Ancestors

Toot

Written by Santtu Sääkslahti on 2024-11-23 at 18:41

Uhosin viikko sitten, että lopetan aamuleipäsaunapalvitottumukseni, meneillään olevan paketin jääden viimeiseksi.

Pakastimessa piileskeli vielä -30% hävikkihankinta mutta sekin on huomenna syöty.

WWFn tiedotteiden mukana tuli jo keväällä hummus- ja levitevinkkejä ja toki olen henkistä valmistautumistani vahvistanut Marttojen nettisivujen näkemyksiä vaihtoehdoista vilkuillen.

Etenkin ruisleivän päällystämisen kasvismöhnämahdollisuuksia otetaan nöyrästi vastaan. Sitäpaitsi on sekin vaihtoehto, että käytän edelleen vain kasvisvoita ja valkosipulimurskaa, syöden vihannekset viereltä sellaisinaan.

=> View attached media

=> More informations about this toot | More toots from Santtu_61@mementomori.social

Descendants

Written by JT Leskinen on 2024-11-23 at 18:49

@Santtu_61 vegeleikkeleet ovat ihan jebu aina silloin tällöin, mutta ihan joku tahna valkopavuista, aurinkokuivatuista tomaateista ja palettiin sopivista mausteista toimii hyvin leivällä. Siihen kasvikset päälle ja avot.

=> More informations about this toot | More toots from milesizdead@mementomori.social

Written by Santtu Sääkslahti on 2024-11-23 at 19:46

@milesizdead Luulenpa, että jätän vegeleikkeet vähemmälle testaamiselle. Kun pääni olen ohjelmoinut tuhdimpia päällysteitä pohtimaan, ei auta kuin kokeilla.

Ja mikäs sen hauskempaa. Saati, että tottumuksieni muutos on pieni askel ihmiskunnalle mutta sitäkin suurempi minulle - nimenomaan omalta osaltani ottaakseni edes pienen askeleen elonkehän pelastamiseksi.

=> More informations about this toot | More toots from Santtu_61@mementomori.social

Written by Heikki Piirainen on 2024-11-26 at 09:34

@Santtu_61 Oma suosikkiyhdistelmäni ruisleivän päällisiksi: maapähkinävoi + valkosipulihapankaali¹ + viipaloitu savutofu.

__

¹ tai suolakurkku tai tuore kurkku tai tomaatti tai paprika tai mitä milloinkin

=> More informations about this toot | More toots from hpiirai@piipitin.fi

Proxy Information
Original URL
gemini://mastogem.picasoft.net/thread/113533734671185667
Status Code
Success (20)
Meta
text/gemini
Capsule Response Time
259.550528 milliseconds
Gemini-to-HTML Time
1.248332 milliseconds

This content has been proxied by September (3851b).