Ancestors

Written by Jos Geluk on 2024-12-29 at 16:08

Echte dan hè

“Nee maar echt hè. Heb je wel eens een echte paprika gegeten? Een echte bedoel ik dan hè. Niet dat waterige spul dat ze hier verkopen. Dat je denkt: ja, zo hoort een paprika te smaken. Of een tomaat. Waar wij tomaat tegen zeggen, dat is geen tomaat. Die verkopen ze alleen in het buitenland. Hier in Nederland kennen wij dat niet, tomaten. Echte dan hè. Die worden hier niet gegeten.”

1/2

=> More informations about this toot | More toots from josgeluk@mastodon.nl

Toot

Written by Jos Geluk on 2024-12-29 at 16:10

En weet je wat ze hier ook niet kennen, in Nederland? Aardappelen. Echte dan hè. Man man man. Als je wel eens een echte aardappel geproefd hebt, dus geen Nederlandse, dan wil je emigreren hoor. Want echte aardappelen, daar hebben ze hier dus nog nooit van gehoord. Dan staan ze in de winkel met hun oren te klapperen, als je vraagt naar een echte aardappel. En over komkommers zal ik helemaal maar niet beginnen. Man man man.”

2/2

Descendants

Written by Jos Geluk on 2024-12-29 at 16:10

(Paprika, tomaat, aardappelen en komkommer te vervangen door willekeurige andere etenswaren)

Written by GJ Groothedde 🇪🇺 on 2024-12-29 at 16:15

@josgeluk Helaas zit daar niet zelden wel iets in. Maar vind er gerust van wat je wilt.

=> More informations about this toot | More toots from Eetschrijver@mastodon.social

Written by André Spruit 🇪🇺🇳🇱 on 2024-12-29 at 19:35

@Eetschrijver @josgeluk ik zou ook willen dat ik kon zeggen dat het onzin is, maar het is in NL goed zoeken naar kwalitatief goede groenten…

Maar misschien ga ik nu te letterlijk in op het onderwerp en bedoel je iets anders @josgeluk 😃?

=> More informations about this toot | More toots from andre_spruit@mastodon.nl

Proxy Information
Original URL
gemini://mastogem.picasoft.net/thread/113736982125591602
Status Code
Success (20)
Meta
text/gemini
Capsule Response Time
266.956737 milliseconds
Gemini-to-HTML Time
1.31189 milliseconds

This content has been proxied by September (ba2dc).