Jag förstår att Filip Hammar är arg på "Guldbaggegalan för att farsan inte kunde komma med upp på scen när de vann, men i de klipp jag hört från tacktalen på galan är det bara glädje över vinsten blandat med shoutout till pappa i publiken.
En enorm skillnad mot den bottenlösa vrede som hörs i hans pod ett par dar senare.
Säger inte att han borde gjort som Akin och hålla ett viktigt brandtal, men bara en snabb pik om att han ville ha farsan med sig upp, men det inte fanns nån ramp?
=> More informations about this toot | More toots from Mabande@mastodon.social
Han brukar väl inte vara så blyg av sig?
@Mabande Jag, som bara har läst nån rubrik här och där om detta, visste inte ens att det hela handlade om tillgänglighet! Media kunde ju ha lyft diskrimineringen istället för att vinkla det som nån sorts privilegierat kändisgnäll. (Ingen rubrik har nämnt varför han var sur på galan. Eftersom övriga rubriker handlade om politiska tacktal fick man indirekt intrycket att det var det Hammar var upprörd över.)
=> More informations about this toot | More toots from herzleid@wandering.shop
@herzleid Ja, det är så hårt fokus på att Filip är arg att anledningen lämnas helt utanför.
Galan tappade bollen helt på tillgänglighetspunkten, så de får förtjänt skäll. Tycker dock det känns som att Filip inte själv reagerat förrän nån annan påpekat problemet för honom.
@Mabande Exakt! Det hade ju blivit mäkta effektfullt om de alla hade gått fram men blivit tvungna att parkera pappa nedanför scenen. Att galan inte ens tänkt tanken är ju tröttsamt förutsägbart. Påminner lite om den här från förra sommaren (som dock var ännu mer facepalm pga pristagarens omständigheter definitivt var kända, men ändå). https://www.bigissue.com/opinion/anna-landre-freedom-of-city-london-disability-wheelchair/
=> More informations about this toot | More toots from herzleid@wandering.shop
@herzleid Gudars skymning!
@Mabande Det är faktiskt jättejobbigt att tänka på andra människor! 😑
=> More informations about this toot | More toots from herzleid@wandering.shop This content has been proxied by September (ba2dc).Proxy Information
text/gemini