Maak aub aan je kind wijs dat domme dingen zoals dit dodelijk kunnen zijn!
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/01/22/tiktok-paracetamol-verbod-wallonie-brussel/
=> More informations about this toot | More toots from TomDB@mastodon-belgium.be
@TomDB Ik snap ook helemaal niet waarom VRT het nodig vindt om dat als 'omstreden' te beschrijven. Zijn er dokters of apothekers die denken dat dit een goed idee is?
Waar zit het debat dat ze impliceren met 'omstreden'?
=> More informations about this toot | More toots from kp@bsd.network
@kp Omstreden pfoe: de bijsluiter zegt gewoon -
"De voorgeschreven of aanbevolen doses mogen niet overschreden worden en de behandeling mag niet verlengd worden zonder medisch advies.
Voor 500 mg uitvoering:
Van 33 kg tot < 50 kg 1 tablet elke 6 uur, max 4 tabletten/dag (2000 mg)
Vanaf 50 kg 1-2 tabletten elke 4 tabletten tot 6 uur, max 8 tabletten/dag (4000 mg)"
Lijkt me duidlijk. Vertaald: HOU JE AAN DE MAX. Maar wie leest nu de bijsluiter? 🙄
=> More informations about this toot | More toots from TomDB@mastodon-belgium.be
@TomDB Dat ook. Da's mijn frustratie hier: er is geen debat. Er is geen controverse. Deze 'challenge' is een idioot idee, en toch durft de VRT dat niet te zeggen.
Da's hier erg, maar ze doen dat ook bij andere onderwerpen. Een journalist hoort uit het raam te kijken en te durven te zeggen dat het regent, ook als er mensen zijn die beweren van niet. Luid en duidelijk, zonder wezel woorden zoals 'omstreden'.
=> More informations about this toot | More toots from kp@bsd.network This content has been proxied by September (3851b).Proxy Information
text/gemini