Måste man betala för att ha profil bild på Discord. 😪
=> More informations about this toot | More toots from johansaxe@mastodon.nu
@johansaxe Nu häver jag kanske ur mig men: Discord, not even once
=> More informations about this toot | More toots from joakimfors@mastodon.green
@joakimfors Är det skit? Är ju mycket gaming på Discord därför är jag där.
@johansaxe Vet att det är populärt men extremt mycket ”dark patterns” och annat där. Hatar också att de blivit stället för diskussion och hjälp för många projekt vilket gör det nästintill omöjligt att hitta den infon i efterhand till skillnad från traditionella forum/mailinglistor. Anser också att de kör full fart med enshittification-tåget.
=> More informations about this toot | More toots from joakimfors@mastodon.green
@joakimfors Ok. Det kanske är så. Jag hoppas att servern jag var nyfiken på nu är ok. En favorit pod New Game Plus som diskuterar retrotvspel. Förmodat trevlig stämning.
@johansaxe Nästan luredrejeri att de kallar det servrar. Det är ju totalt centraliserat.
@johansaxe Jag kanske är lite väl negativ nu. De som använder D och grupperna där är säkert hur trevliga som helst. Det som skär i mig är företaget och inlåsningen. Precis samma mönster vi fått se gång på gång de senaste åren med annan social media.
@joakimfors Det får man vara.
@joakimfors håller med dig! @johansaxe
=> More informations about this toot | More toots from meraord@mastodonsweden.se This content has been proxied by September (ba2dc).Proxy Information
text/gemini