Ancestors

Written by Joachim Wiegert on 2024-09-25 at 08:20

FYI förresten, igår var det stopp på stambanan pga olycka vid Lerum, öster om GBG i över 3h (ca 1715 till 2020). Samtliga tåg stod still och förseningarna blev på upp mot 2-4h för GBG-STH-tågen. I nyheterna såg jag 2 notiser; en i GP och en i p4GBG. Är det stopp på motorvägen en kvart är det förstasidesstoff. Stopp för samtliga tåg; en liten gömd notis. Det var säkert självmord men är det verkligen rätt att tysta ned det? Borde vi inte prata om det? Annars kommer inget nånsin att ändras.

=> More informations about this toot | More toots from astrojoachim@astrodon.social

Written by Erik Sandblom 🌻 on 2024-09-25 at 11:05

@astrojoachim Vet du om några tåg leddes om Herrljunga-Borås? Det skulle bli lättare med omledningar om det fanns en järnväg mellan Jönköping och Borås, men det har kloka människor talat om för oss att det inte behövs. #järnväg

=> View attached media | View attached media

=> More informations about this toot | More toots from eriksandblom@mastodon.green

Toot

Written by Joachim Wiegert on 2024-09-25 at 11:18

@eriksandblom Jag satt o kollade 1409 en massa igårkväll när jag såg detta hända. Nej, inga av de jag såg tog en sån omväg. De som skulle gbg->sth efter stoppet inträffade kom helt enkelt inte iväg förrän 2h senare minst, men det är väl för att de tågseten fastnade vid Alingsås på väg från sth->gbg. Men jag kollade bara snabbtågen då.

=> More informations about this toot | More toots from astrojoachim@astrodon.social

Descendants

Proxy Information
Original URL
gemini://mastogem.picasoft.net/thread/113197916392844155
Status Code
Success (20)
Meta
text/gemini
Capsule Response Time
260.400537 milliseconds
Gemini-to-HTML Time
0.815298 milliseconds

This content has been proxied by September (3851b).