Ancestors

Written by Joost Schouppe on 2025-01-10 at 12:40

Die dag op VRT NWS: 'Aarde bereikte 1,6 graden opwarming in 2024: "Het gaat zeer hard, maar oplossingen liggen op tafel"'

Alsof we de zaak bijna opgelost hebben. In het artikel zelf enkel een heel klein stukje over hoe we in theorie alles in handen hebben om de CO2 uitstoot te verlagen

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/01/07/klimaat-jaarrapport-copernicus-2024-warmste-jaar-ooit-gemeten/

=> More informations about this toot | More toots from joost_schouppe@en.osm.town

Written by Monsieur Delafin on 2025-01-10 at 13:59

@joost_schouppe En zelfs dat is schandalig optimistisch.

Ik schrijf vandaag nog een klacht hierover aan de ombudsman. Haalt vast niks uit, maar toch één iemand daar die het zal moeten lezen.

Je kan hetzelfde doen!

=> More informations about this toot | More toots from mysteriarch@climatejustice.social

Written by Joost Schouppe on 2025-01-10 at 14:09

@mysteriarch de website staat hier nog open!

=> More informations about this toot | More toots from joost_schouppe@en.osm.town

Toot

Written by Monsieur Delafin on 2025-01-10 at 14:19

@joost_schouppe Doen! Mijn bericht vertrok zonet.

=> More informations about this toot | More toots from mysteriarch@climatejustice.social

Descendants

Written by Joost Schouppe on 2025-01-16 at 10:47

@mysteriarch Antwoord:

Dank voor uw mail, ik wil meteen inpikken op uw laatste zin: de mensen wijzen op de ernst van het klimaatprobleem. Ik vind dat de redactie dat wel degelijk doet, maar dan moet u toch vooral naar het geheel van de berichtgeving kijken en niet naar welgeteld één bijdrage op VRT NWS.

Written by Joost Schouppe on 2025-01-16 at 10:47

@mysteriarch Ik heb daarop toch nog gereageerd:

Ik wil zeker niet het kind met het badwater weggooien. Maar vervang puur als denkoefening de context eens hypothetisch tot racisme. Dan vraagt u mij een oogje toe te knijpen voor een racistische krantenkop omdat het geheel van de nieuwsgeving niet racistisch is. Ik hoop dat u de opmerking heeft meegenomen en de vraag heeft gesteld aan de schrijver over waarom die een duidelijk uiterst negatief artikel toch een neutrale kop wou geven.

Proxy Information
Original URL
gemini://mastogem.picasoft.net/thread/113804494751759481
Status Code
Success (20)
Meta
text/gemini
Capsule Response Time
289.139177 milliseconds
Gemini-to-HTML Time
1.001881 milliseconds

This content has been proxied by September (3851b).