin. Siinä kaikkosi maailman pienet murheet.

Written by Hanna on 2025-01-22 at 21:09

@quiri @menneisyytesi @VPSuuronen @biohumanisti @jope Ei. Jmlt.! Oliko vielä se perinteinen, että gyniksen värkit oli aivan jääkylmät?

Written by Henrik MPEG-1 Slayer 3 on 2025-01-23 at 08:52

@biohumanisti @HannaEsmeralda_ @jope @VPSuuronen

Mä oon kirjoittanut Skrolli lehteen yhden jutun, mutta se ei valitettavasti käsitellyt tissejä. Mikä hukattu mahdollisuus!

=> More informations about this toot | More toots from henrik@eliitin-some.fi

Written by miiko on 2025-01-23 at 05:40

@jope Mun lähettämä kirje melkein julkaistiin Suomen Mad -lehdessä vuonna 1984, mutta sen liitteenä ollut kuva ”onneksi hukkui matkalla painoon.” Mainitsivat sentään. Kai tääkin lasketaan?

=> More informations about this toot | More toots from miiko@some.evvk.fi

Written by Tor Lillqvist on 2025-01-23 at 07:50

@jope @VPSuuronen Mutta riittääkö on-demand tulostettu omakustanne? Sellaisen tekeminenhän ei ole nykyään kallista.

=> More informations about this toot | More toots from tml@urbanists.social

Written by Eskalaattori Suuronen on 2025-01-23 at 08:09

@tml @jope Kuka missä mihin hintaan tarjoaa tällaista palvelua?

Written by Tor Lillqvist on 2025-01-23 at 08:14

@VPSuuronen @jope KVG?

Written by Eskalaattori Suuronen on 2025-01-23 at 08:19

@tml @jope

Eikö parviälyjen ja somejen tarkoitus ole, ettei tarvi googlata itse? :derp:

Ei, ajattelin että jos oisit (tai joku ois) suoraan tiennyt.

Mua myös tavallaan kiinnostaa, että jos ihminen kirjoittaisi ensimmäistä kirjaansa, niin miten tapahtuu se, että sen saisi jonkun kustantajan julkaisemaksi?

Written by Juha Salaisuustasolta on 2025-01-23 at 05:11

@VPSuuronen

Rupesin miettii tätä, ja itseasiassa "harmittaa" vähän, kun olihan tämä semmonen unelma, tai tavallaan on. Oon kirjoittanut runoja antologioihin, lehtijuttuja hevimusalehtiin ja tehnyt omakustanne sarjakuvaa, mutta kirja puuttuu! Ja jää puuttumaan.

=> More informations about this toot | More toots from Evilpupu@masto.ai

Written by Androcat on 2025-01-23 at 08:16

@VPSuuronen ELIITIN KIRJAKILPAILU

=> More informations about this toot | More toots from androcat@toot.cat

Written by Eskalaattori Suuronen on 2025-01-23 at 08:17

@androcat

DOUZE POINTS!

Written by Quiri Cangrejo on 2025-01-23 at 08:17

@androcat @VPSuuronen

Pelottava ajatus :blobcatjoy:

Written by Eskalaattori Suuronen on 2025-01-23 at 08:17

@quiri @androcat

Onko olemassa kirjainten muotoisia jääpalamuotteja, joilla saisi kusipelteihin tekstiviestejä?

No varmasti on, en edes googlaa.

Written by Raimo Summoning on 2025-01-23 at 08:34

@VPSuuronen @quiri @androcat Tekstiviestejä as in SMS?

Mistä tuli mieleen! IoT kusipelti joka kertoo äppsylillä kun pelti on jäätynyt valmiiksi.

=> More informations about this toot | More toots from annakansalais@eliitin-some.fi

Written by Tor Lillqvist on 2025-01-23 at 08:36

@annakansalais @VPSuuronen @quiri @androcat

Tired: IoT ("things", lol, weird euphemism)

Wired: IoPPP (Internet of Pier, Pask, Prööt)

Written by Androcat on 2025-01-23 at 08:37

@annakansalais

Uumoilin kusipeltirunokirja.

Siinä on monta kusipeltia koottu niteeksi.

Sitä voi lukea vain kerran, koska kun kääntää sivua kusi ja jääpalat valuu peltiä pitkin poijes.

@VPSuuronen @quiri

Written by Eskalaattori Suuronen on 2025-01-23 at 08:39

@androcat @annakansalais @quiri Nautitaan aamumurojen kanssa.

Written by Tor Lillqvist on 2025-01-23 at 08:43

@annakansalais @VPSuuronen @quiri @androcat

Ujo paljastus: Vasta nyt googlasin että mitä ihmeessä on se kusipelti mistä kaikki aina puhuu. Olin tähänasti ajatellut että se on varmaan joku miesten vessassa olevan rakenteen osa, etenkin jos ei ole erilllisiä yhden pippelin pisuaareja (malli R. Mutt) vaan sellainen vanhanmallinen peltinen yhteisränni.

Mutta joo ei.

Written by Tor Lillqvist on 2025-01-23 at 08:47

@annakansalais @VPSuuronen @quiri @androcat Varsinkin nämä puheet jäädyttämisestä oli niin outoja että tajusin että se on varmaan jotain ihan muuta.

Written by Raimo Summoning on 2025-01-23 at 08:47

@tml @VPSuuronen @quiri @androcat Altistu eliitille ja opi! 🎓

=> More informations about this toot | More toots from annakansalais@eliitin-some.fi

Written by Ilkka on 2025-01-23 at 08:50

@annakansalais @tml @VPSuuronen @quiri @androcat tänäänkin jotain uutta! Oisko ilman tuota tietoa voinut olla? Todennäköisesti, mutta onpa jotain mitä miettiä ja sanoa kun joku kysyy mitäs on mielessä

=> More informations about this toot | More toots from ileoo@mastodontti.fi

Written by Lentävä Kalakukko on 2025-01-23 at 08:55

@ileoo @annakansalais @tml @VPSuuronen @quiri @androcat Mietin tätä, että miksi just uunipelti. Aivan hiton epäkäytännöllinen astia tähän tarkoitukseen joka suhteessa. Jääpalapussit ftw.

=> More informations about this toot | More toots from pahoittelemme@mastodontti.fi

Written by Ilkka on 2025-01-23 at 08:58

@pahoittelemme @annakansalais @tml @VPSuuronen @quiri @androcat tyyli ennen tarkoitusta on kuitenkin näissä jutuissa vahvana.

Muutenhan vois vaan vaivattomasti tiputella kaverin naapureiden postiluukuista pieniä jääpaloja sisään. Eikä siitä sais samaa tyydytystä kun kunnon vaivalla tehdyn pellin toimittamisesta sopivalle vastaanottajalle.

=> More informations about this toot | More toots from ileoo@mastodontti.fi

Written by Lentävä Kalakukko on 2025-01-23 at 08:59

@ileoo @annakansalais @tml @VPSuuronen @quiri @androcat Ja omaan pakastimeen roiskunut kusi muistuttelee onnistuneesta kepposesta vielä kuukausienkin jälkeen!

=> More informations about this toot | More toots from pahoittelemme@mastodontti.fi

Written by Androcat on 2025-01-23 at 08:55

@ileoo

Jos joku kysyy "mikä on eliitin some?", ei ole helppoa vastata.

Mutta jos lukee tällaisen ketjun, siit saa aika hyvän kuvan.

@annakansalais @tml @VPSuuronen @quiri

Written by Justiina Jumpsunen on 2025-01-23 at 09:00

@androcat @ileoo @annakansalais @tml @VPSuuronen @quiri

Pierupaineketju ftw.

Written by Tor Lillqvist on 2025-01-23 at 09:02

@biohumanisti @androcat @ileoo @annakansalais @VPSuuronen @quiri Onko suolen sisäisestä paineesta ja sen vaihtelusta pitkin suolta muuten tehty akateemista tutkimusta? "Intestinal aerostatic and aerodynamic properties depending on food intake" tms. Olisi muuten selkeä (ig)nobelin paikka!

Written by Androcat on 2025-01-23 at 09:04

@tml

Oon oon. Se on tarkasti valvottu ala.

Korkeat laatukriteerit.

@biohumanisti @ileoo @annakansalais @VPSuuronen @quiri

Written by Tor Lillqvist on 2025-01-23 at 09:06

@androcat @biohumanisti @ileoo @annakansalais @VPSuuronen @quiri Tämä vaikuttaa lupaavalta, noin ylimalkaisesti katsottuna. Viittaus Bernoulliin kiehtoo. (Tunnettu sveitsiläinen hernekeiton ystävä.) https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC5894719/

Proxy Information
Original URL
gemini://mastogem.picasoft.net/thread/113873689226100643
Status Code
Success (20)
Meta
text/gemini
Capsule Response Time
617.884081 milliseconds
Gemini-to-HTML Time
26.91384 milliseconds

This content has been proxied by September (ba2dc).