Halloooo, hjælp! Som sædvanlig forstår jeg ikke [...] på Wikipedia. Jeg har lavet siden om skulptøren Rikke Raben, og nu er de fleste af billederne af hendes værker fjernet. Og jeg forstår ikke begrundelsen.
https://commons.wikimedia.org/wiki/Commons:Deletion_requests/Art_and_medals_by_Rikke_Raben
kan du forklare mig det og evt. fortælle mig, hvad jeg kan gøre?
=> More informations about this toot | More toots from labeet@norrebro.space
@labeet De skriver, at Rikke Raben er i live, og at hendes værker derfor stadig er underlagt ophavsretten. Fotografier af dem kan betragtes som "afledte værker" og er derfor omfattet af ophavsretten - og kan følgelig ikke deles under en Creative Commons-licens.
Medmindre Rikke Raben selv har specificeret en sådan.
=> More informations about this toot | More toots from agger@mastodon.modspil.dk
@agger Det kan jeg sagtens få hende til. Hun var meget glad for, at man ku' se Karen Blixen og Niels Bohr-relieffet på hendes side. Hvordan gør hun/jeg det?
@labeet Det er jeg ikke helt sikker på.
Det nemmeste jeg lige kan komme på er, at hun deler billeder af de værker, der er tale om, på sin hjemmeside, og skriver, at de er under samme CC-licens som Wikimedia bruger. Dvs. både fotografiet og selve kunstværket. Herefter vil du kunne angive / linke til dette, når du uploader billedet til Wikimedia.
=> More informations about this toot | More toots from agger@mastodon.modspil.dk
@agger Det skal ikke være nemt, hva?
@labeet @agger #opensource projekter som Wiki er non-profit - og drives af donationer
De ville ikke kunne klare copy-right sagsanlæg (specielt i amerikansk sammanhæng - men ikke kun) ved at brugerne uploader copyright behæftet materiale. Derfor er Creative Commons (CC licenser) https://creativecommons.org/ etableret.
Og derfor er Wiki nødt til at være ekstremt strikse
Det er måske nemmere for os, der til daglig bidrager i #opensource sammenhænge, at forstå
=> More informations about this toot | More toots from ovelarsen@norrebro.space This content has been proxied by September (3851b).Proxy Information
text/gemini