Ancestors

Written by colapunk on 2025-01-21 at 10:20

De mentale hoepels waar media door springen om te doen alsof musk niet stond te siegheilen zijn indrukwekkend. 'onhandige beweging' me reet. Een van de machtigste mensen, doordrongen van internetcultuur, met zijn wortels in de zuidafrikaanse apartheid, steekt niet per ongeluk zijn rechterklauw gestrekt schuin omhoog.

Het kan hooguit als sarcastische ironie bedoeld zijn, zo van 'als jullie me een nazi noemen kun je het krijgen', maar het is overduidelijk een hitlergroet. Van de rijkste klootzak ter wereld op een van de machtigste plekken die er zijn.

Fuck musk, fuck trump, fuck fascisme.

@Nickiquote i screenshotted you cause i wanted to riff of your quote. QFT.

=> View attached media

=> More informations about this toot | More toots from colapunk@todon.nl

Written by colapunk on 2025-01-21 at 10:43

Het was één ding toen ze de hondefluitjes niet herkenden. Maar nu staan ze verdomme wagner door een alpenhoorn te toeteren jongens.

Toot

Written by Martijn Tonies ✅ 🧷 on 2025-01-21 at 10:46

@colapunk ik kan me echt wel voorstellen dat-ie het niet zo bedoelt...

Maar de nazi's reageren verrukt en zien hem als één van hen en dat is natuurlijk niet alleen vanwege dit gebaar. Dat zegt eigenlijk meer dan voldoende.

https://archive.ph/TqIsZ

=> View attached media

=> More informations about this toot | More toots from mt@mastodon.nl

Descendants

Written by colapunk on 2025-01-21 at 10:48

@mt ja kun je dat? Hoe?!

Written by Martijn Tonies ✅ 🧷 on 2025-01-21 at 10:49

@colapunk Tja, als ik m'n rechterarm omhoog steek om een band toe te juichen is het geen nazi groet. Context matters wel echt.

Maar zoals ik al min of meer zei: iemand die een lieveling van nazi's is, en dat niet wil zijn, zou beter op moeten letten ;)

Het is dan ook tekenend dat Musk zelf een video verspreidde waar het gebaar eruit is geknipt.

Written by Martijn Tonies ✅ 🧷 on 2025-01-21 at 11:02

@colapunk Weet je, misschien wel de voornaamste reden waar ik denk dat-ie het niet bedoelt, is dat ik denk dat hij zelf helemaal geen idee heeft hoever naar rechts hij tegenwoordig zit.

In dat gesprek met die AfD vrouw noemen ze nazi's links. Hij denkt zelf helemaal niet dat-ie in die hoek zit.

Maar goed, nazi's houden van em, dusse...

Written by colapunk on 2025-01-21 at 11:15

@mt de OG nazi's zelf dachten ook dat ze goed bezig waren he.

Written by Martijn Tonies ✅ 🧷 on 2025-01-21 at 11:16

@colapunk Yep. En dat de man in een "bepaalde" bubbel zit is overduidelijk, hij deelt er genoeg van. Daarover maak ik me echt geen illusies.

Written by Rob van Kan on 2025-01-21 at 11:23

@mt @colapunk hij deed die groet twee keer. Onhandig me reet.

=> More informations about this toot | More toots from edgeofeurope@mastodon.social

Written by LZonjee 🍋🍉🦀 on 2025-01-21 at 11:53

@edgeofeurope hij deed, en zal het blijven doen, omdat hij weet dat hij volkomen onaantastbaar is. Zelfs onaantastbaarder dan H itler ooit was. @mt @colapunk

=> More informations about this toot | More toots from Ch1po@mastodon.social

Written by colapunk on 2025-01-21 at 11:17

@mt precies, context matters: hij staat niet bij een concertje. Hij staat op een enorm politiek podium voor een extreem rechts publiek, als eigenaar van een internetplatform vol racistische propaganda. Hij weet dondersgoed wat hij doet, zelfs als hij het inhoudelijk niet denkt te menen bedoelde hij wel degelijk een nazigroet.

Written by Determinerik :antifa: :bij1_flag: 🇵🇸 on 2025-01-21 at 11:09

@mt @colapunk ik heb de video nu tig keer gezien. Hij zet het gebaar heel bewust in. En herhaalt hem vervolgens nog een keer.

Wat ik me wél kan voorstellen, is dat hij in zijn ongecontroleerde enthousiasme en ketamine-haze geen filter had, om die groet nog even niet zo expliciet te doen.

Want dat hij de denkbeelden heeft, is al lang duidelijk

=> More informations about this toot | More toots from determinerik@todon.nl

Written by Emile Dingemans ☑️🍉 on 2025-01-21 at 11:11

@determinerik @mt @colapunk Maar dan verwacht je achteraf wel een berichtje dat hij een fout maakte. Dat heb ik nog niet gezien.

=> More informations about this toot | More toots from emiledingemans@mastodon.nl

Written by Determinerik :antifa: :bij1_flag: 🇵🇸 on 2025-01-21 at 11:15

@emiledingemans @mt @colapunk Nee, zo'n bericht verwacht ik niet, want danoet hij toegeven dat hij zijn nazi-sympathieën nog even verborgen had willen houden.

Het wordt gewoon onderdrukt.

Mainstream media negeren het. De ADL en zelfs fucking Snopes bagatelliseren het.

=> More informations about this toot | More toots from determinerik@todon.nl

Written by Martijn Tonies ✅ 🧷 on 2025-01-21 at 11:16

@determinerik Daarom is het artikel van Rolling Stone ook zo goed.

@emiledingemans @colapunk

Proxy Information
Original URL
gemini://mastogem.picasoft.net/thread/113865942837166658
Status Code
Success (20)
Meta
text/gemini
Capsule Response Time
329.083088 milliseconds
Gemini-to-HTML Time
6.071582 milliseconds

This content has been proxied by September (3851b).