Zit even te kijken bij Signal, dit om wellicht What’s app te verlaten. Whatsapp is van ME en die gekke eigenaar, een zekere meneer Zuckerberg. Inmiddels account aangemaakt, maar van mijn contacten zie ik niemand op Signal… hoe komen daar dan meer mensen op?
=> More informations about this toot | More toots from Hen3@mastodon.social
@Hen3 tja, ik heb mijn hele familie ( en die is groot) en mijn kerkenraad en mijn amnestu groep erop gebregen. kwestie van volhouden, uitnodigen en echt niet mee doen aan die meta- gekte. succes!
=> More informations about this toot | More toots from beate_kurth@mastodon.social
@beate_kurth oké, bedankt. Kwestie van uitnodigen dus en volhouden
@beate_kurth ik begrijp dat Signal via berichten gaat dus (net even uitgeprobeerd)
@Hen3 je kunt er ook mee videobellen en groepen maken enz. zeer vergelijkbaar met whatsapp
=> More informations about this toot | More toots from beate_kurth@mastodon.social
@beate_kurth ja ik zie het. Wel even wennen allemaal hoe het eruit ziet
@Hen3
Uitnodigen gaat via een SMS-bericht (want: hoe anders?). Daarna loopt het verkeer via een server, net zoals WA. De functies die je hebt zijn erg vergelijkbaar aan WA, maar dus zonder dat Meta met je mee kan kijken.
@beate_kurth
=> More informations about this toot | More toots from cvwillegen@mastodon.nl
@Hen3 @beate_kurth Ik zit er al een paar jaar op en WA overboord gedaan. Zelfde strategie als Beate met goed resultaat. Succes ermee!
=> More informations about this toot | More toots from ottermiemuis@mastodon.social
@Hen3 Ik heb al jaren een account daar, maar volgens mij ben ik zowat de enige...
=> More informations about this toot | More toots from ErikBloemkolk49@mastodon.social
@Hen3 contacten uitnodigen? Kan zelfs via WhatsApp 😉
=> More informations about this toot | More toots from hermannus@stegodon.nl
@Hen3 Tja je kunt mensen proberen te overtuigen en sommige komen ook wel kijken. De meeste zullen ook op whatsapp blijven en signal of enig ander verder niet veel gebruiken.
=> More informations about this toot | More toots from Morpurgo@mastodon.nl
@Hen3 dan heb je weinig contacten bij RWS vermoed ik 😇
(Op werktelefoons is Signal standaard als werk app geïnstalleerd. WhatsApp kan alleen maar in je (onveilige) privé omgeving bij Android)
=> More informations about this toot | More toots from cejjacobs@mastodon.social
@Hen3 dit is een kwestie van de lange adem, maar we hebben het momentum mee. Ik zie de laatste dagen heel veel mensen voor het eerst of opnieuw de move maken.
=> More informations about this toot | More toots from waxle@mastodon.social
@Hen3
Iedereen heeft sms! Ik zit al jaren niet meer op Whatsapp (slechts tijdje gedaan vanwege werk).
Mensen weten je echt wel te vinden als het moet. E-mail, sms en heel ouderwets: bellen 😉
En ik zou d''r heel luidruchtig over zijn dat je naar Signal gaat. Iedereen een bericht daarover sturen. Dikke kans dat meer mensen je volgen
=> More informations about this toot | More toots from johannesbeers@mastodon.social This content has been proxied by September (3851b).Proxy Information
text/gemini