🤬 For nylig kom jeg til groft at fornærme nogen i et kommentarspor.
Dog uforvarende. Hvad der egentlig oprigtigt var ment som et opklarende spørgsmål blev opfattet, endog af flere, som en giftig spydighed. Det kørte helt af sporet. Jeg nåede endda selv at blive fornærmet over reaktionen, fordi jeg i situationen tonedøvt ikke fattede, at mit spørgsmål nemt kunne misforstås.
Jeg har forsøgt at redde nogle tråde ud. Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt det er lykkedes.
⚠️ Advarsel især til mig selv: Skriftlig kommunikation er svær. Især i en kontekst. Dobbelttjek og tænk inden du trykker “send”.
=> More informations about this toot | More toots from bech@mstdn.dk
@bech Dengang jeg var aktiv på SoMe oplevede jeg indimellem at folk mente jeg var sarkastisk eller led når jeg spurgte om noget. Jeg er aldrig sarkastisk. Og jeg blev så pisseked af det. Længe holdt jeg helt mund. Spurgte ikke, lyttede bare, deltog ikke, mente ikke noget offentligt. Man lærer meget af at lytte. Man lærer fx at langt de fleste er slet ikke så gode til at kommunikere som de tror de er :D
Morten, jeg har mødt dig i virkeligheden, du er så ordentlig, rar og nysgerrig. Tilgiv dig <3
=> More informations about this toot | More toots from Zenia@helvede.net
@Zenia Tak Zenia 🤗
Nogen gange skal man åbenbart passe på, man ikke stikker snuden for langt frem. Eller måske skal man bare lade være at stille spørgmål i en tråd.
Jeg kender godt det der med at stikke piben ind og bare lytte. Men så kommer man jo til gengæld heller ingen vegne. Det gør man på den anden side nok alligevel ikke med dem, der hellere vil have ordet, end give det videre 🤷♂️
Eller måske skal man bare lære at tage imod nogle dask over snuden ind i mellem, selvom det ikke burde være nødvendigt.
Jeg har i øvrigt meget svært ved at forestille mig en led og sarkastisk udgave af dig.
=> More informations about this toot | More toots from bech@mstdn.dk
@bech Ja, men det ER altså komplekst. Fordi alt det der med den demokratiske samtale etc. Og hvis ingen af os nogensinde bliver forstyrret i vores holdninger eller antagelser hvordan skal noget så udvikle sig?
Men altså, inden jeg synes noget prøver jeg altid lige at huske at løbe igennem om: Er det kærligt? Er det hjælpsomt?
Og jeg må så sige ...en del bliver sorteret fra der :D (Så du dengang i Deadline med Hans Rosling der sagde: "Jeg har ret og du tager fejl"? Åh, at lukke den der :D)
=> More informations about this toot | More toots from Zenia@helvede.net
@Zenia @bech jeg går og samler sammen til et indlæg om de late-stage-capitalism bøger jeg har læst på det sidste, og tænker virkeligt meget der over at inkludere en længere "dont @ me" - fordi at det er ikke et oplæg til debat om hvor vidt de forfattere og bøger jeg snakker om er rigtige eller forkerte, og det ikke min opgave at forsvare en bog, over for folk der ikke har læst den.
Jeg bliver træt ved tanken, men budskabet er vigtigt, der skal bare være balance i den response jeg finder mig i
=> More informations about this toot | More toots from for@helvede.net This content has been proxied by September (3851b).Proxy Information
text/gemini