Ancestors

Written by Maarten on 2025-01-20 at 14:07

meer van dit soort out of the box oplossingen ajb https://nos.nl/artikel/2552550-vervoerbedrijf-ret-biedt-stroom-aan-andere-bedrijven-zie-het-als-een-verlengsnoer

=> More informations about this toot | More toots from maarteuh@mastodon.workingweb.nl

Written by Coen Wesselman on 2025-01-20 at 14:12

@maarteuh inderdaad. Ook bedrijven die elkaar afwisselen qua vraag kunnen aansluitingen delen: https://www.nu.nl/economie/6300830/bedrijven-in-amsterdamse-haven-hebben-samen-flexibel-contract-voor-elektriciteit.html

=> More informations about this toot | More toots from wsslmn@mastodon.nl

Toot

Written by Maarten on 2025-01-20 at 14:29

@wsslmn ja hier in de buurt doen ze dat ook al, ben benieuwd hoeveel het kan schelen maar zou me niks verbazen als we met wat meer flexibiliteit een heel eind komen

=> More informations about this toot | More toots from maarteuh@mastodon.workingweb.nl

Descendants

Written by Coen Wesselman on 2025-01-20 at 14:48

@maarteuh klopt, heb analyses gezien waarin bijvoorbeeld boilers, auto's en kookplaten + ovens met een accu al heel veel kunnen wegnemen door te laden op momenten dat er veel aanbod is.

Ditzelfde voor bedrijven met allerhande energievraag en flexibel omgaan met aanbod kan veel problemen wegnemen. Voor de digitale sectoren kan dit bijvoorbeeld door processen te laten wachten tot er energie aanbod is of processen naar locaties sturen waar dit het geval is.

Grotendeels gedragsveranderingen.

Written by Maarten on 2025-01-20 at 15:57

@wsslmn voor werk hebben we gekeken naar inderdaad proces verplaatsing maar bij ons is daar weinig mogelijk. Als je veel niet live processing doet is het wel interessant. Die ovens en kookplaten zag ik in de VS aangeboden worden, ook wel grappig iets. Privé schuif ik zoveel mogelijk naar groene uren die ik opzoek in de Vandebron app ook al heb ik vaste tarieven

Written by Coen Wesselman on 2025-01-20 at 17:48

@maarteuh veel van dat soort ontwikkelingen kosten tijd en prijsprikkels kunnen helpen met aanpassen. Wigo4IT maakt bijvoorbeeld toepassingen voor de overheid en heeft alles zo ingericht dat buiten kantooruren diensten afschalen, dit scheelt +60% in energieverbruik en uiteindelijk de rekening :)

Ik zal in 2019/2020 al eerste versie van die toepassingen voor ovens en kookplaten. Erg interessant om die piek van de kokende Hollanders weg te werken :-)

Written by Maarten on 2025-01-20 at 18:03

@wsslmn bij ons zijn er ook teams die bv de acceptatie omgeving uitzetten wat leuk is als je denkt laat nog wat te kunnen testen. Met afstemming kunnen dat soort dingen wel, maar dit was wat onhandig

Written by Coen Wesselman on 2025-01-20 at 18:04

@maarteuh dit is helemaal gecoördineerd en betekent ook dat alle processen eromheen anders zijn ingericht.

Written by Maarten on 2025-01-20 at 18:12

@wsslmn ja dat is wel mooi als dat kan. Zal er nog eens wat meer “out of the box” over nadenken

Written by Coen Wesselman on 2025-01-20 at 18:26

@maarteuh ze hebben er veel aandacht aan besteed en werken nog aan het verbeteren van de systemen.

Written by Maarten on 2025-01-20 at 18:35

@wsslmn er gebeurt bij ons ook genoeg maar het is wat lastiger over bedrijfsonderdelen en landen heen.

Written by Coen Wesselman on 2025-01-20 at 20:30

@maarteuh ja, het is echt geen one size fits all oplossing. Door de CSRD wetgeving worden organisaties wel gedwongen te kijken naar hun impact en dat levert interessante inzichten en use-cases op.

Written by Maarten on 2025-01-20 at 20:39

@wsslmn klopt, hoewel onze directe eigen impact klein is tov portefeuilles

Written by Coen Wesselman on 2025-01-20 at 20:45

@maarteuh ja, IT valt mee. Heb voldoend organisaties gezien waar het wagenpark de IT al een paar keer oversteeg in impact.

Written by Maarten on 2025-01-20 at 20:48

@wsslmn zal best, zeker als je niet ev’s hebt. Bij ons is IT niet klein maar we hebben als bank heel veel bedrijven waar je over rapporteren moet als ik het goed heb ( niet mijn vak)

Written by Coen Wesselman on 2025-01-20 at 21:17

@maarteuh voor banken weet ik ook niet exact hoe dat in de verschillende scopes gaat.

Written by Maarten on 2025-01-20 at 21:21

@wsslmn geloof dat ze allemaal belangrijk zijn en dat je eigen scope dus beetje wegvalt, niet dat we dan niks doen maar je impact is kleiner daar

Proxy Information
Original URL
gemini://mastogem.picasoft.net/thread/113861156975624516
Status Code
Success (20)
Meta
text/gemini
Capsule Response Time
306.329079 milliseconds
Gemini-to-HTML Time
2.594686 milliseconds

This content has been proxied by September (ba2dc).