Sinä: et mitään.
Minä:
=> More informations about this toot | More toots from husku@eliitin-some.fi
@husku Minä: viintä ja vois ehkä teräskasarilla paistaa erän soijarouhetta.
=> More informations about this toot | More toots from bhasic@mastodon.social
@bhasic
Viini ja soijarouhe, voittajan valinta :D
@husku On muuten niin kunnollista ruokaa kuin voi olla, kun tekee paistamisen ja maustamisen oikein. Sitä voi sit laittaa jauhelihan tapaan mihin tahansa tai leipoa pihvejä vaikka. Soijarouhe täytyy paistaa. Se on kuin taikaa miten sen maku muuttuu paistamisessa.
@husku Itse syrjin soijaa jonkin aikaa, koska söin joskus kamalan makuista soijanakkia. Mind blow oli kun eka kerran paistoin rouhetta ohjeen mukaisesti. Oli vielä kehuttua Bon soya nakkia. Varmaan huono erä tms.
@bhasic
mind blown kun paistoit soijarouhetta ohjeen mukaan?
Oletan, etttä et paketin oheen mukaan?
@husku Ei kun kuivaa tummaa soijarouhetta ja jostain vegeruokasivulta ohje.
@husku https://vegeviettelys.fi/soijarouhe-kuivakaapin-moniottelija/
@husku Pelkän öljyn kanssa eka paistetaan kunnes alkaa tuoksua valmiille. Sitten veteen sekoitettuna lisätään mausteet. Itse olen laittanut kasvisliemikuution, savupaprikaa, tomaattipyrettä, chiliä, msg:tä, sipulijauhetta ja valkosipulijauhetta.
Mausteet ja pyreet siis sekoitetaan veteen, joka sitten imeytetään paistettuun soijarouheeseen kun ne ovat vielä kuumalla pannulla. Annetaan kiehua ja imeytyä. Jos lörähtää liikaa vettä niin kuivatut sipulit pelastavat.
@husku Tosi halpaa verrattuna jauhelihaan tai mihin tahansa. Melkein pelkkää proteiinia ja vähärasvaista, mutta terveellistä rasvaa, ellei paista voissa. Joka tapauksessa lihaa terveellisempää. Tosi helppoa tehdä. Hinta on kuivana naurettavan halpa. Valmiina sen kilohinta menee miinuksen puolelle.
https://www.s-kaupat.fi/tuote/vegesun-soijarouhe-tumma-500g/4742885010212
@husku Oon myös kotimaista kuivaa herneproteiinia laittanut sekaan kun tuli ostettua fiksuruoasta kunnon rehusäkki sitä. Se on neutraalin makuista raakanakin ja niitä voi oikeestaan rouskuttaa kuin sipsejä.
@husku Ruuasta puheen ollen, mun 70 v vanhemmat eivät ostaneet enää kinkkua jouluksi. Kalkkunasiivuja oli. Kohta nekin on vegejä. Sit mua ilahdutti että siskon alle kouluikäiset lapset eivät halua syödä lihaa. Koska se on pahaa. Sanoin siskolle että hänkään pienenä ei millään olisi halunnut syödä lihaa, koska siinä oli liukaksia. Siitähän sitten mulle suututtiin kuin olisin paasannut.
@husku Saunassa uutenavuotena juteltiin iskän kanssa maailman menosta ja kuinka on enemmän sotia nyt kuin koskaan WW2 jälkeen. Iskän oli pakko sanoa ettei meitä kiinnosta joidenkin n-sana maiden sodat. Vaikka hänellä on Sudanilaisperhe vuokralla vuokra-asunnossa. Aina tykkää kehua ettei ole rasisti ja heidän aikana yhtiö ei syrjinyt. Kuitenkin aina hokenut sanontoja kuten "valkoisen miehen jotain" ja niistä se on mun ansiosta luopunut. Mutta rasismi on syvällä ja pitää aina välillä päästää ulos.
@bhasic @husku saattaa olla mahdoton asia muuttaa, mutta sinusta ei tullut samanlaista. Pidä se
=> More informations about this toot | More toots from Ahlberg@eliitin-some.fi
@Ahlberg @husku Ei se pahaa tarkoita mut se on vain niin käytettyä sanavarastoa. Oon sille selittänyt ettei se ole ok sanoa niin ja että saattaa saada turpaan nykyään moisesta. On se muuttanut puhumastaan mut humalassa pitää päästä sanomaan ja varmaan hetken tuntuu sitten että valkoihoisena on jotenkin erityinen.
@Ahlberg @husku Egyptissä olin reissussa vanhempien kanssa ja ei se siellä eikä koskaan muutenkaan ole käyttänyt alentavia loukkaavia sanoja puhuessaan tummaihoisille tai romaneille. Mutta miksi käyttää ollenkaan.
@Ahlberg @husku Kerroin sille että just katsoin Teho-osaston jakson missä teini-ikäinen poika teki kuolemaa kystisen fibroosin takia ja googlasin mikä sairaus se on. Ainoastaan valkoihoisten kuolemaan johtava valuvika. Aika yleinen maailmalla, Suomessa harvinaisempi sisäsiittoisuuden takia
@Ahlberg @husku Tuskin isä on koskaan ajatellut rasistisia sanontojaan. Ne on opittu nuorena ja ollut hauskoja silloin.
@bhasic @Ahlberg
Mulla olis tähän juttu liittyen kommunisteihin.
@husku @Ahlberg Antaa tulla
@Ahlberg @husku Siskon lapsuuden ystävän 2 lasta on kehitysvammaisia. Suomessa yleinen perinnöllinen vika vanhemmalla lapsella. Aiheuttaa semmoisen että syntyy terveenä ja siitä eteenpäin kiihtyvällä vauhdilla äly katoaa. Teininä pahenee nopeasti ja aikuisena on ihan vihannes. Toisella lapsella ei kait ole sitä samaa, mutta jokin muu kehitysvammaisuus. Minunkin lapsuuden ystävä se äiti. Toisenkin siskon ystävän lapsi vaikeasti kehitysvammainen. Ei ole itsestäänselvyys että saa terveitä lapsia.
@Ahlberg @husku Taisi olla tämä. https://fi.m.wikipedia.org/wiki/AGU
@Ahlberg @husku Geenien sekoittuminen ois oikeasti hyvä homma. Sisko laittoi kuvan Whatsappiin miten kivan näköisen koiran tapasivat jouluna. Oli kyllä kivan näköinen ja googlasin. Elinikä Suomessa n. 7 vuotta. Erittäin sairas sisäsiittoinen rotu. Berninkoira.
@Ahlberg @husku IMHO pitäisi kieltää sisäsiittoisimmat ja sairaimmat koira- ja kissarodut. Netistä kaikille tuttu söpö luppakorvakissa on koko elämänsä kivuissa. Sen korvat ovat semmoiset sen takia ettei ole terveet rustot missään sillä. Scottish Fold ja varmaan on muitakin.
=> More informations about this toot | More toots from bhasic@mastodon.social This content has been proxied by September (ba2dc).Proxy Information
text/gemini