Ancestors

Written by Candela-Fotografie 📷 on 2025-01-14 at 10:41

Oef, deze merel heeft er nogal wat moeite meer. Kauwen en eksters duiken van boven op de pot, grijpen dan de rand en gaan pikken. Deze merel probeerde het ook en lazerde er een paar keer af.

Exif: iso 800, 1/200, f/11, 800 mm

https://www.candela-fotografie.nl/online-cursus-basisfotografie-grip-op-je-camera/

[#]tuinsafari #cursus #fotografie

=> View attached media

=> More informations about this toot | More toots from candela@mastodon.nl

Written by Guus Brugman on 2025-01-14 at 10:48

@candela, iedere dag vul ik de deksel met een laagje pindakaas en zet deze vast met en spijker tussen de tegels. De pot kan niet uit het huisje getrokken meer worden door met recht haakje deze te blokkeren. De pot opening heb ik als een deksel van stevig koperdraad verdeeld in twee delen zodat de alleen de kleine vogels er bij kunnen.

=> More informations about this toot | More toots from gbrugman@mastodon.social

Toot

Written by Candela-Fotografie 📷 on 2025-01-14 at 14:27

@gbrugman hier zit het potje ook echt stevig vast. Andere, glazen potjes wilden er nog wel eens uit vallen, kapot op de grond en dat leek mij te gevaarlijk. Deze potjes zitten goed klem, en dat is goed, maar weer van plastic en dat is weer slecht. Maar liever dat en gescheiden inzamelen dan dat er glas op de grond ligt en dieren zich eraan verwonden.

Descendants

Written by Guus Brugman on 2025-01-15 at 09:16

@candela even foto"s genomen van mijn oplossing voor vogelpindakaas.

=> View attached media | View attached media

Written by Candela-Fotografie 📷 on 2025-01-15 at 09:49

@gbrugman dat is mooi gedaan! Zelf heb ik geen koperdraad ervoor zitten, want ik wil juist dat de kauwen en eksters kunnen pakken. Voor de kleinere vogels heb ik apart zaad liggen. Kauwen en eksters lijken verzot op pindakaas. Elke twee dagen is het potje leeg.

Written by Guus Brugman on 2025-01-15 at 09:58

@candela bij ons de eksters en turkse tortels die ook graag pindakaas eten. Geen kauwen maar kraaien hier maar die komen niet graag in zo'n beschutte tuin met veel bomen en struiken. Enkele keer komt de kleine bonte specht even langs.

Die eksters en duiven kunnen zich niet vasthouden aan de pindakaas pot, dus kunnen ze van de deksel op de grond eten. Iedere week een nieuwe pot, zo'n 24 per jaar.

Written by Candela-Fotografie 📷 on 2025-01-15 at 10:15

@gbrugman hier kunnen ze dat wel. Ze hebben echt een talent om erop te vliegen en de potrand vast te grijpen. Eenmaal vast duiken ze naar binnen en vreten het potje leeg. Foto is gemaakt met een wildcamera.

=> View attached media

Proxy Information
Original URL
gemini://mastogem.picasoft.net/thread/113827175647776500
Status Code
Success (20)
Meta
text/gemini
Capsule Response Time
279.41997 milliseconds
Gemini-to-HTML Time
1.844483 milliseconds

This content has been proxied by September (3851b).