Ancestors

Toot

Written by Simon Justesen on 2025-01-15 at 11:03

Jeg kan godt lide tankegangen bag kooperativer. Men det lader til, at de står i skyggen af "get-rich-quick"-selskabstyper i vores forjættede vækstbaserede samfund

"Et kooperativ ejes i fællesskab og styres demokratisk af virksomhedens medlemmer. Hvor et kapitalselskab kan være ejet af fjerne investorer eller aktionærer, ejes et kooperativ af personer, der deltager aktivt i virksomheden. Det kan fx være virksomhedens kunder, medarbejdere eller leverandører."

https://kooperationen.dk/faellesskaber/kooperativer/

=> More informations about this toot | More toots from simonjust@mstdn.dk

Descendants

Written by JW Prince of CPH, Radicalized on 2025-01-15 at 11:10

@simonjust Samme - jeg kender tilfældigvis også Martin, som er en af Kooperationens senior-konsulenter & vi taler selvfølgelig meget om dette (han holder til i DemokratiGaragen, som jeg besøger når der er lejlighed til det - de holder arrangementer af og til).

Der er jo i Danmark ret solid evidens for at det er en virksomhedsform, der kan skabe betydelig værdi, det er faktisk ret absurd, at vi i dén grad overser mulighederne i kooperativer 🤔

=> More informations about this toot | More toots from jwcph@helvede.net

Written by Simon Justesen on 2025-01-15 at 11:35

@jwcph Præcis - og verdenssituationen i betragtning, så kunne det være på tide med en reintroduktion.

=> More informations about this toot | More toots from simonjust@mstdn.dk

Written by JW Prince of CPH, Radicalized on 2025-01-15 at 12:50

@simonjust Jeg vil endda sige, at dansk erhvervsfremme burde fokusere meget mere på kooperativer, i stedet for hele tiden at vræle over at vi ikke laver nok Unicorns...

=> More informations about this toot | More toots from jwcph@helvede.net

Proxy Information
Original URL
gemini://mastogem.picasoft.net/thread/113832035046507945
Status Code
Success (20)
Meta
text/gemini
Capsule Response Time
266.173923 milliseconds
Gemini-to-HTML Time
0.575799 milliseconds

This content has been proxied by September (3851b).