📱 Apps til fediverset: Må jeg anbefale web-app’en @phanpy?
Den kan fint bruges på både mobil og desktop. Jeg har prøvet den med både #Mastodon, #Pixelfed og #Friendica og den æder tilsyneladende det hele. Den understøtter flere konti på én gang.
Særligt Pixelfed er rigtig flot i Phanpy. Store, lækre billeder, en god kommentar-tråd og ikke mindst dark mode. Det fungerer faktisk bedre end den officielle app.
Phanpy kan prøves her: https://phanpy.social
=> More informations about this toot | More toots from bech@mstdn.dk
@bech @phanpy +1 til denne anbefaling - har brugt Phanpy i adskillige måneder, på både mobil & desktop, til Mastodon & Pixelfed 👍
=> More informations about this toot | More toots from jwcph@helvede.net
@bech @jwcph @phanpy Der har jeg nok været lidt konservativ og bare brugt standard-app'en på desktop'en.
Tak for anbefalingerne, jeg tror jeg vil prøve den - og så lave en artikel om alternative frontends på Fediverset.dk 😀
=> More informations about this toot | More toots from simonjust@mstdn.dk
@simonjust @jwcph Jeg har længe bruge @IceCubesApp på mac og iPhone og den er rigtig god - til Mastodon. Den har tidligere også kunnet logge på Pixelfed, og det har jeg også brugt den til, men det fungerer af en eller anden grund ikke længere på den server, jeg er på, og visningen af fotos kunne være langt bedre.
Jeg har også længe brugt både Pixelfed's native app og web app, men jeg synes både design af fotovisning og kommentar-funktionalitet halter noget og der mangler dark mode.
Men altså, @phanpy klarer alt det. Eneste anke er måske udeblivende notifikationer på iPhone. Men det er jo et generelt problem med web apps på mobil devices fra Apple 🤷♂️
Et andet web app alternativ er @elk. Men jeg synes, Phanpy er bedre designet, i hvert fald hvis man også vil bruge den til Pixelfed.
=> More informations about this toot | More toots from bech@mstdn.dk
@bech @simonjust @IceCubesApp @phanpy @elk Altså, manglende notifikation er en feature for mig, ikke en bug 😂
=> More informations about this toot | More toots from jwcph@helvede.net
@jwcph @simonjust @IceCubesApp @phanpy @elk Sådan kan man også se på det 😆
=> More informations about this toot | More toots from bech@mstdn.dk This content has been proxied by September (3851b).Proxy Information
text/gemini