Ancestors

Toot

Written by Tingelmans 😎 on 2025-01-21 at 20:31

Harold kwam per ongeluk achter zijn bijzondere gave; toen de overvaller voor hem stond, keek hij die zo intens hatend aan, dat die dood neer viel.

Zware criminelen volgden; de ene na de andere viel 'plotseling' dood neer. Dat ruimde lekker op. Toen volgden de kleinere criminelen, toen de klootzakken, de eikels en de hufters. Harold kreeg er zowaar bijna plezier in.

Maar toen hij besefte wat hij werkelijk aan het doen was, besloot hij nog ÊÊn slachtoffer te maken en pakte zijn spiegel #zkv

=> More informations about this toot | More toots from PatrickTingen@mastodon.nl

Descendants

Written by Jan Willem on 2025-01-22 at 09:59

@PatrickTingen Er is een verhaal van een sf-schrijver (naam even vergeten) dat heet Drop Dead. Een man ontdekt dat als hij tegen iemand zegt dat die dood mag neervallen, die dat inderdaad doet. Hij vermoordt zo iedereen die hij niet leuk vindt. Is zo tevreden over zichzelf dat hij tijdens een wandeling even heel hard roept: 'Val dood!!!'. De volgende morgen vinden wandelaars een dode man op Echo Hill.

=> More informations about this toot | More toots from JanWillemvDormolen@mastodon.nl

Written by Tingelmans 😎 on 2025-01-22 at 13:07

@JanWillemvDormolen Klinkt goed! Als je de naam kan achterhalen dan hou ik me aanbevolen.

Het idee voor mijn zkv komt (achteraf) denk ik uit het boek Duma van Stephen King. De hoofdpersoon daar kan mensen ook via mentale kracht vermoorden

=> More informations about this toot | More toots from PatrickTingen@mastodon.nl

Written by Jan Willem on 2025-01-22 at 16:00

@PatrickTingen Ik kon alleen dit vinden:

In Fredric Brown's short story "Rebound", a person discovers he has the power of Compelling Voice and ends up shouting "Drop dead!" during a night walk. Next morning, he is found dead atop Echo Hill.

=> More informations about this toot | More toots from JanWillemvDormolen@mastodon.nl

Written by Jan Willem on 2025-01-22 at 16:02

@PatrickTingen Toch nog meer:

Opgenomen in:

1999 WAS ME'T JAARTJE WEL

1967, A.W. Bruna, Zwarte Beertjes 1076, 224pag.,

vert.door: Henk Bouwman.

Written by Tingelmans 😎 on 2025-01-22 at 20:20

@JanWillemvDormolen

Bingo!

=> View attached media

Proxy Information
Original URL
gemini://mastogem.picasoft.net/thread/113868242977617216
Status Code
Success (20)
Meta
text/gemini
Capsule Response Time
280.420106 milliseconds
Gemini-to-HTML Time
1.529861 milliseconds

This content has been proxied by September (3851b).