Ancestors

Written by Cecilia | MeraOrd 🏕 on 2025-01-22 at 08:28

Det här programmet vill man ju se:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/forsta-ryttaren-genom-den-svenska-fjallkedjan-unika-bilder-fran-aventyret

=> View attached media

=> More informations about this toot | More toots from meraord@mastodonsweden.se

Toot

Written by Cecilia | MeraOrd 🏕 on 2025-01-22 at 19:24

Väldigt bra program, men usch vad synd jag tycker om hans häst när hon går ner sig litegrann i myren... ser läskigt ut, men det går ju bra som tur är.

=> More informations about this toot | More toots from meraord@mastodonsweden.se

Descendants

Written by Cecilia | MeraOrd 🏕 on 2025-01-22 at 19:29

Men det är kul när man känner igen sig på vissa ställen! Bron där de simmade har jag och lillhunden knatat över på skakiga ben.

Written by Cecilia | MeraOrd 🏕 on 2025-01-22 at 19:35

Och de rider genom Syterskalet, mitt favoritställe... jättevackert där.

Written by maswan on 2025-01-22 at 19:53

@meraord

Men nu måste jag ju kolla det ur rekningssynvinkel.

=> More informations about this toot | More toots from maswan@mastodon.acc.sunet.se

Written by maswan on 2025-01-22 at 20:58

@meraord

Sa förvisso inte jättemycket jag inte hade tänkt på, paddla så mycket av Rogen som möjligt, blötsankmyrar är dåliga, och hästar gillar vägar mer än vad jag gör.

=> More informations about this toot | More toots from maswan@mastodon.acc.sunet.se

Written by Cecilia | MeraOrd 🏕 on 2025-01-22 at 20:58

@maswan Men det är ett fint program...!

Written by maswan on 2025-01-22 at 21:02

@meraord

Jupp! Hade faktiskt tänkt skippa syterskalet enligt plan A och gå från Tärnaby upp över Staabre och sedan ner till Tärnasjön, men då är det också mina hemmafjäll som jag har varit i ofta.

Proxy Information
Original URL
gemini://mastogem.picasoft.net/thread/113873641282117339
Status Code
Success (20)
Meta
text/gemini
Capsule Response Time
298.666502 milliseconds
Gemini-to-HTML Time
1.316371 milliseconds

This content has been proxied by September (ba2dc).