Rond mijn 16e had ik een jaar orgelles, op het kerkorgel. De docent, met bijbelhumor, merkte op dat - heel vroom - mijn linkerhand niet leek te weten wat mijn rechterhand deed.
Nu heb ik bij mijn elektronisch ‘kerkorgel’keyboard een baspedaal gekocht, om mezelf ook dat voetenwerk te leren. Graag wil ik een toevoeging aan die bijbeltekst, want met de voeten erbij heeft de onderlinge miscommunicatie nog een dimensie erbij gekregen.
=> More informations about this toot | More toots from Algje@mastodon.social
@Algje 🤣
ik vraag me af of dit beter wordt met meer oefening, of dat het gewoon iets is wat je wel - of niet - hebt.
(ik vraag me dat af omdat ik hetzelfde probleem bemerkte bij djembe-cursus 😅)
=> More informations about this toot | More toots from bazkie@beige.party
@bazkie Ik oefen sinds een jaar zowat dagelijks en vaak meerdere keren op een dag. Met in ervaring: veel oefenen verbetert het wel, na een ‘warming up’ gaat het ook beter. Maar er blijven dagen (of soms slechts momenten op die dagen) dat mijn handen uit verschillende tijdzones lijken te komen.
@bazkie Het viel me wel op dat mijn ex (piano) en mijn zoon (djembe) als vanzelf strak in een ritme kunnen spelen, terwijl er bij mij altijd een fractie van een seconde ‘denkwerk’ of seinvertraging zit tussen hoofd en handen.
@Algje hm dat is herkenbaar!
wat ik ergens wel gek vind is dat, ondanks dat ik die lag ook heb, ik supersnel kan typen. dus tussen woorden en handen (typen) zit geen lag, maar tussen ritme en handen zit wel lag.
blijkbaar zit het probleem dan ergens in de muzikale centra in de hersenen, niet in de link tussen hersenen en handen in het algemeen. (iig bij mij)
@bazkie Ja dat heb ik ook! Scherp opgemerkt.
Hm nu schreeuwt dat meteen weer om uitgezocht te worden. 💃🏼
@Algje @bazkie hej en ook dat herken ik. Mijn handen lopen bij het typen zelfs wel eens op de zaken vooruit! 🤪
(En soms doen toetsen het gewoon niet en moet je je bericht bewerken om een gemiste letter toe te voegen)
=> More informations about this toot | More toots from archeokluit@mastodon.chasalin.nl
@bazkie @archeokluit Ik werkte een tijdje hele dagen op een typekamer, met van die degelijke zware machines. Daar typte ik op een gegeven moment ‘rechtstreeks vanuit de ruggengraat’, dwz ik kon zien wat er geschreven stond en dat typen zonder dat ik me bewust was van wat er stond. Maar als een zin grammaticaal niet klopte of als er een spelfout stond, was ik meteen wakker.
@Algje @bazkie ja zoiets heb ik ook. Ik tik soms even snel een flaptekst over voor bookcrossing, als ik die niet online kan vinden. Ik voel het zelfs al als ik een tikfout maak, kijkend naar de brontekst 😂
Typen heb ik overigens mijzelf aangeleerd, nooit cursus ofzo gehad. Ik haalde bij een test bij het uitzendbureau een bovengemiddelde aanslagen per minuut!
=> More informations about this toot | More toots from archeokluit@mastodon.chasalin.nl
@archeokluit @Algje @bazkie me too! Ik voel een typefout en corrigeer al voordat het mijn bewustzijn bereikt. Een ongelukkige combinatie met autocorrectie, die datzelfde doet. En dan gaat het dus mis.
=> More informations about this toot | More toots from KFvMalssen@mastodon.social
@KFvMalssen @Algje @bazkie ja 😂😂😂
@Algje verschillende tijdzones ook echt 🤣
bedankt voor de toelichting! er is dus enige hoop!
@bazkie @Algje
Okee, ik heb dat ritmegevoel wel...typen gaat echter nog met te weinig vingers en zeker niet snel. En fouten, altijd IE omwisselen, en andere veel voorkomende combinaties. Alsof de ene hand sneller is met informatie verwerken uit het brein. Een soort typlexie ofzo.(alleen dyslexie bij typen, niet bij lezen en schrijven)
=> More informations about this toot | More toots from Janda@mastodon.nl
@Janda @Algje wat grappig, dus ritme vs. typen zijn echt 2 verschillende dingen. ook wel logisch ergens want typen gaat meer om welke positie je indrukt, en bij ritme gaat het meer om de timing..
@Janda @bazkie En orgel of piano heeft allebei. Zou wel interessant zijn wat er gebeurt als je ritmisch moest typen.
@Algje @Janda ja zat ik ook aan te denken! nu heb ik wel een piano (nouja, midi keyboard), maar probleem is dat ik niet piano kan spelen, dus moet ik sowieso bij elke indruk heel lang nadenken. dus dat is geen goeie test :)
@bazkie @Janda https://youtu.be/xhN-caLMjSg?feature=shared
@Algje Lol, ze typt met twee vingers! @bazkie
=> More informations about this toot | More toots from Janda@mastodon.nl
@Janda @Algje hahaha
@Algje @Janda wat cool!
=> More informations about this toot | More toots from bazkie@beige.party This content has been proxied by September (ba2dc).Proxy Information
text/gemini