Ancestors

Toot

Written by Martijn Kleppe on 2025-01-01 at 15:55

Met een fijnstofmetertje aan huis wilde ik net bekijken welk effect vuurwerk had op de metingen 🎆 . Maar er was iets raars aan de hand. Tussen 22.00 & 02.00 uur waren verdacht veel metertjes in heel Nederland offline, zie de animatie op de Samen meten website van @rivm https://samenmeten.rivm.nl/animatie/pm10.html 🤨

=> View attached media

=> More informations about this toot | More toots from martijnkleppe@social.edu.nl

Descendants

Written by Anna-uari on 2025-01-01 at 15:56

@martijnkleppe huh.

=> More informations about this toot | More toots from venite@mastodon.nl

Written by Martijn Kleppe on 2025-01-01 at 15:57

@venite maf he?

=> More informations about this toot | More toots from martijnkleppe@social.edu.nl

Written by Anna-uari on 2025-01-01 at 15:58

@martijnkleppe automatisch weggegooid door een algoritme omdat ze een meetfout leken?

=> More informations about this toot | More toots from venite@mastodon.nl

Written by Martijn Kleppe on 2025-01-01 at 16:00

@venite @vosje62 hmm, dat zou kunnen natuurlijk. Toen ik vannacht keek zag ik ook al dat er veel metertjes op Non-available stonden. Maar kan me haast niet voorstellen dat het precies om 22.00 uur begon met te hoge waardes en om exact 02.00 uur stopte.

Written by Louis on 2025-01-01 at 16:07

@martijnkleppe @venite @vosje62 valt me ook op als ik naar de cijfers van mijn eigen metertje kijk. Dat ding heeft echt wel gemeten (dat doettie al een jaar of 5 24x7). Ik verwacht eerder een probleem bij de hoster van de centrale database. De meeste meters zijn begonnen bij luftdaten, al weer een tijdje https://sensor.community/nl/ Wordt ook gemeld in hun forum: https://forum.sensor.community/t/no-data-from-new-years-eve/4199

=> More informations about this toot | More toots from LouisY@mastodon.nl

Written by Martijn Kleppe on 2025-01-01 at 16:18

@LouisY @venite @vosje62 ah ja, dat zou inderdaad de verklaring kunnen zijn. Sensor.community wordt ook geladen binnen de RIVM dataportaal: https://www.samenmeten.nl/sensorcommunity

Written by Rolf Blijleven on 2025-01-01 at 18:14

@martijnkleppe @LouisY @venite @vosje62

Wat Louis zegt. Dit is mijn kastje, op sensor. community en op OpenSenseMap. Er is wel data, maar het SC lijkt het juist op het moment suprème niet te hebben geharvest. en OSM wel.

Vreemd hoor.

=> View attached media | View attached media

=> More informations about this toot | More toots from RolfBly@mastodon.social

Written by Louis on 2025-01-01 at 18:38

@RolfBly @martijnkleppe @venite @vosje62 bedankt Rolf. Ik heb mijn sensor ook maar aangemeld bij Open Sense

=> More informations about this toot | More toots from LouisY@mastodon.nl

Written by Martijn Kleppe on 2025-01-01 at 19:51

@LouisY @RolfBly @venite @vosje62 Ah tnx Rolf! Ga ik ook doen.

Written by Rolf Blijleven on 2025-01-01 at 21:27

@martijnkleppe @LouisY @venite @vosje62

Mijn kastje heb ik gemaakt als onderdeel van een workshop van Mark Lie-A-Kwie van de PvdD in Woudenberg. Het aanmelden bij die 2 platforms was daar onderdeel van.

Voordeel van OSM is dat je meetgegevens ook kunt downloaden in een csv.

Via de RIVM-API kan dat ook (en het is makkelijk te scripten), maar die moet dan wel geüpdated worden, uiteraard.

=> More informations about this toot | More toots from RolfBly@mastodon.social

Written by 🦊 Paul Schoonhoven 🍉 🍋 on 2025-01-01 at 15:58

@martijnkleppe boven boven bepaalde meetwaarden afgekapt wegens 'onwaarschijnlijk'?

@rivm

=> More informations about this toot | More toots from vosje62@mastodon.nl

Written by saarmuller on 2025-01-01 at 16:45

@martijnkleppe @rivm Kan het overbelasting ergens van een netwerk/ host zijn? Vanaf21:30 kwamen WhatsApp bericht ineens niet meer door.

=> More informations about this toot | More toots from saarmuller@mastodon.social

Written by Dude Germo on 2025-01-01 at 16:59

@martijnkleppe @rivm het was allemaal "off the scale"?

=> More informations about this toot | More toots from Germo@mastodon.nl

Proxy Information
Original URL
gemini://mastogem.picasoft.net/thread/113753909107148445
Status Code
Success (20)
Meta
text/gemini
Capsule Response Time
328.280364 milliseconds
Gemini-to-HTML Time
3.045863 milliseconds

This content has been proxied by September (3851b).