Jeg kan godt lide tankegangen bag kooperativer. Men det lader til, at de står i skyggen af "get-rich-quick"-selskabstyper i vores forjættede vækstbaserede samfund
"Et kooperativ ejes i fællesskab og styres demokratisk af virksomhedens medlemmer. Hvor et kapitalselskab kan være ejet af fjerne investorer eller aktionærer, ejes et kooperativ af personer, der deltager aktivt i virksomheden. Det kan fx være virksomhedens kunder, medarbejdere eller leverandører."
https://kooperationen.dk/faellesskaber/kooperativer/
=> More informations about this toot | More toots from simonjust@mstdn.dk
@simonjust Samme - jeg kender tilfældigvis også Martin, som er en af Kooperationens senior-konsulenter & vi taler selvfølgelig meget om dette (han holder til i DemokratiGaragen, som jeg besøger når der er lejlighed til det - de holder arrangementer af og til).
Der er jo i Danmark ret solid evidens for at det er en virksomhedsform, der kan skabe betydelig værdi, det er faktisk ret absurd, at vi i dén grad overser mulighederne i kooperativer 🤔
=> More informations about this toot | More toots from jwcph@helvede.net
@jwcph Præcis - og verdenssituationen i betragtning, så kunne det være på tide med en reintroduktion.
=> More informations about this toot | More toots from simonjust@mstdn.dk
@simonjust Jeg vil endda sige, at dansk erhvervsfremme burde fokusere meget mere på kooperativer, i stedet for hele tiden at vræle over at vi ikke laver nok Unicorns...
=> More informations about this toot | More toots from jwcph@helvede.net This content has been proxied by September (3851b).Proxy Information
text/gemini