Ancestors

Toot

Written by Algje on 2025-01-21 at 08:31

De misschien wel niet buurman annex grondwerker die zei een schutting te plaatsen voor de mijne omdat hij ‘niet tegen dat lelijke ding aan wil kijken’, is een paar dagen in de weer geweest en nu staat er een soort zwarte kist om… een tuin wordt het niet, zo te horen wordt het grotendeels betegeld.

Toegegeven, mijn schutting is niet mooi. Die is op z’n mooist als je hem niet ziet vanwege de begroeiing. Maar zo’n hermetisch afgesloten zwarte kist? Blij dat daar mijn lelijke schutting voor staat.

=> More informations about this toot | More toots from Algje@mastodon.social

Descendants

Written by Algje on 2025-01-21 at 08:39

Eerder al andere buren die een aanbouw maakten van grijs kunststof, en daar lyrisch over waren. En een paar huizen verderop iemand die grasveld verving door een uitgestrekte plaat aan zwarte sintels, als van de parkeerplaats van het crematorium, die dat ‘netjes’ noemde. En alle leven wordt wekelijks weggespoten natuurlijk.

Ik snap niets van die dode smaak. Ik sluit niet uit dat ik als enige levende met mijn rommelige kippen tussen zombies ben beland.

Written by Theo on 2025-01-21 at 08:51

@Algje

Rare mensen daar bij jou.

Ik ben blij met de buurman (en hij met ons) Wederzijds overhangende takken zijn bespreekbaar, moeten ze weg dan gaan ze weg. Het hek tussen onze percelen (geen schutting) stond na 20 jaar op instorten. Het is van hem. Moet ik het weghalen vroeg hij jaren terug. Want het is niet 'netjes'. Het zat ons niet in de weg. En hem ook niet. De restanten staan er nog steeds. 🙂

=> More informations about this toot | More toots from PlukkiePanda@mastodon.nl

Written by Harld on 2025-01-21 at 10:01

@PlukkiePanda

Op Twitter was er ooit een account 'onderhoudsvriendelijke tuin' oid.

Bizarre tuinen kwamen daar langs.

@Algje

=> More informations about this toot | More toots from harld@masto.ai

Written by Theo on 2025-01-21 at 10:42

@harld @Algje

Ooit had ik een hoek achterin die toch wel een beetje wild werd. Dus dacht, zeis halen en maar wat platter maken. Maar toen ik daar gewapend arriveerde zat er een egeltje in de zon met vier(!) kleintjes! Met zo'n blik van, en wat moet jij hier? 😊

Uiteraard moest ik daar niets meer. 😂

=> More informations about this toot | More toots from PlukkiePanda@mastodon.nl

Written by WvOostveen on 2025-01-21 at 09:28

@Algje

We wilden vorig jaar nieuwe tuinmeubelen kopen en gingen aar de tuinmeubelgigant in Emmen.

Twee verdiepingen met alleen maar zwart...

=> More informations about this toot | More toots from WvOostveen@mstdn.social

Written by Algje on 2025-01-21 at 11:11

@WvOostveen 😱

Written by Annemieke Dekker on 2025-01-21 at 08:49

@Algje Ik zie dat soort ‘tuinen’ wel eens langskomen op Funda en krijg er altijd de kriebels van. Leve het leven in de tuin 💚

=> More informations about this toot | More toots from adekker@mastodon.social

Written by Algje on 2025-01-21 at 08:53

@adekker Het trieste vind ik ook dat de tuin vol heesters en wilde en semi-wilde bloemen die daar eerst was zo liefdevol werd verzorgd door de oude man. Alles werd na zijn dood in één dag weggeraust.

Written by :fcknzs: Janneke 🍋 :verigold: on 2025-01-21 at 10:34

@Algje @adekker bij onze buur ook. Ma haar overlijden kwam er een nieuwe eigenaar en de tuin is nu volledig omringd door een houten schutting met daaraan vogelhuisjes, en de boel is volledig betegeld, met een soort vlonder als terras en een paar pierige appelboompjes in potten...

Die tuin was zó 'n oase vroeger 😢

=> More informations about this toot | More toots from archeokluit@mastodon.chasalin.nl

Written by Mary on 2025-01-21 at 10:40

@archeokluit @Algje @adekker Wat erg toch. Wij zitten op een hoek, vrijstaand, naast ons een plantsoentje en achter ons en aan de andere kant naast ons aardige mensen met groen in de tuin. Wel allemaal een stuk netter dan bij ons. We hebben, in overleg, een gat gezaagd in de schutting. De buurman was laatst enorm enthousiast, omdat zij nu dus ook egels in de tuin hebben. We hopen dat ze er nog lang blijven wonen.

=> More informations about this toot | More toots from marycontrary@mstdn.social

Written by :fcknzs: Janneke 🍋 :verigold: on 2025-01-21 at 10:58

@marycontrary @Algje @adekker

=> View attached media

=> More informations about this toot | More toots from archeokluit@mastodon.chasalin.nl

Written by Jurjen Heeck 🍋 on 2025-01-21 at 11:07

@archeokluit En die tekening is al oud! Niks veranderd..... @marycontrary @Algje @adekker

=> More informations about this toot | More toots from jurjen_heeck@mastodon.nl

Written by :fcknzs: Janneke 🍋 :verigold: on 2025-01-21 at 11:09

@jurjen_heeck @marycontrary @Algje @adekker jep die is al aardig op leeftijd...

Written by Algje on 2025-01-21 at 11:19

@archeokluit Oh ja dat, zo voelt het hier wel af en toe. Hoewel de meeste buren zich gelukkig nog niet met mijn begroeiing bemoeien. @marycontrary @adekker

Written by :fcknzs: Janneke 🍋 :verigold: on 2025-01-21 at 12:20

@Algje @marycontrary @adekker toen onze vorige buurman in ons rijtje zijn tuin volledog met antraciete stenen liet volleggen, met alleen op de erfgrenzen een soort plantenbak, kwam een dame met haar hondje mij vertellen dat ik toch ook eens wat aan mijn tuin moest doen. Die was zo rommelig, dat was een aanfluiting. Liever moest ik een voorbeeld aan de buurman nemen. Die had zijn tuin toch zó opgeknapt!

😶

Written by Luuk_Aalders on 2025-01-21 at 12:33

@archeokluit @Algje @marycontrary @adekker

Sommige mensen zijn het niet waard om je druk om te maken, die deugen gewoon niet, die moet je gewoon negeren!

=> More informations about this toot | More toots from Luuk_Aalders@mastodon.nl

Written by Mary on 2025-01-21 at 12:55

@Luuk_Aalders @archeokluit @Algje @adekker Is ook zo. Maar soms denk je toch: waarom gaan al die mensen niet in een flat, parkeergarage eronder, lekker makkelijk. Groot balkon voor de barbecue enzo. Allemaal gelijkgestemden die niks geven om iets anders dan netjes en ‘zoals het hoort’ bij elkaar. En dan gaan die huizen met tuintjes naar mensen die snakken naar een beetje natuur, want die zijn er genoeg!

=> More informations about this toot | More toots from marycontrary@mstdn.social

Written by Annemieke Dekker on 2025-01-21 at 15:00

@marycontrary Het bijzondere is dat ik mijn vorige tuin nooit last had van de herfstblaadjes, die vielen gewoon tussen de planten, maar nu ik een tegeltuin heb (want huurwoning en tijdelijk) die blaadjes soms heel irritant vind, omdat het glad wordt enzo 🙄 @Luuk_Aalders @archeokluit @Algje

Written by Algje on 2025-01-21 at 15:35

@adekker Hopelijk kun je gauw weer naar iets met een tuin. @marycontrary @Luuk_Aalders @archeokluit

Written by Annemieke Dekker on 2025-01-21 at 16:04

@Algje Nog anderhalve week 🤗 Die tuin is nu ook nog grotendeels tegel maar helemaal van mezelf dus dat komt goed met ‘t groen @marycontrary @Luuk_Aalders @archeokluit

Written by Mary on 2025-01-21 at 16:32

@adekker @Algje @Luuk_Aalders @archeokluit wat fijn!!!

Written by Mary on 2025-01-21 at 15:53

@adekker @Luuk_Aalders @archeokluit @Algje Nog een reden om de boel niet te betegelen…jammer dat je zo'n tuin hebt, is er zicht op beter? Ooit had ik een huis met voortuin van de woningbouwvereniging, die tuin was in eigen beheer. Maar niemand deed er iets mee, behalve er oude rommel opgooien. Ik was er net weg, gelukkig, toen ze besloten dat ze het beheer overnamen. Nu: stukje betegeld, verder gras. Boompje in de hoek. Ach ja.

Written by :fcknzs: Janneke 🍋 :verigold: on 2025-01-21 at 13:54

@Luuk_Aalders

Ik moest vriendelijk blijven, want ze kende m'n ouders, en anders had ik daar weer van te horen gekregen (ondanks dat ze pro groen zijn; onbeleefd doen tegen kennissen is niet zoals ik ben opgevoed...), dus heb haar beleefd gezegd dat ik m'n tuin precies mooi vond zoals ie was, en ik de tuin van de buurman dus juist niet mooi vond. En dat m'n tuin bleef zoals ie was (ondanks dat ik er eigenlijk net mee aan de slag wilde, iets meer orde, hahahaa!)

@Algje @marycontrary @adekker

Written by Annemieke Dekker on 2025-01-21 at 11:18

@marycontrary Ik heb wilde plannen voor het vergroenen van mijn nieuwe tuin (nu vooral veel tegels met wat ingebouwde bakken aan de zijkanten), kan me daar nu al op verheugen. Je hoort hier de planten in hun potten in postzegeltuintje achter huurhuis al bijna juichen dat ze straks met hun voetjes in de grond mogen 🥳 @archeokluit @Algje

Written by Gelukzoeker in Spanje on 2025-01-21 at 11:46

@archeokluit @Algje @adekker En in de zomer maar klagen dat het zo heet is, terwijl het echt wat graden scheelt als je er groene tuin hebt.

Oh, en ook: we zien zo weinig vogels en insecten...

=> More informations about this toot | More toots from Kaa@mastodon.nl

Written by :fcknzs: Janneke 🍋 :verigold: on 2025-01-21 at 12:12

@Kaa @Algje @adekker "we hebben vogelhuisjes in de tuin, maar er komen nooit vogeltjes!"

Written by Annemieke Dekker on 2025-01-21 at 10:07

@Algje Au, dat is inderdaad treurig. Bij mijn huizenjacht afgelopen jaren ook zoveel van die liefdevol onderhouden tuinen gezien waarvan je wist dat een koper dat er ws allemaal uit zou raggen. Is vermoedelijk met mijn eigen achtertuin ook gebeurd (maar wil dat niet weten)

Written by Harld on 2025-01-21 at 09:59

@Algje

Ik houd van lelijke maar begroeide schuttingen... Heb er ook een aan linker en achterzijde. 🥰😇

=> More informations about this toot | More toots from harld@masto.ai

Proxy Information
Original URL
gemini://mastogem.picasoft.net/thread/113865410350217400
Status Code
Success (20)
Meta
text/gemini
Capsule Response Time
418.505417 milliseconds
Gemini-to-HTML Time
7.690653 milliseconds

This content has been proxied by September (3851b).